De grote Gravelbike thread (Grail/Grizl)

Heb je een Grizl?

• Totaal aantal stemmers
    56
Ik zou op zich ook wel kunnen. Zijn er nog gegadigden? Enige wat mij nog wat tegenhoudt, is de afstand (niet van de rit, maar vanuit O-Vl :oi22:).
Ik zou momenteel liever naar O-Vl rijden dan de rit, verder dan 1x50km in januari en een paar keer 30km is er nog niet van gekomen. Alles op de baan en een brakke pols (y) Het wordt vast leuk.

Ik zou momenteel liever naar O-Vl rijden dan de rit, verder dan 1x50km in januari en een paar keer 30km is er nog niet van gekomen. Alles op de baan en een brakke pols (y) Het wordt vast leuk.
Ik vorige week VTT van 55km met teveel modder en gestoemp en al de rest binnen. En die lange ritten die ik normaal doe in het week zijn ook wat verwaterd in 3x20m koers :p

@Polle32 : je kan eventueel wel meerijden vanuit Landegem. Aan de rijtijd kan ik wel weinig veranderen :p

Nice! Ik heb een tijd terug ook heel wat zitten spelen met hun configurator.
Aan de ene kant zalig dat je zoveel opties hebt, aan de andere kant mss wel uitkijken of de componenten bij elkaar passen, dus ik hoop dat hij zo intuïtief is dat hij bepaalde opties uitvinkt afhankelijk van de keuze die je maakt.

btw: Weet iemand mss waarvoor dat zwarte plaatje dient op het frame ter hoogte van het crankstel ? Zit daar je shifter mss ?

Laatst bewerkt:
full_2023_3759_P5_grizl-sl8-1by-ekar_P04_P5.jpg

full_2023_3759_P5_grizl-sl8-1by-ekar_P0_P5.jpg

full_2023_3471_grizl-cf-sl-8-1by-ekar_P07_P5.png

Grizl nu ook met Ekar in de SL en AL reeks, en een nieuw kleurtje voor elk.

Schoon fietskes, prijsverschil aluminium en carbon valt wel hard op, tussen de al 6/7 en de sl 6/7 zit 500 euro verschil. Bij deze ekar 1000 euro.

Ik was me wel al langer aan het afvragen wanneer ze eens met wat 1by modellen gingen kopen. Tot nu waren het enkel of de sl8 mee voorvering of de sl7 met etap.

Ik had eigenlijk eerder een niet etap rival variant verwacht of apex of grx600/800 1by.

Giant presenteert hun nieuwe vlaggenschip, mét verende vork van Fox en een dropper, de Revolt X. Voor slechts 7.499 euro de uwe.

Giant-RevoltXAdvancedPro0-854x498.jpg

@515 en @Polle32 indien één van jullie nog geen ticket zou hebben voor de parel van het hageland gravel ride mogen jullie dat van mij hebben...
Ik ga niet kunnen rijden wegens medische redenen.

Oprechte vraag.
Maar waarom zou je een alu grizl van 2,5k kopen? Of waarom zou je zo een grote premium betalen voor de CF SL met ekar.

De prijsbump naar rival is al zot. Nog is 200€ opleggen voor ekar met dan fulcrum velgen die als ik mij niet vergis minder zijn.
Nee geen interessante keuze lijkt mij.

Oprechte vraag.
Maar waarom zou je een alu grizl van 2,5k kopen? Of waarom zou je zo een grote premium betalen voor de CF SL met ekar.

De prijsbump naar rival is al zot. Nog is 200€ opleggen voor ekar met dan fulcrum velgen die als ik mij niet vergis minder zijn.
Nee geen interessante keuze lijkt mij.

Campa wordt zelden voor de prijs/kwaliteit gekocht denk ik.

Campa wordt zelden voor de prijs/kwaliteit gekocht denk ik.
Dat is uiteraard zo.
Al heb ik de indruk dat je campa tegenwoordig ook gewoon een pak minder ziet.

Maar campa heeft toch altijd die flair en Unique selling points zoals gewicht en algeheel uitzicht.
Toen dura-ace nog spuuglelijk was en ultegra zozo toen zag de hele range van campa er al super gelikt uit.

Maar deze ekar? Niet zo mooi, niet zo performant en enkel maar als voordeel dat je een of twee kroontje extra hebt. Moeilijk om daar de meerprijs van in te zien.
Eerst dacht ik ook “wow ekar!” Maar toen zag ik het in real life en las en luisterde ik reviews en was het wow gevoel toch al een pak milder.

Terug
Bovenaan