Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Merci! Sealant mooi er uit kunnen kappen in een bakje, bij gebrek aan een spuit.Die zouden een 24mm binnenbreedte moeten hebben, dus pak eentje van 24mm. Die van 25mm die je post past ook prima.
Voor mij is de makkelijkste manier:
- druk eraf
- wiel op de grond
- band bovenaan losduwen langs 1 zijde, een 20- tal cm
- zachtjes uw wiel draaien zodat die opening onderaan zit en dan met een spuit leegzuigen
- band er volledig af
- met een niet rafelende doek het restant aan sealant afnemen
- velglint losmaken als het beschadigd zou zijn
- velgbed VOLLEDIG ontvetten, best met alcohol oid. Tubeless tape kleeft namelijk niet supergoed, dus het is belangrijk dat het overal kan hechten
- starten op 5 a 10cm van het ventiel, over het ventiel, helemaal rond, STRAK, tot je 5 a 10cm verder dan het ventiel eindigt
- langs de naafzijde van de velg een klein gaatje prikken in het ventielgat (met een naald oid)
- ventiel zo diep mogelijk duwen in dat gat, en afh. van model goed opspannen met het ringetje
- band volledig of bijna volledig (zie stap 3) monteren - ik doe het meestal volledig en dan sealant via ventiel, maar binnenkort ga ik wat dikkere sealants proberen en die gaan niet goed via het ventiel)
- sealant (indien nog vers) gewoon opnieuw gebruiken
- pompen voor uw leven
- POPS AND BANGS

nu maar het lijkt wel te houden.
Ventiel paar keren proberen herdoen en terug er uit en er weer in maar dat loste toch niets op.Hoogstwaarschijnlijk dicht het ventiel niet goed af. Via deze weg raakt de lucht in de "tussenkamer" van de velg.
Toevallig deze ochtend zelf ook moeten doen, er was een spaak volledig losgekomen met als gevolg dat de nippel in de velg aan het rondzwerven was. Kheb mijn eigen tips nog eens herlezenMerci! Sealant mooi er uit kunnen kappen in een bakje, bij gebrek aan een spuit.
nu maar het lijkt wel te houden.
Met de compressor viel pompen voor men leven goed mee![]()

)

en de SPD multirelease is ook bevallen (deze klikten precies ook veel vlotter in dan de gewone) nu de schroef van de pedaal stap per stap wat vaster draaien tot ik de sweetspot gevonden heb.
Elke nieuwe fiets zou toch echt perfect moeten schakelen. Ok, Sora zal niet zo crisp zijn als Ultegra als ze beiden optimaal presteren, maar een perfect afgestelde Sora schakelt beter dan een slecht afgestelde Ultegra.Is dat ne 6 of ne 7 ? Knarf heeft ne Grail 7 en die schakelt geweldig. Ik heb ne 6 en dat is toch heel wat minder. Btw, thnx voor dat filmke in die andere thread. Een duidelijk filmpje over rear derailleur adjustment heb ik nog niet gevonden. Straks, als ik terug ben van mountainbiken eens proberen of ik het niet beter afgesteld krijg.
Nummer 7.Is dat ne 6 of ne 7 ? Knarf heeft ne Grail 7 en die schakelt geweldig. Ik heb ne 6 en dat is toch heel wat minder. Btw, thnx voor dat filmke in die andere thread. Een duidelijk filmpje over rear derailleur adjustment heb ik nog niet gevonden. Straks, als ik terug ben van mountainbiken eens proberen of ik het niet beter afgesteld krijg.
Ik heb een Grizl 6 en die schakelt eigenlijk even goed als mijn ultimate met ultegra.Is dat ne 6 of ne 7 ? Knarf heeft ne Grail 7 en die schakelt geweldig. Ik heb ne 6 en dat is toch heel wat minder. Btw, thnx voor dat filmke in die andere thread. Een duidelijk filmpje over rear derailleur adjustment heb ik nog niet gevonden. Straks, als ik terug ben van mountainbiken eens proberen of ik het niet beter afgesteld krijg.
Net mijn derailleur eens afgesteld met dat filmpje van park tool. Hij schakelt nu wel perfect blijkbaar. Heel gek want dat ding deed vanalles. Soms wou die niet schakelen, soms schakelde die vanzelf, soms schakelde er soms 2 tandwielen in 1 keer. Blijkbaar opgelost nu. Hopelijk tochDerailleurafstelling best ook eens nakijken want schoot op het einde soms in een andere versnelling.

Ik ben daar eens naartoe gereden met de auto om die rit te doen.Gisteren deze route gereden, ca. 100km met 1000hm in het Hallerbos en Zoniënwoud. Sowieso een regio die ik niet ken, maar ik had tijd en besloten om eens te doen wat ik anders nooit doe: fiets in de auto, richting Halle gereden, en daar de route gereden. Ik had er uiteraard niet bij stilgestaan, maar toeristenseizoen in het Hallerbos dezer dagen natuurlijk. Nuja, grootste deel van het Hallerbos was voor mij in de voormiddag, dus niet teveel last van de hordes toeristen gehad. Eigenlijk heel de dag mooie gravel, wat toffe, edoch korte klimmekes, en rust.... vooral veel rust in het Zoniënwoud, met moeite een mens tegengekomen. die regio is echt gemaakt voor de gravelbike!
Ah, daar was ik gisteren ook, te voet dan wel met de missuhs en de hond. Aan het kasteel van Terhulpen toch een paar mensen met een dropbarMTB gezien.Gisteren deze route gereden, ca. 100km met 1000hm in het Hallerbos en Zoniënwoud.
Ik weet al wat ik zeker moet rijden als mijn Grizl binnenkort binnen is.Fuck man, ik heb genoten. Het officieuze MTB parcours van Landegem, maar het is eigenlijk 30-40 pct verhard en de rest ideale gravel.
Bedankt @Polle32, de route ligt er nu echt perfect bij voor een gravelbike
![]()
![]()
![]()