De grote BBQ thread

Ferm spel zo'n braai, ook als buitenhaard maar wel zeer eenzijdig.

Ik zie daar geen low en slow bereidingen op klaar gemaakt worden

Ferm spel zo'n braai, ook als buitenhaard maar wel zeer eenzijdig.

Ik zie daar geen low en slow bereidingen op klaar gemaakt worden
Als je het geld hebt om dat te kopen kan je aanvullend nog een smoker kopen, lijkt me. Als je investeert in zo'n braai, ben je vast iemand die het vaak gebruikt en weet hoe je met vuur moet spelen.

Perfect ding om dikke steaks tot in de perfectie te grillen. Gebruiken ze ook in gerenommeerde vleesrestaurants.

Als je het geld hebt om dat te kopen kan je aanvullend nog een smoker kopen, lijkt me. Als je investeert in zo'n braai, ben je vast iemand die het vaak gebruikt en weet hoe je met vuur moet spelen.

Perfect ding om dikke steaks tot in de perfectie te grillen. Gebruiken ze ook in gerenommeerde vleesrestaurants.
Ja ik ken ook iemand met een braai, en die heeft idd nog een Basterd ernaast staan

Ne goeie côte à l'os daarop... Mannekes da is goed

Mijn oude BBQ is na 14 jaar uit elkaar geroest, maar wat vroeger als verwacht, dus nog niet veel kunnen opzoeken en heb er snel een nieuwe nodig. Iemand tips?
Op mijn oude had ik een rvs grill, en dat was wel zalig kwa onderhoud, ik stak die gewoon altijd in de vaatwasser en die ziet er eigenlijk nog altijd als nieuw uit. Dat heb ik met een verchroomde nooit kunnen doen.
Wat ik zoek:
  • Houtskool
  • Met deksel, maar geen rond alla weber, het moet zelf kunnen open blijven staan.
  • Geen chroom grill. Liefst RVS, maar heb ook geen ervaring met gietijzer
  • min 54 x 34 cm grill oppervlakte
Ik kwam deze al tegen https://boretti.com/product/carbone-charcoal-barbecue/ maar ik heb al bang voor die verchroomde "warm houd gril".
Nen Masterbuilt Gravity, het gemak van een pellet bbq maar met houtskool

Nen Masterbuilt Gravity, het gemak van een pellet bbq maar met houtskool
Ook ni slecht, maar toch juist een ander budget.

Vandaag de 321 nog maar eens proberen. Al even geleden. Heb men houtskool in een snake gelegd. Maar tzijn helaas geen weber briketten dus hopelijk kom dat goed. Heb een mix van whiskey chips en weber chips voor het roken.
Ribben zelf waren al gemarineerd. Ga nog eens nadenken wat ik met stap 2 ga doen in het zilverpapier.
Edit
Coleslaw ook maar geprepped
IMG-20250617-123158.jpg

IMG-20250617-103033.jpg

Laatst bewerkt:
Vandaag de 321 nog maar eens proberen. Al even geleden. Heb men houtskool in een snake gelegd. Maar tzijn helaas geen weber briketten dus hopelijk kom dat goed. Heb een mix van whiskey chips en weber chips voor het roken.
Ribben zelf waren al gemarineerd. Ga nog eens nadenken wat ik met stap 2 ga doen in het zilverpapier.
IMG-20250617-103033.jpg
Boter - appelazijn - appelsap - bbq-saus - suiker in zilverpapier. En rustig laten garen tot de ribben de priktest doorstaan (naar voorkeur).

Briketten zijn toch een wereld van verschil voor zulke gerechten kwa controle temps en lang during bbq'en..
Weer iets bij geleerd vandaag mee die goedkope rommel houtskool van de carrefour (drama inserted) 😭

Edit ondertussen nr 2 van de 321 methode

IMG-20250617-132318.jpg
IMG-20250617-131807.jpg

IMG-20250617-132032.jpg

Laatst bewerkt:
Sinds deze ochtend bezig met pulled pork. Heb hem net ingepakt, maar daarvoor vergeten een foto te maken.

Zal proberen om het straks niet te vergeten voor ik hem pull

Temperatuur was in het begin te hoog, dus hij is een beetje droog. Maar als ik hem morgen met was saus en appelsap opwarm, zal het wel beter zijn.

Bijlagen

• IMG_20250617_172344.jpg
    IMG_20250617_172344.jpg
    2,7 MB · Weergaven: 14
  • IMG_20250617_172717_HDR~2.jpg
    IMG_20250617_172717_HDR~2.jpg
    1,1 MB · Weergaven: 10
Ik heb mij een plancha ring gekocht voor o.a. smash burgers op te maken. Iemand een idee of je moet opletten dat die plaat niet te heet wordt (te lang op laten liggen/te hoge temperatuur) of maakt dat weinig uit?

Ik heb mij een plancha ring gekocht voor o.a. smash burgers op te maken. Iemand een idee of je moet opletten dat die plaat niet te heet wordt (te lang op laten liggen/te hoge temperatuur) of maakt dat weinig uit?
Ik denk dat dat best mee zal vallen, maar dat je die wel best geleidelijk opwarmt/geleidelijk laat afkoelen of je gaat met een plaat zitten die kromtrekt op den duur.

Ik heb nog een stuk spieringgebraad van ongeveer 1,4kg in de dieprvries steken. Zou dat ook graag eens verwerken tot pulled pork. Iemand een idee hoeveel tijd ik hiervoor zou moeten voorzien?

Ik heb nog een stuk spieringgebraad van ongeveer 1,4kg in de dieprvries steken. Zou dat ook graag eens verwerken tot pulled pork. Iemand een idee hoeveel tijd ik hiervoor zou moeten voorzien?
van die grootte waarschijnlijk een uur of 4-5? pak een dikke 5 uur om zeker te zijn en steek het gewoon in een frigobox als het te vroeg klaar is 🤷‍♂️

Terug
Bovenaan