De grote Gravelbike thread (Grail/Grizl)

Heb je een Grizl?

• Totaal aantal stemmers
    56
Hoe zalig is het toch om ‘s avonds met een ondergaande zon stoffige paden op te zoeken. Daar word ik echt gelukkig van, stofwolk achter de fiets, de warme geur van gemaaid gras, dat wit laagje op de fiets… :love2:

eTVAVqrl.jpg
cXb7GkWl.jpg

Feit maar het begint wel al vroeg donker te worden heb ik gemerkt, wat wel een tegenvaller is als je maar rond half 8 kan vertrekken. :headshake:

Feit maar het begint wel al vroeg donker te worden heb ik gemerkt, wat wel een tegenvaller is als je maar rond half 8 kan vertrekken. :headshake:
Ik vertrek ook altijd maar rond 19u15. Ik vind het net geweldig als over enkele weken het eerste uur er nog licht is, ondergaande zon. En dan het laatste uur donker, lichten aan, geen andere fietsers of wandelaars meer te bespeuren. Heerlijk.

Ik vertrek ook altijd maar rond 19u15. Ik vind het net geweldig als over enkele weken het eerste uur er nog licht is, ondergaande zon. En dan het laatste uur donker, lichten aan, geen andere fietsers of wandelaars meer te bespeuren. Heerlijk.

Zou me inderdaad ook eens setje lichten moeten aanschaffen, lopen doe ik wel in het donker maar dat voelt toch iets veiliger aan dan fietsen in het donker.

Ondertussen is WvA ook ene van "ons" geworden ze :coolbrows:

Zou me inderdaad ook eens setje lichten moeten aanschaffen, lopen doe ik wel in het donker maar dat voelt toch iets veiliger aan dan fietsen in het donker.

Ik zie geen grizl of grail? Dus blijft het een outcast.

Is toch niet nieuw? Van Aert heeft destijds ook de zogenoemde "Dirty Kanzelled" gereden in volle Covid lockdown: https://sporza.be/nl/2020/05/30/wout-van-aert-dirty-kanzelled/

Zeker doen! Vroeger reed ik ook met de mtb in het donker, zolang je genoeg licht bij hebt en je snelheid een beetje aanpast is ook dat prima te doen (dan heb je wel licht op je helm + stuur nodig).
Op de gravel is het ideaal. Gewoon een lamp op het stuur en meestal rijd ik zelfs maar op 400lm, alleen de écht donkere stukken zet ik em straffer. Als je in november om 21u nog op de baan bent kom je amper iemand tegen. Ook véél minder auto's als in de zomer om 21u.

Zeker doen! Vroeger reed ik ook met de mtb in het donker, zolang je genoeg licht bij hebt en je snelheid een beetje aanpast is ook dat prima te doen (dan heb je wel licht op je helm + stuur nodig).
Op de gravel is het ideaal. Gewoon een lamp op het stuur en meestal rijd ik zelfs maar op 400lm, alleen de écht donkere stukken zet ik em straffer. Als je in november om 21u nog op de baan bent kom je amper iemand tegen. Ook véél minder auto's als in de zomer om 21u.
Mijn Lezyne 800XL heeft net het loodje gelaten... drop jullie aanraders maar voor voorlichten, liefst binnen redelijk prijsrange en minimum dezelfde specs ;) Thanks!

Is ook gewoon "eens iets anders" zo een tocht in het donker.

Pik ieder jaar toch een aantal tochten mee.
(Inderdaad fijn, lopen of fietsen in het donker, die rust en kalmte 😍).
Mijn Lezyne 800XL heeft net het loodje gelaten... drop jullie aanraders maar voor voorlichten, liefst binnen redelijk prijsrange en minimum dezelfde specs ;) Thanks!
Iemand ervaring met de Knog PWR Trail 1100 hier?
Leek mij wel een interessante keuze.

Dacht net te zeggen, lezyne is prijs kwaliteit wel top. Als je ziet dat je de 1300lm voor minder als 70 euro hebt.

Ik gebruik zelf de bontrager rt. Past met de juiste mount naadloos op mijn checkpoint en deze kan je bedienen via de garmin of een externe controller. Ik gebruik die lamp ook voor mijn woon werk, dan is het wel een extra handigheid. En al helemaal als je ze op de helm zet voor te mountainbiken. Qua prijs wel een stukje duurder.

Dacht net te zeggen, lezyne is prijs kwaliteit wel top. Als je ziet dat je de 1300lm voor minder als 70 euro hebt.

Ik gebruik zelf de bontrager rt. Past met de juiste mount naadloos op mijn checkpoint en deze kan je bedienen via de garmin of een externe controller. Ik gebruik die lamp ook voor mijn woon werk, dan is het wel een extra handigheid. En al helemaal als je ze op de helm zet voor te mountainbiken. Qua prijs wel een stukje duurder.
Ja altijd heel content geweest van die Lezyne, maar wou eens polsen naar de alternatieven :) Had die in 2020 gekocht voor €60 in een bundel met een achterlicht, dus voor die prijs echt heel goed gerief. Is vooral voor in de winter na het werk op jaagpaden te kunnen rijden en toch de konijnen te ontwijken 😅 Nu heel plots gestopt met werken, dus ga het misschien eens proberen uit elkaar vijzen.

Voor woon-werk gebruik ik meestal een Sigma Aura Sport 80, ooit eens gewonnen bij Fiets magazine. Achterlicht heeft een remfunctie (handig) en het voorlicht geeft een mooi strak afgebakende lichtbundel.
Ik heb ook nog een Cateye 400 liggen die ook prima zijn ding doet.

Maar voor off-road te gaan in den donkere gaat er niets boven mijn Spanninga Thor 1100.

Iemand ervaring met de Knog PWR Trail 1100 hier?
Leek mij wel een interessante keuze.
yes, ik :)

toplamp. Wel heel zwaar. Overengineered is eigenlijk het juiste woord, maar bombproof.

op de laagste stand (die je trouwens zelf helemaal kan personaliseren via de app) gaat dat ding volgens mij 100u mee :)

Ik heb op het stuur één of andere BBB van 1000Lumen.

Maar ik vind dat op MTB/Gravel wat ambetant in kronkelige stukjes. Dat schijnt altijd rechtdoor en ge kunt niet 'de bocht inschijnen'.

Daarom heb ik nog een lamp bij gekocht voor op de helm.
Eentje zonder batterij. Omdat ik anders vind dat het te zwaar is/pijn aan de nek.
Dus deze is met een USB kabel verbonden aan een powerbank.

Geeft serieus wat licht ("eet" eigenlijk het licht van de BBB lamp gedeeltelijk op). Bevestiging is wel niet zo evident.

da's het leuke aan die KNOG PWR reeks.

Je kan de lampkop zelf eraf klikken, en dan heb je een powerbank. En met een helmaccessoire kan je ook de powerbank in je truitje of op je fiets laten en de lamp zelf op je helm

DSC3048-1170x782.jpeg

Terug
Bovenaan