De grote BBQ thread

Al een derde goedkoper.
Bij mij lokale slager betaal ik ongeveer evenveel (Duroc d'olives varken).

In het verleden heb ik wel eens pp gemaakt met spieringgebraad van de Colruyt. Als je dat injecteert en wat meer liefde geeft kan je daar perfect goede pulled pork van maken.

Laatst bewerkt:
Al een derde goedkoper.
Bij mij lokale slager betaal ik ongeveer evenveel (Duroc d'olives varken).

In het verleden heb ik wel eens pp gemaakt met spieringgebraad van de Colruyt. Als je dat injecteerd en wat meer liefde geeft kan je daar perfect goede pulled pork van maken.
Ik heb ook al een paar keer een supermarkt spiering gebruikt en dat was zeker ok. Voor de rest altijd bbquality en steeds de promos volgen. Om de zoveel tijd staat er wel iets aan 40 of 50% korting

Afgelopen week naar een workshop geweest bij een slager om een varken te leren versnijden. Heel interessant en achteraf toch met anderhalve kilo spieringgebraad naar huis gegaan.
Binnenkort pulled pork van maken :drool:

Ik probeer er toch ook op te letten dat ik me niet blauw betaal aan vlees als ik iets wil klaarmaken, want je bent snel meer dan €100 kwijt als je wat volk over de vloer hebt en je wil iets speciaal klaarmaken. Hang ook wel af wie er komt: mensen die een goed stuk vlees kunnen appreciëren verdienen meer dan mensen die content zijn met een slappe gemarineerde saté van de Colruyt.

Alles van Weber met minimaal 3 branders. Of napoleon, maar dan heb je rare grillmarks.

Wegblijven van barbecook en die hollanders met een Italiaanse naam.

Laatst bewerkt:
Gisteren voor de eerste keer dit jaar bbq.

Het was gewoon wat grillen op mijn ketelbbq. Vent onderaan volledig open, boven minstens halfopen. Ik til het deksel op ... Steekvlam in mijn bakkes. Gelukkig slechts wat haar geschroeid

Gisteren ook de BBQ aangestoken. Niet de eerste, m'n bbq draait heel het jaar door.

Ik wou de kroost verrassen maar had niet veel tijd. Ik heb een heel lange tapasplank genomen en die volgelegd met: stukken worst, witte pens, grillworst, versneden biefstuk, versneden kip, burgers met buns, schijfjes braadworst met bijhorende broodjes, enkele groetensalades, enz.

Eigenlijk een soort mini buffet van de grill. 't Was een succes.

Hier was het de pizza-oven, BBQ is voor volgend weekend.

Ik he nog een heerlijke Presa liggen maar ook nog short ribs, misschien het seizoen toch maar aftrappen met iets "simpels". Heb er al zin in :drool:

Nu de lente begint kriebelt het weer om een buitenkeuken/grote BBQ tafel te kopen, maar wat duur is dat toch allemaal 🤯

321 methode ribben invriezen. Hoe doen jullie het of wat lijkt de beste methode? Wij zitten vaak aan zee waar je enkel met elektrische bbq kan werken maar ik wil er ook lekkere dingen van eten dus... Mij lijkt de beste methode na stap 2 de ribben ingepakt in de alufolie laten afkoelen en zo invriezen. Mss nog een extra alu laag errond tegen druipen.
Bij gebruik ontdooien uitpakken en verwarmen op de bbq en aflakken met de inhoud van het alupapier of/en bbq saus.

321 methode ribben invriezen. Hoe doen jullie het of wat lijkt de beste methode? Wij zitten vaak aan zee waar je enkel met elektrische bbq kan werken maar ik wil er ook lekkere dingen van eten dus... Mij lijkt de beste methode na stap 2 de ribben ingepakt in de alufolie laten afkoelen en zo invriezen. Mss nog een extra alu laag errond tegen druipen.
Bij gebruik ontdooien uitpakken en verwarmen op de bbq en aflakken met de inhoud van het alupapier of/en bbq saus.
Zo zou ik het ook doen, maar dan wel vacuum verpakken of als je geen vacuümmachine hebt in een grote zipzak. Vlees droogt altijd wat uit als je het invriest dus goed verpakken is de boodschap.

Ik heb hier een standaard barbecook major en een ofyr.
Tegen de zomer wil ik mss toch iets in de stijl van een BGE/Bastard/.. aanschaffen. Maar wil er niet onmiddellijk zo veel geld aan uitgeven.
Wat zijn de alternatieven? Eens door deze thread gescrold, maar weinig goedkope alternatieven.
Mag echt cheap zijn om te testen als het mij wel bevalt.
Misschien wat laat, maar in Nederland wel te vinden de Akorn, al veel in de US over gelezen als goedkoop alternatief voor een Keramische kamado. Zelf nog nie mee gewerkt.

Zaterdag b-day feestje van de dochter. Ze mogen altijd kiezen wat we eten. Ze wilt BBQ.

Ik dacht eraan om lange tapasplanken te maken met daarop allerlei hapjes. Gaande van burgers in 2 gesneden tot stukken mergueze, tot stukken witte pens, stukjes biefstuk, enz.

Zijn er leuke zaken die ik kan toevoegen? Ik dacht eraan om bijvoorbeeld ook burned ends eraan toe te voegen. Zijn er zaken die ik enkele uren ervoor mee low 'n slow kan garen?

Zaterdag b-day feestje van de dochter. Ze mogen altijd kiezen wat we eten. Ze wilt BBQ.

Ik dacht eraan om lange tapasplanken te maken met daarop allerlei hapjes. Gaande van burgers in 2 gesneden tot stukken mergueze, tot stukken witte pens, stukjes biefstuk, enz.

Zijn er leuke zaken die ik kan toevoegen? Ik dacht eraan om bijvoorbeeld ook burned ends eraan toe te voegen. Zijn er zaken die ik enkele uren ervoor mee low 'n slow kan garen?
Ribfingers, moinkballs, kippenvleugels, mini pp burgertjes zijn er een paar waar ik meteen aan denk.

Terug
Bovenaan