De grote Gravelbike thread (Grail/Grizl)

Heb je een Grizl?

• Totaal aantal stemmers
    56
Vandaag ook gaan fietsen. Thuis (Izegem) vertrokken en PlugPlug Heuvelland gereden kleine toer + lus richting Zonnebeke (omdat die op de weg lag). Thuisgekomen met 125 km en 750 hm op de teller en helemaal choco 🥵. Duidelijk nog werk aan de conditie.

Zou graag ook eens de PlugPlug Opaalkust rijden, maar eerst nog maar een beetje werken aan de conditie...

Vandaag ook gaan fietsen. Thuis (Izegem) vertrokken en PlugPlug Heuvelland gereden kleine toer + lus richting Zonnebeke (omdat die op de weg lag). Thuisgekomen met 125 km en 750 hm op de teller en helemaal choco 🥵. Duidelijk nog werk aan de conditie.

Zou graag ook eens de PlugPlug Opaalkust rijden, maar eerst nog maar een beetje werken aan de conditie...
Zelfs met een goede conditie zullen er veel na 125km in dit weer choco zijn. Ik doe het alleszins niet na.

Vandaag wel terug congé zeker 8). Van thuis uit vertrokken voor een ritje van 78km richting de kasseien van de Hel van het Noorden. Leuke afwisseling van grind, landbouwwegen en de verplichte kasseistrook. In Noord-Frankrijk heb je echt van die prachtige kilometers lange brede grindwegen in niemandsland. :love:

foto dump:

Vandaag wel terug congé zeker 8). Van thuis uit vertrokken voor een ritje van 78km richting de kasseien van de Hel van het Noorden. Leuke afwisseling van grind, landbouwwegen en de verplichte kasseistrook. In Noord-Frankrijk heb je echt van die prachtige kilometers lange brede grindwegen in niemandsland. :love:

foto dump:

Ziet er zalig uit! Gpxje is welkom ;)

Ik zou ook wel graag de gpx krijgen daarvoor :-). Scheelt toch weer een hoop zoekwerk om zelf een ritje in die omgeving te maken.

Een "Groot GPX Topic" lijkt zowaar aan de orde :drool:

Dat bestaat, maar is een stille dood aan het sterven, moet wel zeggen dat ik zelf ook nog niks in heb gepost :unsure:

Hierbij de GPX. Ik heb de route volledig hertekend. Nog paar extra stukken offroad ingestoken en een dicht gegroeit pad heb ik er oa. uitgelaten.

Ik heb ook een extra lus toegevoegd na +-80km (waar er afgeslaan wordt naar Hérinnes). Als je het beu bent kan je langs het jaagpad terug naar het eindpunt. Helaas kan ik blijkbaar niet over pontbruggen in connect dus vandaar ook de extra km's.

Rue de rumez is trouwens het wegeltje dat enkel voor landbouwvoertuigen is. Ik heb hem er in gelaten want je hebt mooi zicht of de boer er al dan niet is :unsure: en anders kan je er ook omrijden natuurlijk.

Deze voormiddag PlugPlugHeuvelland gereden (64km). Was opnieuw een zalig ritje. Was wel ff schrikken toen de Kemmel opdook maar bovengeraakt :p. Ik plaats deze boven Borinage. De afwisseling off-road /asfalt was imo beter. Het was ook een leukere/kalmere omgeving om te rijden.

Ik denk dat PlugPlugZwin de volgende wordt 8) .

Foto dump

Onder de noemer "geen twee zonder drie" stond ik om 7u aan de parking van 't Zwin voor de korte rit. Eenmaal vertrokken kon ik onmiddellijk de zilte zeelucht waarnemen en de geur van ... schapenkeutels! Het was ondanks het mindere weer opnieuw een prachtige rit! Mijn favoriet tot nu toe. Het is ook de rit die de meeste gravelbike vibes heeft. Hier geen hoogtemeters die het u lastig maken maar dan weer wel de wind :p. Vandaag viel het vrij goed mee maar ik denk als je deze rit in de winter doet en +5 beaufort aan ijzige wind pakt, je wel eens gaat vloeken. Ik ben blij dat ik deze nu heb gedaan want tijdens de grote vakantie zal het waarschijnlijk wel druk worden op de dijken...

Foto's:

Ik was ook benieuwd naar die banden, heb me dan maar een Grizl CF SL 8 1by besteld :oi22:
Volgens de site voorzien van G-one bite.
Ik hou jullie op de hoogte wat er effectief op zit!
Vandaag aangekomen! As advertised inderdaad met de G-one bites erop. Morgen eerste testritje doen, als de buien het toelaten.

Wel nog een vraagje voor de Canyon-kenners. Volgens de montage instructies moet ik nog een 'seatpost screw' met daarin een plug in het gat tussen de staande achtervork bij de zitbuis steken. Maar daar zit echter de inbus om de zadelpenklem te regelen. Of is die vijs enkel bedoeld voor andere modellen die een klassieke zadelpenklem hebben? Het gaat om dit stuk.

Dus de inbus voor de zadelpenklem zit er nog een tweede keer bij? Vreemd maar bon, zolang ik geen stuk vergeet te monteren is't goed :tongue:

Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan