De 'grote car-detailing-topic'... Ook voor leken

Naar aanleiding van de aankoop van een nieuwe wagen ben ik een beetje aan het zien hoe ik hem clean kan houden.

Een coating ga ik niet doen, kost toch gemiddeld 1000 euro. Ik heb in het verleden gyeon wet coat gebruikt en had ook wel een goed effect, maar uiteraard niet te vergelijken.

Nu wou ik hier eens vragen wat jullie aanraden om de wagen clean te houden. En uiteraard gaan er ooit gebruiksporen op komen, maar kzou er toch graag wat tijd in steken om hem proper te houden.

Van de zomer mij eens bezig houden met het coaten van de Skoda. Ga wel een hele waslijst van producten nodig hebben, dus zal alles in stukken moeten kopen.

q3qaECY.jpeg

Edit: deze er nog vergeten bij te zetten 😅:
270Y8Zq.jpeg

Laatst bewerkt:
Naar aanleiding van de aankoop van een nieuwe wagen ben ik een beetje aan het zien hoe ik hem clean kan houden.

Een coating ga ik niet doen, kost toch gemiddeld 1000 euro. Ik heb in het verleden gyeon wet coat gebruikt en had ook wel een goed effect, maar uiteraard niet te vergelijken.

Nu wou ik hier eens vragen wat jullie aanraden om de wagen clean te houden. En uiteraard gaan er ooit gebruiksporen op komen, maar kzou er toch graag wat tijd in steken om hem proper te houden.
Ik gebruik vanalles op mijn auto om die proper te houden.

Gebruik vooral Chemical Guys InstaWax Spraywax als laatste coat. Beschermt wel wat tegen vuil.

Of anders Shine Armor Fortify Quickcoat. Is een synthetische coating dat wel goed werkt. Had er een tijdje geleden wat spray flessen van kunnen kopen in promo en doet wel wat het moet.

Tis vooral te zien hoeveel tijd je er wilt insteken om die proper te houden.

Die glaco al eerder gebruikt?
Standtijd?
Nog niet gebruikt. Heb het nog maar net aangekregen. Wel al goede dingen over gehoord.

Je moet de ruit met aangebrachte GlaCo 12u laten uitdrogen en er mag geen water op komen. Dus kan het helaas met dit weer niet doen.

Moet die Glaco Compound Roll-on ook nog bestellen.

Ik kan je enkel maar aanraden, wanneer je de coating aanbrengt, om dit in een overdekte plaats te doen (loods ofzo). Buiten zonder controle van de weerselementen (niet alleen regen, ook zon) is echt niet zo ideaal..

Vermijl car detail fan? Denk dat dit zijn go to producten zijn om goed te beschermen. Die Glaco is hij echt fan van!

Nog niet gebruikt. Heb het nog maar net aangekregen. Wel al goede dingen over gehoord.

Je moet de ruit met aangebrachte GlaCo 12u laten uitdrogen en er mag geen water op komen. Dus kan het helaas met dit weer niet doen.

Moet die Glaco Compound Roll-on ook nog bestellen.

Wat gebruikte jij ervoor op uw ramen?
Ik heb steeds sealantAngelwax H2GO Rain Repellant gebruikt

Wat gebruikte jij ervoor op uw ramen?
Ik heb steeds sealantAngelwax H2GO Rain Repellant gebruikt
Heb altijd Rain-X 2-in-1 gebruikt en was er wel content van. Maar bleef niet lang zitten.

Ik kan je enkel maar aanraden, wanneer je de coating aanbrengt, om dit in een overdekte plaats te doen (loods ofzo). Buiten zonder controle van de weerselementen (niet alleen regen, ook zon) is echt niet zo ideaal..

Vermijl car detail fan? Denk dat dit zijn go to producten zijn om goed te beschermen. Die Glaco is hij echt fan van!

Kan die coatings afgeschermd aanbrengen. Kan eventueel in het magazijn op't werk of bij een kameraad die huurt ergens een garage'ke waar perfect een aantal auto's droog kunnen staan.

Nog nooit gehoord van Vermijl 😅. Bestel mijn producten bij DetaileD, BB-carcare, Chemical Guys, Carclean. En nu ook bij CROP, die hebben veel GlaCo producten aan deftige prijzen met veel promo's.

Ga daar ook mijn grote bestelling plaatsen voor die Carpro coatings te preppen deze zomer.

Hier ook grote fan van Glaco, compound roll-on en coating aangebracht voor de winter en nog steeds perfect waterafstotend. 😊
Goed om te horen. Veel filmpjes en reviews over gelezen en iedereen is er content van, dus wou het eens proberen.

Zou dat ook aangebracht kunnen worden op een glazen panodak? Lijkt mij van wel.

Ook nog nooit van gehoord.
Hier volg ik vooral detailxperts, crijns-carproducts en detailed.
De laatste zijn posts zijn er doorheen de tijd echter niet beter op geworden

Dit is Vermijl:

Bezit dan ook de webshop 'Cardetail.be'. Goeie informatie!

Dit is Vermijl:

Bezit dan ook de webshop 'Cardetail.be'. Goeie informatie!
En in het algemeen ook nog wel gewoon een goede gast. Toch altijd fijn om te weten dat je iemand zijn droom een beetje kan steunen.

Ik word ongemakkelijk van die filmpjes van Art of detailing op Facebook of Instagram...

