De grote BBQ thread

Hangt van uw verwachtingen af denk ik.
Er zit precies geen deflector/platesetter bij dus indirect koken (low & slow) gaat lastig worden out-of-the box.
Rooster lijkt me ook maar op 1 niveau bruikbaar.
Opties voor accecoires zullen best beperkt zijn.

Daar tegenover staat natuurlijk wel dat deze maar een fractie van een "normale" Kamado kost.
Als je iets wil om te searen of om een paar dingen op te grillen dat er ook nog eens tof uit ziet kan het misschien nog wel een tof toestel zijn.

Als je iets veelzijdiger wil in die prijsklasse zou ik er van wegblijven en gewoon een Weber Master Touch nemen.

Hangt van uw verwachtingen af denk ik.
Er zit precies geen deflector/platesetter bij dus indirect koken (low & slow) gaat lastig worden out-of-the box.
Rooster lijkt me ook maar op 1 niveau bruikbaar.
Opties voor accecoires zullen best beperkt zijn.

Daar tegenover staat natuurlijk wel dat deze maar een fractie van een "normale" Kamado kost.
Als je iets wil om te searen of om een paar dingen op te grillen dat er ook nog eens tof uit ziet kan het misschien nog wel een tof toestel zijn.

Als je iets veelzijdiger wil in die prijsklasse zou ik er van wegblijven en gewoon een Weber Master Touch nemen.
ik heb al een kettle, een Weber Spirit en een mini-LIDL Kamadootje :D

Ik zou mijn rooster eens deftig willen reinigen. Is er een ultieme methode om een geblakerd en aangekoekt rooster in één deftige onderhoudsbeurt proper te krijgen? Ik gebruik wel staalborstels, maar na verloop van tijd worden die ook vuil.

Zo'n plancha is vooral voor het show effect zeker...
Was aan het denken dat ik dan evengoed mijn speksteen op de Weber kan leggen met het deksel er af.

Het deksel van m'n pot van Weber om stoofpotjes in te maken kan je ook gebruiken als bakplaat. Leuke combo! Wel heel prijzig potje. Maar je kan er stoofpotjes voor 15 personen in klaarmaken.

Blijft toch één van de beste stukken vlees op den bbq. Heel simpel met chimichurri, wat gegrilde groentjes en een gepoft patatje.

Ik vond dat de grootste teleurstelling vorige zomer.

Soms kan ik m'n vlees rechtstreeks aankopen bij de handelaar aan inkoopprijs. Die handelaar verkoopt o.a. aan een heel bekende online webshop voor vlees. Doe maar de prijs x3-4 eens hij op de webshop staat.

Speciale stukken koop ik enkele keren per jaar in om in te vriezen. Goede ribben en andere minder speciale vlezeke's ga ik bij de beste, lokale slager halen.
Hoe lang blijft ingevroren vlees eigenlijk goed? Ik bedenk me net dat ik nog een stuk Presa zitten heb van vorig jaar in mei.

Hier even wat heiligschennis plegen:
Ik ga binnenkort de eerste keer mijn elektrische BBQ boven halen. Rooksmaak zou moeten lukken met een smokerbox/tube. Nu vind ik daar verschillende Gebruikswijzes voor:
1) Vochtig hout, gewoon in zo'n box op grill zetten
2) droog hout gewoon op grill zetten
3) aansteken, even laten branden en dan uitblazen

Iemand enige ervaring mee wat nu het best werkt?

Soms kan ik m'n vlees rechtstreeks aankopen bij de handelaar aan inkoopprijs. Die handelaar verkoopt o.a. aan een heel bekende online webshop voor vlees. Doe maar de prijs x3-4 eens hij op de webshop staat.

Speciale stukken koop ik enkele keren per jaar in om in te vriezen. Goede ribben en andere minder speciale vlezeke's ga ik bij de beste, lokale slager halen.
Hoe lang blijft ingevroren vlees eigenlijk goed? Ik bedenk me net dat ik nog een stuk Presa zitten heb van vorig jaar in mei.
Voor de voedselveiligheid jaren, de kwaliteit wordt wel wat minder naargelang hoe het verpakt is.
Heb al vaak stukken gegeten van meer dan een jaar oud en nooit veel verschil gemerkt, vooral de grote Low&Slow stukken maakt dat weinig verschil imho.

Voor de voedselveiligheid jaren, de kwaliteit wordt wel wat minder naargelang hoe het verpakt is.
Heb al vaak stukken gegeten van meer dan een jaar oud en nooit veel verschil gemerkt, vooral de grote Low&Slow stukken maakt dat weinig verschil imho.
Aah top, merci!

Het vlees is diepgevroren geleverd geweest en is vacuüm verpakt.

Zijn er eigenlijk (al dan niet fysieke) winkels die ecocheques aanvaarden voor houtskool bbq?

Ik heb 10 jaar geleden ooit een Barbecook gekocht in een grote tuinwinkel met ecocheques.

En heb een 750 EUR aan ecocheques die binnenkort vervallen.

Zijn er eigenlijk (al dan niet fysieke) winkels die ecocheques aanvaarden voor houtskool bbq?

Ik heb 10 jaar geleden ooit een Barbecook gekocht in een grote tuinwinkel met ecocheques.

Goede vraag.

2 jaar geleden betaalde ik 12 euro voor een zak briketten van Weber. Prijzig was dat toen.

't Is er ondertussen 18-20 voor ne zak.

Aveve en Oh'green normaal gezien indien de houtskool een FSC-label heeft.

Ik denk dat Genius een houtskoolbbq wil kopen met ecocheques. Niet alleen houtskool.

Laatst bewerkt:
In de Euroshop in Sint Niklaas pakken ze nog ecocheques aan voor alles. Ze hebben daar verschillende merken BBQ'S (Weber, Outr, Barbecook).

Zo'n plancha is vooral voor het show effect zeker...
Was aan het denken dat ik dan evengoed mijn speksteen op de Weber kan leggen met het deksel er af.

Naast werken met de bakring kun je met een Ofyr (of White Fire) ook grillen of een pizzaoven gebruiken.

Wat mij betreft een veelzijdig kooktoestel!

Wegblijven van alle namaaktoestellen.

Naast werken met de bakring kun je met een Ofyr (of White Fire) ook grillen of een pizzaoven gebruiken.

Wat mij betreft een veelzijdig kooktoestel!

Wegblijven van alle namaaktoestellen.
Maar dan zit je met een gigantische warmtebron onder je pizzasteen, terwijl je net de warmte van boven wil hebben.
Op een kamado/gasser heb je tenminste nog wat isolatie bovenaan, en kan je ook door indirecte hitte de bovenkant heet stoken zonder dat de pizzasteen kneiterheet wordt.

Lijkt mij een uitdaging.

Ik vind het een heel leuk ding, zo’n Ofyr. Voor recepties met veel hapjes. Of eventueel voor een smashburgerparty, maar écht veelzijdig kan je dat toch niet noemen, integendeel.

Terug
Bovenaan