Goed punt, en heb ik ook wel over nagedacht - de
verdeler hier in europa heeft daar wel een FAQ over en die lijkt me ok.
- Ze houden sowieso een stock van spare parts aan die ze gratis shippen tijdens de garantieperiode
- videos & instructies zijn altijd available om onderdelen te vervangen (garantie of niet) en daar is de yoder blijkbaar ook wel voor gemaakt om makkelijk te onderhouden. Dat zijn ook wel punten die ik tegenkwam bij de reviews die ik bekeken heb.
- er zijn ook altijd upgrade kits voor die elektronica nog beschikbaar ook, dus ik neem aan als er aan zo'n dingen gedacht is geweest dat dat geen rocket-science zal zijn om de elektronica te vervangen/repareren.
Je weet natuurlijk nooit hoe goed/slecht de customer service is tot je 't nodig hebt, maar ik wil hier de gok wel wagen.
voor een prijs die quasi gelijk is aan de Traeger timberline heb je
- Betere bouwkwaliteit
- niet Made in china
- 'andere' functionaliteiten die mij meer aanspreken
- werken samen met een ander bedrijf voor de technologie in plaats van het in house te maken - das meestal een groot voordeel vind ik.
-> ik ken ook al mensen die een bbq hebben met Fireboard en die zijn daar enorm te vreden van.
Van alle reviews die ik gelezen/bekeken heb lijkt het enige nadeel van de Yoder vs de Traeger het feit dat je geen pellet dump functie hebt, dus na het gebruik moet je ze gewoon verder opbranden, handmatig uithalen, of gewoon laten zitten tot de volgende keer.
Ik denk sowieso niet dat ik mis zou kunnen gaan met een Traeger ook niet, maar denk wel met wat ik nu allemaal gelezen en bekeken heb dat ik met die Yoder ook wel goed zal zitten.