Nog soms iemand die filmpjes van hem ziet passeren?

Zijn laatste filmpje nu ook "pov: $250 in 2 hours" ...
Als die da allemaal kan in 2 uurtjes...
En dan altijd die bedragen dat hij erbij zet hoeveel dat hij verdient.
Dan zie je dat dat iemand is die dat doet voor het geld ipv uit liefde voor het vak.

Ik word ongemakkelijk van die filmpjes van Art of detailing op Facebook of Instagram...

Nog soms iemand die filmpjes van hem ziet passeren?

Zijn laatste filmpje nu ook "pov: $250 in 2 hours" ...
Als die da allemaal kan in 2 uurtjes...
En dan altijd die bedragen dat hij erbij zet hoeveel dat hij verdient.
Dan zie je dat dat iemand is die dat doet voor het geld ipv uit liefde voor het vak.
Denk dat de gemiddelde detailer helemaal niet zoveel geld verdient hoor. Enkel als je naambekendheid hebt en mensen van verschillende hoeken naar je toe komen lijkt mij dat 'veel geld voor weinig werk'.

Maar ik ken persoonlijk niemand (letterlijk niemand) die ooit zijn wagen heeft laten detailen omdat ze er ofwel helemaal niet om caren dat hij pico bello in orde staat of gewoon lachen met de 2000 euro die ze aangeboden wordt als ze een coating willen laten aanbrengen.
Ikzelf snap wel waarom dat wat duurder is maar ga ook nooit van mijn leven 2k uitgeven hieraan.

Hetzelfde verhaal voor een exterior wash. Ik ken niemand die 150 euro of meer uitgeeft om iemand zijn wagen te laten poetsen volgens de 'Youtube regeltjes'.

Ik denk dat er pas echt geld binnenkomt als je vaste (rijke) klanten hebt die een abonnementsvorm van je afnemen of als je jezelf op social media bekend maakt en uiteindelijk producten met dikke marges kan verkopen.
Zoek maar eens de jaarrekening op van Vermijl Car Detail:

2022: webshop is beginnen boomen samen met zijn videos: 110k winst.
2023: minder winst (66k - nog steeds zeer goed verdiend) maar wel pand gekocht, mega veel investeringen, ...

Komt niet van auto's te wassen he, maar van productverkoop (en dat doet hij trouwens heel goed, zijn filmpjes tonen alles heel mooi aan vind ik).

Ik word er niet jaloers van, van de kleine detailzaakjes die uit de grond gestampt worden (en 6 maand later al terug opdoeken).

Denk dat de gemiddelde detailer helemaal niet zoveel geld verdient hoor. Enkel als je naambekendheid hebt en mensen van verschillende hoeken naar je toe komen lijkt mij dat 'veel geld voor weinig werk'.

Maar ik ken persoonlijk niemand (letterlijk niemand) die ooit zijn wagen heeft laten detailen omdat ze er ofwel helemaal niet om caren dat hij pico bello in orde staat of gewoon lachen met de 2000 euro die ze aangeboden wordt als ze een coating willen laten aanbrengen.
Ikzelf snap wel waarom dat wat duurder is maar ga ook nooit van mijn leven 2k uitgeven hieraan.

Hetzelfde verhaal voor een exterior wash. Ik ken niemand die 150 euro of meer uitgeeft om iemand zijn wagen te laten poetsen volgens de 'Youtube regeltjes'.

Ik denk dat er pas echt geld binnenkomt als je vaste (rijke) klanten hebt die een abonnementsvorm van je afnemen of als je jezelf op social media bekend maakt en uiteindelijk producten met dikke marges kan verkopen.
Zoek maar eens de jaarrekening op van Vermijl Car Detail:

2022: webshop is beginnen boomen samen met zijn videos: 110k winst.
2023: minder winst (66k - nog steeds zeer goed verdiend) maar wel pand gekocht, mega veel investeringen, ...

Komt niet van auto's te wassen he, maar van productverkoop (en dat doet hij trouwens heel goed, zijn filmpjes tonen alles heel mooi aan vind ik).

Ik word er niet jaloers van, van de kleine detailzaakjes die uit de grond gestampt worden (en 6 maand later al terug opdoeken).
Inderdaad, ben ook beetje "bang" voor Vermijl dat hij niet naast zijn schoenen gaat lopen. Is begonnen bij zijn thuis geloof ik, en is dan naar dat nieuw pand gegaan. Logisch en normaal, youtube bloeit, zijn webshop ook. Zie je hem naast camaro ook een Mercedes jeep aanschaffen, volle renovaties in dat pand gaan en nog een maand later een dik pand dat nog volledig gebouwd moet wordne ook nog aanschaffen. Ik gun het hem, want hij doet het fantastisch maar anderszijds denk ik van "is dit niet allemaal te snel aan het gaan?" Zo heb ik zelf veel klanten die een jaar goede winst hebben en ineens volle bak uitbreiden om dan in een gat te vallen en het allemaal stopt en ze moeten verkopen.

Eén van ons kinderen is op onze oprit bij het passeren van de auto met z'n rem tegen de auto geschuurd. (Het is vrij smal, en m'n vrouw zet de auto totaal niet aan de kant).

Is dit gemakkelijk zelf te fixen?
Kan het kwaad naar roest of zo om dit gewoon te laten?

1000035824.jpg

Terug
Bovenaan