Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Saint louis pork chops. Ik maak die met spiering. Heel lekker en vooral botermals.Vandaag de dutch oven nog eens uitgehaald voor goulash. Dit keer een mooi stuk bavette gebruikt en dat bleek zeer geslaagd!
Heeft iemand nog tips voor leuke gerechten in de dutch oven?
Beef bloody mary: https://www.jamieoliver.com/recipes/beef-recipes/bloody-mary-beef/ maar dan je vlees eerst 2u laten roken...Vandaag de dutch oven nog eens uitgehaald voor goulash. Dit keer een mooi stuk bavette gebruikt en dat bleek zeer geslaagd!
Heeft iemand nog tips voor leuke gerechten in de dutch oven?
In mijn ervaring zeker! Weber is gewoon kwaliteit waar ge jaren verder mee kunt.Binnenkort zou ik eens willen investeren in een deftigere BBQ. Twijfel momenteel over de Weber Master Touch en de Boretti Barilo. Ik zie de Webers vaker aangeraden worden. Terecht?
Die vent komt nogal arrogant over, heb die vroeger wel eens op Njam bezig gezien.Kijkt er hier nog iemand naar BBQ street op VTM met Peter De Clercq? 2de keer dat ik kijk en 2de keer dat ik het afgezet heb.
Gaat hem kip klaar maken onder gesloten deksel. Geen woord over BBQ temperaturen. Daarna gaat hem roken met gedrenkte kletsnat hout, dus imo stomen ipv roken.
Dan gaat hem saus maken in dezelfde BBQ. Om de 5 min deksel open om iets met die saus te doen.
Het ligt mss aan mij, maar hier konden ze toch wel veel meer mee doen.
Ik hoop stiekem toch dat ze nog eens een Grill Masters doen, ondanks de gekende kritieken zitten daar altijd wel wat kandidaten tussen met interessante ideeën. The American BBQ Showdown op Netflix speelt natuurlijk in een héél andere klasse, maar de Belgische BBQ-cultuur is meestal nog gericht op het afgrillen van satékes, worsten en heel wat voorgemarineerde zaken van de slager of de supermarkt. Ge moet ergens beginnen en intussen zijn er toch wat restaurants die low & slow meer en meer beginnen in te voeren.

Ik heb die van gisteren ook toevallig gezien en ik ergerde mij dood. Eerst en vooral om hoe hij sprakKijkt er hier nog iemand naar BBQ street op VTM met Peter De Clercq? 2de keer dat ik kijk en 2de keer dat ik het afgezet heb.
Gaat hem kip klaar maken onder gesloten deksel. Geen woord over BBQ temperaturen. Daarna gaat hem roken met gedrenkte kletsnat hout, dus imo stomen ipv roken.
Dan gaat hem saus maken in dezelfde BBQ. Om de 5 min deksel open om iets met die saus te doen.
Het ligt mss aan mij, maar hier konden ze toch wel veel meer mee doen.

