De grote Gravelbike thread (Grail/Grizl)

Heb je een Grizl?

• Totaal aantal stemmers
    56
Die "gratis" consumptie geven ze ook maar om één reden, eens je met je kameraden aan een tafeltje zit met gaat het zelden bij één blijven.

Ik ken iemand die mee een TT organiseert en die rekenen op +/- 700 man om break even te draaien. Die vragen dan de vrij gangbare prijzen van 5 a 8 euro naargelang de afstand.
Of ze er als club geld aan verdienen hangt in zeer grote mate af van de après. Daar pak je je winst op.

Ik wou het ook zeggen, iets organiseren kost geld.
En je moet als organisatie ergens je geld terug uithalen om de financiële put te dichten. Dit kan door inschrijfgeld of door drankverkoop zijn. Maar het is niet zo gek dat een organisatie geld verliest op een evenement.
Wij met onze loopclub verliezen ook soms geld op onze evenementen. En het moet ook leefbaar blijven want anders organiseer je maar één keer.

Gokken op drankverkoop is goed. Maar al een stuk via het inschrijfgeld doen is beter want je hebt altijd mensen die onmiddellijk naar huis gaan.

Have gravel bikes gone too far?
Gewoon wat geskipt door het filmpje, maar dat lijkt mij nu toch 100% xc mtb terrein :)

Have gravel bikes gone too far?
Gewoon wat geskipt door het filmpje, maar dat lijkt mij nu toch 100% xc mtb terrein :)
Ik moet zeggen dat ik echte mtb tracks zelfs met de grizl niet echt plezant vind. Je geraakt er wel vlotjes door, maar comfortabel is het toch niet.

Ik wou het ook zeggen, iets organiseren kost geld.
En je moet als organisatie ergens je geld terug uithalen om de financiële put te dichten. Dit kan door inschrijfgeld of door drankverkoop zijn. Maar het is niet zo gek dat een organisatie geld verliest op een evenement.
Wij met onze loopclub verliezen ook soms geld op onze evenementen. En het moet ook leefbaar blijven want anders organiseer je maar één keer.

Gokken op drankverkoop is goed. Maar al een stuk via het inschrijfgeld doen is beter want je hebt altijd mensen die onmiddellijk naar huis gaan.
En velen vergelijken dan met een tour van een wielerclub, maar die vergelijking gaat natuurlijk niet op. Een gemiddelde wielerclub heeft misschien 50 leden (lees: vrijwilligers) die de dag zelf alles op alles zetten om alles in goede banen te leiden, die dan nog eens hun partners en kinderen inroepen om te komen helpen. Als quasi uw volledige loonlast wegvalt, vallen ook een pak kosten weg natuurlijk.

Zo kappen op een Golazo mag je zeker doen, maar die hun personeel moet ook betaald worden. Ik denk dat je niet mag onderschatten hoeveel mensen ingeschakeld worden voor zo'n evenement, en gratis werken ze uiteraard ook niet. Vorige jaren nog vaak de Proximus cycling classics meegereden, die waren 15 euro dacht ik, en daar kreeg je wel telkens waar voor je geld. 50 euro vind ik zelf ook waanzinnig (en overdreven duur), maar de oplossing is simpel: Niet gaan. Blijkbaar toch voldoende toeristen die het wel betalen.

Levering Grizl opnieuw met een maand uitgesteld. Dit is niet serieus meer, geef dan gewoon geen venster en schep geen valse verwachtingen.

Levering Grizl opnieuw met een maand uitgesteld. Dit is niet serieus meer, geef dan gewoon geen venster en schep geen valse verwachtingen.
Ik heb de mijne vanmorgen besteld, Grizl CF SL 7 :)

Verwachte leverdatum staat op 6-17 juni. Hopelijk niet vroeger dan dat want ons berging gaat er waarschijnlijk pas rond die periode staan en anders kan ik moeilijk weg met die fiets. :unsure:

Ik heb de mijne vanmorgen besteld, Grizl CF SL 7 :)

Verwachte leverdatum staat op 6-17 juni. Hopelijk niet vroeger dan dat want ons berging gaat er waarschijnlijk pas rond die periode staan en anders kan ik moeilijk weg met die fiets. :unsure:
Vanochtend een Endurace SF SL 8 besteld met een identieke leverdatum. Ik ben benieuwd(naar de reactie van mijn vrouw vanavond)!

Laatst bewerkt:
Die grizl (alu) heeft wel veel kantjes en gaatjes die niet deftig te kuisen zijn. Heb nog nooit een fiets gehad die zo lastig volledig te kuisen is :cry:

Vanochtend een Endurace SF SL 8 besteld met een identieke leverdatum. Ik ben benieuwd(naar de reactie van mijn vrouw vanavond)!
Dat was hier alvast geen probleem, ik zat hard te twijfelen en mijn vriendin heeft eigenlijk gezegd "koopt die maar". Het zal hier wel helpen dat ons rekeningen gesplitst zijn :tongue:
Die grizl (alu) heeft wel veel kantjes en gaatjes die niet deftig te kuisen zijn. Heb nog nooit een fiets gehad die zo lastig volledig te kuisen is :cry:
Kui---sen? :unsure:

Wegens de 7-daagse werkweek en dagen van 14 uur voor het eerst in bijna anderhalve maand nog eens op de fiets gekropen...

CONDITIE NIHIL JONG, NIHIL!!!! Bijna een spouwke gelegd in de berm na ocharme 30km. Ook veel te warm gekleed.

En velen vergelijken dan met een tour van een wielerclub, maar die vergelijking gaat natuurlijk niet op. Een gemiddelde wielerclub heeft misschien 50 leden (lees: vrijwilligers) die de dag zelf alles op alles zetten om alles in goede banen te leiden, die dan nog eens hun partners en kinderen inroepen om te komen helpen. Als quasi uw volledige loonlast wegvalt, vallen ook een pak kosten weg natuurlijk.

Zo kappen op een Golazo mag je zeker doen, maar die hun personeel moet ook betaald worden. Ik denk dat je niet mag onderschatten hoeveel mensen ingeschakeld worden voor zo'n evenement, en gratis werken ze uiteraard ook niet. Vorige jaren nog vaak de Proximus cycling classics meegereden, die waren 15 euro dacht ik, en daar kreeg je wel telkens waar voor je geld. 50 euro vind ik zelf ook waanzinnig (en overdreven duur), maar de oplossing is simpel: Niet gaan. Blijkbaar toch voldoende toeristen die het wel betalen.
Golazo teert ook op vrijwilligers hoor en die hebben pak sponsoren.

Elke inschrijving is 1/3 meteen naar de rekening van Bob he

Wegens de 7-daagse werkweek en dagen van 14 uur voor het eerst in bijna anderhalve maand nog eens op de fiets gekropen...

CONDITIE NIHIL JONG, NIHIL!!!! Bijna een spouwke gelegd in de berm na ocharme 30km. Ook veel te warm gekleed.
Hoe waanzinnig druk is uw leven wel niet als je in 1,5maand geen ruimte hebt gevonden om zelfs nog maar op de rollen te kruipen :crazy;

Te lang stilzitten roest jong! Dat is gewoon terug van 0 beginnen!

Welkom bij het clubje.

Weet je wat de grootste ramp is van heel dat verhaal? Fietsen met 0 conditie is eigenlijk niet leuk, dus het is moeilijker om op die fiets te stappen, dus je skipped al eens sneller een rit, waardoor die conditie maar moeizaam of niet beter wordt... enfin, spiral of doom :p

Ik gisteren terug beginnen fietsen na 2 weken aan de kant door griep, en daarvoor ook 2 weken niks wegens weinig tijd/motivatie/rollen kapot... tis ook gene vette.

Hoe waanzinnig druk is uw leven wel niet als je in 1,5maand geen ruimte hebt gevonden om zelfs nog maar op de rollen te kruipen
Zo waanzinnig druk dat ik me ook al in 6 weken niet meer geschoren heb, en eruit zie als een holbewoner. En ik heb geen rollen ;) (ja, vetrollen, maar die grijpen mijn achterwiel te hard vast, en het doet ook wat pijn).

Laatst bewerkt:
Hoe krijg je uw rollen zelfs kapot? :unsure:
Too much power??? :unsure:

Nee, ik weet het niet, ik moet het nog altijd bekijken. Toen ik zag dat het niet goed was, mijn handen vol smerigheid hingen omdat mijn ketting dan nog blokkeerde en dan ook nog vettigheid op onze nieuwe vloer hing, had ik er zo zwaar de pest in dat ik alles hebt laten vallen, de kamer ben uitgelopen en de deur achter mij heb dicht gedaan. Dat was 2 weken terug :unsure: laat het ons houden op een kleine meltdown. (de vloer heb ik wel gekuist :) )

Zelfde realisatie na 6 weken niet fietsen door een polsbreuk.... absoluut kut inderdaad

Terug
Bovenaan