Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Ribfingers, heb je daar een recept voor?
Goede tips! Thx! Enkel de pp burgertjes, dan ben ik van smorgens vroeg in de weer om die pp klaar te krijgen.

Kruiding en dip kan je kiezen natuurlijk maar de basisbereiding blijft het zelfde. Klassiek gekruid met een bbqsaus werkt ook zeer goed.
Als je van 's ochtends bezig bent heb je wel een ideaal excuus om niet van de andere voorbereidingen te moeten doen![]()
Thx boys!zalmbonbons zijn ook wel een topper.

Damn dat zijn mooie.Prachtig weertje om tussen het verbouwen door een mooie lat buikribben te roken1,6kg pure verwennerij!
Bekijk bijlage 39839
Topkwaliteit van bij 1 van mijn vaste bbq winkels, ze verkopen ook wat mooie stukken vlees:Damn dat zijn mooie.
Ja dat is inderdaad een fameus nadeel van het spit, plaatsgebrek.Eens een kipje gevlinderd ipv op ‘t spit.
Meer crips, meer verbrande smaak, het heeft ook iets. Maar vooral meer plaats voor andere shizzle.
Bekijk bijlage 39840

Ik laat dat weken en schrob dat schoon. Je kan dat twee a drie keer gebruiken en daarna in stukken doen als rookhout.Gisteren zalm op cederhouten plankje gemaakt. Nu is dat plankje vrij vettig natuurlijk, maar hoe maken jullie dat zuiver? Gewoon met water?
En echt overduidelijk roken doet dat zeker niet?
Ik had hem eerst op "normale" (hoogste) hoogte gelegd, op het RVS rooster. Maar dat bleek te lang te duren en daarna een trapje lager gelegd. Je rook wel al vrij snel het hout en de onderkant is goed zwart. Alleen zag ik niet echt veel rook (om het zo te zeggen). Was pas de tweede keer dat ik het geprobeerd had en de eerste keer had ik de zalm veel te snel erop gelegd, maar nu toch al een behoorlijke tijd gewacht voor de zalm erop ging.Ik laat dat weken en schrob dat schoon. Je kan dat twee a drie keer gebruiken en daarna in stukken doen als rookhout.
Heb je je plankje direct boven het vuur gelegd zonder platesetter?
Ik week het niet in water, omdat dat ook vaak wordt afgeraden. Maar het was wel goed verbrand.Ik leg mijn planje altijd direct boven de kolen (weber ketel hier). Als ik mijn deksel open duurt het niet lang tot mijn plankje begint te branden. Dat is serieus verbrand aan de onderkant na één sessie.
Als je plankje goed geweekt is in water moet je echt geen schrik hebben voor verbranding van je zalm.
Misschien eens proberen. Merci! Ik zie in het gerecht dat je de kamado op 180 graden moet afstellen, maar daarna heeft hij het over alles openzetten. Hoe moet ik dit interpreteren?Ik volg eigenlijk altijd deze bereidingswijze:
De kruiding etc is bij mij wel vaak iets anders.![]()
Bobby Flay's zalm op een cederhouten plankje
Bobby Flay's zalm op een cederhouten plankje. Zalm met mosterd en bruine basterdsuiker klinkt gek, maar de combinatie is heerlijk.www.bbq-nl.com
Schuif onderaan en draaischijf van boven.Misschien eens proberen. Merci! Ik zie in het gerecht dat je de kamado op 180 graden moet afstellen, maar daarna heeft hij het over alles openzetten. Hoe moet ik dit interpreteren?
Dat snap ik, maar bedoel is dat nadat je die 180 graden hebt bereikt of op die 180 graden te bereiken, want nu leest het (imo) alsof je dat moet doen nadat je 180 graden hebt bereikt of ik lees het verkeerd?Schuif onderaan en draaischijf van boven.
Nadat je die hebt bereikt.Dat snap ik, maar bedoel is dat nadat je die 180 graden hebt bereikt of op die 180 graden te bereiken, want nu leest het (imo) alsof je dat moet doen nadat je 180 graden hebt bereikt of ik lees het verkeerd?