Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Ik rij met Pirelli Cinturato Gravel M. Net zoals mijn H's in 45mm, ik heb nooit met smaller gereden.
Ik heb weleens getwijfeld over 40mm maar als ik dan over een pad met veel losse stenen rij is die gedachte er al snel uitgeschud.

Afgelopen weekend ben ik er ook voor het eerst weer mee in de modder beland. Het verschil is echt gigantisch, plots kunnen sturen waar modder ligtBen er ook content van! Geven mij ook de indruk dat ze vlot bollen op asfalt maar kan ook mijn conditie zijn die goed is
Afgelopen zondag een MTB gaan rijden en was er toch heel content van, ploeterden vlot door de modder.

Maximum bandbreedte is de belanrijkste factor, hoe breder hoe beter. En in een gravel past vaak maar 50mmIs een gravelbike met andere banden eigenlijk een optie om beachraces te rijden? Of ben je toch beter af met een omgebouwde hardtail?
Ik ga mijn licht eens opsteken op de beachrace binnenkort. Voorlopig wil ik mijn exceed nog niet ombouwen.Maximum bandbreedte is de belanrijkste factor, hoe breder hoe beter. En in een gravel past vaak maar 50mm

www.velozine.nl
Ook qua wet grip niet bij de top, maar wel bovengemiddeld. Op beide criteria beter als bv de Vittoria Terrano waar VDP het WK gravel op won.
Mijn gravelbike is een omgebouwde Hardtail ;-)Is een gravelbike met andere banden eigenlijk een optie om beachraces te rijden? Of ben je toch beter af met een omgebouwde hardtail?
Dat begin je meer en meer te zien (in het bikepacking circuit, vooral de races dan). Naar mijn weten zijn er quasi geen drop-bar hardtails stock-montage beschikbaar. Wat je wil hebt zijn, drop-bar mtb's met vaste vork die de mogelijkheid hebben om er een geveerde vork in te steken (Salsa Cutthroat, Mason ISO,...).Mijn gravelbike is een omgebouwde Hardtail ;-)
Past alles in van banden tussen een 28mm tot een 2.35 inch.
Bedoeling was een beachracer op te bouwen dus in feite een 29er hardtail met vaste vork maar ik heb er ook al verschillende gravel races mee gedaan. Standaard banden die er op liggen zijn conti racekings 2.0
Zijn inderdaad niet de standaard fietsen. Maar beachbikes zie je ondertussen al meerdere jaren en zijn bijna altijd omgebouwde hardtails.Dat begin je meer en meer te zien (in het bikepacking circuit, vooral de races dan). Naar mijn weten zijn er quasi geen drop-bar hardtails stock-montage beschikbaar. Wat je wil hebt zijn, drop-bar mtb's met vaste vork die de mogelijkheid hebben om er een geveerde vork in te steken (Salsa Cutthroat, Mason ISO,...).
Dropbar op een bestaande HT kan zeker, maar je moet rekening houden dat de geometrie daar niet op voorzien is. Op zich geen probleem, maar wel iets om mee rekening te houden. Voor (heel) gedetailleerde info: de blog van Frank Torsten
Die blog trouwens ook ergens in het engels/nederlands te lezen. Mijn duits is niet zo goed.Dat begin je meer en meer te zien (in het bikepacking circuit, vooral de races dan). Naar mijn weten zijn er quasi geen drop-bar hardtails stock-montage beschikbaar. Wat je wil hebt zijn, drop-bar mtb's met vaste vork die de mogelijkheid hebben om er een geveerde vork in te steken (Salsa Cutthroat, Mason ISO,...).
Dropbar op een bestaande HT kan zeker, maar je moet rekening houden dat de geometrie daar niet op voorzien is. Op zich geen probleem, maar wel iets om mee rekening te houden. Voor (heel) gedetailleerde info: de blog van Frank Torsten
Met de Chrome browser kan je de pagina gemakkelijk vertalen (rechtermuisknop - vertalen/Translate).Die blog trouwens ook ergens in het engels/nederlands te lezen. Mijn duits is niet zo goed.
Het was niet de moment woensdagKwam deze morgen dit artikel tegen:
![]()
Drie nieuwe gravelroutes in West Zeeuws-Vlaanderen
Gemeente Sluis presenteert drie gravelroutes voor de regio West Zeeuws-Vlaanderen; de routes variëren in lengte tussen de 90 en 113 kilometerwww.velozine.nl
Ga ik volgende week eens rijden, is niet ver van thuis .