De grote BBQ thread

Wil je delen waarom dit model/type? Schoonbroer is immers ook aan het kijken voor een kamaso te kopen.
Ik heb geen andere referentie van kamado maar ik heb ondertussen een jaar mijn bastard urban large en ben er zeer tevreden mee. Momenteel ligt er 2x 2.5kg pulled pork op sinds 11u op 120° en ik heb nog geen enkel keer moeten corrigeren qua temperatuur. Perfect 120 voor bijna 4u aan een stuk. Ik denk niet dat je dit met een 'gewone' bbq kan doen. Met andere kamados waarschijnlijk ook wel. Na 3u ingepakt 1 deel met boter en bbq saus en 1 deel met honing en bourbon. Ik zit momenteel in de 'stall' fase

Hier gaan de St Louis ribs binnen uurke eraf. Zien en ruiken alvast goed 😬
IMG-20250628-160100.jpg

Ik zie de bomen door het bos niet meer.

We zoeken iets om sporadisch buiten op te bakken. Niet met gas maar met kolen of briketten. Liefst gemakkelijk schoon te maken. Wat zijn de aanraders tegenwoordig?

Ik zie de bomen door het bos niet meer.

We zoeken iets om sporadisch buiten op te bakken. Niet met gas maar met kolen of briketten. Liefst gemakkelijk schoon te maken. Wat zijn de aanraders tegenwoordig?
Een weber master touch 🤷‍♂️ is zowat dé standaard denk ik en kan je niets verkeerd mee doen

Een master touch of indien een kamado, zeker een large, niets kleiner nemen qua formaat iig

Laatst bewerkt:
Kindjes wilden gewone barbecue om de start van de vakantie te vieren. Als extra toch een 'italian pulled pork dip' gemaakt.

Ik heb er een foto van gemaakt, maar laten we zeggen dat het niet "pakt" op foto.

Heb bij men kamado aankoop een large chunk van apple boom hout mee gekregen..
Zou ik die extra cutten in stukjes?
En hoe leggen jullie je hout op de kolen als je iets rookt?

Ons madam had een tijd geleden een datum vastgepind met wat vriendinnen van haar (vandaag), maar ze hadden nog geen locatie afgesproken waar ze zouden samenkomen. Komt ze maandagavond af of ik het zou zien zitten om dat hier thuis te laten doorgaan en of ik dan zou willen bbqen voor iedereen.

Uiteraard een uitstekend plan want dan heb ik een excuus om ook gewoon tijdens een werkweek te bbqen.

Aangezien ik geen tijd heb om ribbetjes of pulled pork of iets dergelijks low & slow te maken vandaag dan maar geopteerd voor shotgun shells.
Nu net tijdens m'n middagpauze al het voorbereidend werk gedaan.
Voor de mensen die het nog niet zouden kennen - super makkelijk en altijd wel een succes.

Ik post later nog wel de fotos als ze van de bbq af komen en ik het niet vergeet :oi22:

9xinyeu.jpeg

Update van de post hierboven:

Heb ze uurtje voor ze op de bbq gingen al uit de frigo gehaald en wat extra kruiden op gedaan

Dx48VS4.jpeg

Bakje er onder is gewoon wat courgette met olijfolie en wat kruiden op, alles wat dan van de shells zou smelten valt daar dan bij en dat was eigenlijk ook echt geslaagd.

Gerookt met een blend van Appel & cherry en afgewerkt met Blue's hog champions blend.

O2aW4oN.jpeg

Ik ga morgen buikspek (500 gr) maken op de kamado. Heeft iemand een tip op welke temperatuur ik hem het beste low and slow maak? En tot welke kerntemperatuur? En hoelang het ongeveer gaat duren? Als ik het wil opzoeken zie ik zoveel verschillende meningen qua kerntemperatuur als temperatuur voor de kamado.

Terug
Bovenaan