De grote Gravelbike thread (Grail/Grizl)

Heb je een Grizl?

• Totaal aantal stemmers
    56
De Elitewheels Drive G45 SS zien er ook zeer degelijk uit. Het kriebelt maar ik ben aan het bouwen, dat houdt mij nog wat in toom :D
steek het geld dat je in dat goedkope werkblad hebt gestoken in een goeie wielset jonge!

Onderzettertjes en snijplanken gebruiken, een kleine moeite als je er betere wielen voor in de plaats krijgt

steek het geld dat je in dat goedkope werkblad hebt gestoken in een goeie wielset jonge!

Onderzettertjes en snijplanken gebruiken, een kleine moeite als je er betere wielen voor in de plaats krijgt
Geen Dekton of keramiek is tegenwoordig al goedkoop? 😅

Om het spannend te houden zou ik mss beter wat zwaardere wielen steken ;)

VS

Go.

De backroad is echt wel een knappe fiets!
Enige nadeel zijn wat minder bekende componenten en wit voor te gravellen is misschien wat minder praktisch.

De backroad is wel echt een racefiets die ze intern wat breder hebben gemaakt om brede banden te ontvangen. Aggressief baasje :P

Redelijk vergelijkbaar toch, de stem van de Rose is 10cm, de grail 7cm.
Welke part dan, de wielen enkel vermoed ik? Zien er op papier gewoon beter uit dan op de Canyon. Breder intern, lichter, modernere wielset tbh.
Ook nieuwe GRX groep & powermeter.

Alleen Rose vs Canyon geen idee hoe ze zich verhouden in termen van service etc.

Redelijk vergelijkbaar toch, de stem van de Rose is 10cm, de grail 7cm.
Welke part dan, de wielen enkel vermoed ik? Zien er op papier gewoon beter uit dan op de Canyon. Breder intern, lichter, modernere wielset tbh.
Ook nieuwe GRX groep & powermeter.

Alleen Rose vs Canyon geen idee hoe ze zich verhouden in termen van service etc.
Bwa die geometry verschillen zijn niet gigantisch maar zaken zoals een korte wielbasis maken wel een verschil.
Ook is 10cm stuurpen al niet meer gravel maar racefiets materiaal , er zijn er die op hun racefiets al korter rijden :P

Wielen lijken mij wel het punt waar je wat over kan twijfelen.
Service zal wel het punt zijn, canyon heeft hier al redelijk voet aan de grond en is al wat bekender. In elke provincie heb je wel een certified shop in België.
Maar bij rose is dat niet bestaand.
Je kan enkel maar in Duitsland of Zwitserland bij de officiële shop terecht, of hem naar hen opsturen. Geen weet of fietsenmakers eraan willen werken, noch of er speciale maten van componenten zijn.

Allez, we zullen de fiets eens lenteklaar maken!

kqcEPeQ.jpeg

Ritje gedaan vanuit Antoing doorheen het Parc naturel régional Scarpe Escaut. Zalig ritje en beter dan die van Origine imo. Wel op het einde in een privaat bos beland en dan over een hek mogen klauteren. :unsure: Fuck you Komoot.

Ik begrijp de hype niet.

Wie wil er een verkoopspraatje houden?
Ruim twee jaar later begrijp ik het wel en ben ik stilaan aan het uitkijken voor een gravelbike.
Is bv de Canyon Grizl nog altijd de beste bang for the buck (om te leasen) of hebben andere merken een inhaalbeweging gemaakt?

En is er een manier om de positie op de fiets (maten) te vertalen van je racefiets naar een gravel? Vind niet meteen zo een calculator oid online

Er staat een nieuwe (amerikaanse) Grizl AL op buycycle voor €800.

In dat vette roze, maat M.

Ging ‘m kopen voor Poepervrouw maar ze wil niet 🤯

Ruim twee jaar later begrijp ik het wel en ben ik stilaan aan het uitkijken voor een gravelbike.
Is bv de Canyon Grizl nog altijd de beste bang for the buck (om te leasen) of hebben andere merken een inhaalbeweging gemaakt?

En is er een manier om de positie op de fiets (maten) te vertalen van je racefiets naar een gravel? Vind niet meteen zo een calculator oid online
Bang for the buck is sowieso Canyon.

Of dat dan de Grizzl is....

Bang for the buck is sowieso Canyon.

Of dat dan de Grizzl is....
Ik ben niet per se op zoek naar een echte all-rounder: echt eentje om in de herfst en winter door de modder te knallen, en die me comfortabel door het Zonhovense zand brengt. Dan LEEK de Grizl mij een betere keuze dan de Grail, maar ik ben zeker geen expert.

Ik ben niet per se op zoek naar een echte all-rounder: echt eentje om in de herfst en winter door de modder te knallen, en die me comfortabel door het Zonhovense zand brengt. Dan LEEK de Grizl mij een betere keuze dan de Grail, maar ik ben zeker geen expert.
Met die beschrijving is het inderdaad de Grizl.
Maar ik zie er veel 50% op de weg rijden, en de andere 50% op brede rechte gravelbanen. En die hebben dan een Grizl ipv Grail.

Terug
Bovenaan