Pulled pork is daarvoor alleszins al een handige, die kan je in de koelbox heel lang op temperatuur houden. Tijd genoeg om intussen andere dingen af te grillen.Nu we binnenkort weer met grotere groepen kunnen afspreken staat de eerste grote(re) bbq hier op de agenda. Sinds anderhalf jaar heb ik een kamado waar ik al vanalles op gemaakt heb. Gaat over 3-2-1 ribs, pulled pork, picanha, beer can chicken, het echte grillwerk,...
Ik wil graag op die bbq wat verschillende dingen kunnen aanbieden, maar zit een beetje in de knoop met hoe dat dan allemaal in zijn werk gaat qua timing en temperaturen, want je moet natuurlijk alles erop kunnen krijgen.
Iemand suggesties voor 2-3 dingen die makkelijk combineerbaar zijn en toch allemaal warm gehouden kunnen worden tot we kunnen eten?
Leuke side dishes zijn ook altijd welkom uiteraard![]()
Waarom verschillende zaken met het gevaar om ze allen maar zozo te kunnen klaarmaken en je niet gewoon toeleggen op 1 soort en die helemaal top maken?Nu we binnenkort weer met grotere groepen kunnen afspreken staat de eerste grote(re) bbq hier op de agenda. Sinds anderhalf jaar heb ik een kamado waar ik al vanalles op gemaakt heb. Gaat over 3-2-1 ribs, pulled pork, picanha, beer can chicken, het echte grillwerk,...
Ik wil graag op die bbq wat verschillende dingen kunnen aanbieden, maar zit een beetje in de knoop met hoe dat dan allemaal in zijn werk gaat qua timing en temperaturen, want je moet natuurlijk alles erop kunnen krijgen.
Iemand suggesties voor 2-3 dingen die makkelijk combineerbaar zijn en toch allemaal warm gehouden kunnen worden tot we kunnen eten?
Leuke side dishes zijn ook altijd welkom uiteraard![]()
Gewoon om wat variëteit te kunnen aanbieden. Ik wil geen 100 dingen éh, maar als ge een standaard bbq doet leg je toch een worst, ne saté, een stukje kip,.. op? Het is gewoon kijken wat de eventuele mogelijkheden zijn en van daaruit kan ik dan kijken wat er kan gebeuren.Waarom verschillende zaken met het gevaar om ze allen maar zozo te kunnen klaarmaken en je niet gewoon toeleggen op 1 soort en die helemaal top maken?

Kolenstarter van Weber en die bakjes voor kolen in te houden. 2 beste investeringen dat ik al gedaan heb persoonlijk.Iemand tips voor een goede "basisbbq" op kolen voor in de tuin? Moet niets te fancy zijn, maar wel kwaliteit en onderhoudsvriendelijk...
Moet mogelijk zijn om voor 10-12 man tegelijk te BBQ'en..
Hier wordt vaak Weber aangeraden en daar heb ik via het werk 25% korting in de webshop, wat is zowat het beste prijs/kwaliteitmodel?
Budget: ons zeggen max 250-300 € , maar het hoeft dus zeker niet zo hoog te gaan... Als er een BBQ voldoet aan bovenstaande voor 200 € (of minder) verkies ik die.
Welke Weber-accessoires raden jullie aan? Op de webshop staan er enorm veel accessoires (van spatels tot kuisproducten en kolen) Of is dat geldklopperij?![]()
Thanks!Kolenstarter van Weber en die bakjes voor kolen in te houden. 2 beste investeringen dat ik al gedaan heb persoonlijk.
Kolenstarter is gewoon een must in mijn ogen en bespaard je heel wat stress. Krantenpapier of geurloos blokje eronder of zo blokje met stroo rond kan ook. Kolen erin en steek maar aan, na 20 min zijn je kolen mooi allemaal heet.
Jammer van die 2 ribben, maar dat ha je nooit meer vergeten en zal dan nooit meer gebeurenVrijdag 2,5 kg pulled pork gemaakt voor de zaterdag. Heel goed gelukt. Wel serieus mispakt aan de tijd.
Om 10u de dry rub aangebracht. Uurke laten trekken. Ondertussen BBQ voorzien van snake en opvangbakjes met water. 12u was de BBQ netjes op 110-120 °C. Maar... vlees heeft 13 uren nodig gehad om de temperatuur van 92 °C te bereiken. Laatste uur zelfs in de oven gestoken. Om 2u30 's nachts stond ik te pullen.
De dag erop slow cooked ribs gemaakt om dat samen met een broodje pulled pork, frietjes en coleslaw te serveren. De ribs waren top, maar ook hier heb ik een foutje gemaakt. Ik maakte gebruik van een ribrack om 6 latten te kunnen klaarmaken. Bij het inpakken dacht ik dat het belangrijk was om de vleeskant op de rooster te leggen zodat het appelsap er goed kan intrekken of zo laten koken. Hierbij dus geen ribrack gebruikt. Maar, zonder erover te denken lagen er wel 2 latten met de helft boven de kolen, direct dus. Die 2 helften waren zo verbrand als iets en heb ik mogen weggooien.
De pulled pork opgewarmd in de mircogolf met wat appelsap erbij. Was top.