De grote Gravelbike thread (Grail/Grizl)

Heb je een Grizl?

• Totaal aantal stemmers
    56
Ik stond gisteren op het punt om deze ook te fietsen. Op het laatste nippertje beslist om nog eens een goeie oude toertocht te doen met de gravelfiets. VTT Molendorp in Ruiselede. Nog geen tijd gehad om van banden te wisselen, maar de Pathfinders (42mm) deden het eigenlijk opvallend goed. Een paar baggerstroken waar het lastig was, maar daar stond menig man met MTB ook tot aan de enkels in de modder.

5 euro, rijkelijke bevoorrading, bijzonder vriendelijke en enthousiaste organisatoren en als afsluiter een gratis 'stutte met gekapt', f* off PlugPlug

Vrijdag de gravel gepakt, PM wou niet opstarten.
Direct nieuwe batterij ingedaan, want waarschijnlijk batterij plat denk je dan, nog altijd geen leven in te krijgen. Nog wat liggen prullen ermee maar bleef pieredood.
Uit kolere dan maar de racer gepakt.

Na wat onderzoek blijft dit dus iets te zijn wat vaker voorkomt. Blijkbaar zijn de 4iii powermeters niet altijd zo waterdicht als dat ze pretenderen, waardoor bij vele onder invloed van vocht ze de geest geven.
En inderdaad de laatste keer na het fietsen gepoetst en dit was de eerste keer dat ik hem terug van stal haalde.
Garantieclaim is al de deur uit. Maar men weze gewaarschuwd!

Vrijdag de gravel gepakt, PM wou niet opstarten.
Direct nieuwe batterij ingedaan, want waarschijnlijk batterij plat denk je dan, nog altijd geen leven in te krijgen. Nog wat liggen prullen ermee maar bleef pieredood.
Uit kolere dan maar de racer gepakt.

Na wat onderzoek blijft dit dus iets te zijn wat vaker voorkomt. Blijkbaar zijn de 4iii powermeters niet altijd zo waterdicht als dat ze pretenderen, waardoor bij vele onder invloed van vocht ze de geest geven.
En inderdaad de laatste keer na het fietsen gepoetst en dit was de eerste keer dat ik hem terug van stal haalde.
Garantieclaim is al de deur uit. Maar men weze gewaarschuwd!
Hier ook opnieuw problemen met de 4iiii. Vreet door batterijen, ongeveer 10% per uur.

Maak je gebruik van lithium batterijen? Geen 4iiii hier maar zonder lithium batterijen vreet dat batterijen.
Jup, de aangeraden Panasonic batterijen. Duracel blijkbaar niet aan te raden. Die hebben een coating met een bittere smaak om die veiliger voor kinderen te maken, maar dat heeft volgens 4iiii een negatieve impact.

Jup, de aangeraden Panasonic batterijen. Duracel blijkbaar niet aan te raden. Die hebben een coating met een bittere smaak om die veiliger voor kinderen te maken, maar dat heeft volgens 4iiii een negatieve impact.
Energizer is ook nog zonder die coating en vaker in multipacks te vinden zodat ze per stuk goedkoper zijn.

Gisteren opgeschrikt door een reeks stenen en wortels op een afdaling in het Kluisbos. Niet te zien door het mooie geel/oranje bladerdek, serieus in de remmen moeten gaan 😅.
Wel een mooie streek daar, rond Oudenaarde.

Gisteren opgeschrikt door een reeks stenen en wortels op een afdaling in het Kluisbos. Niet te zien door het mooie geel/oranje bladerdek, serieus in de remmen moeten gaan 😅.
Wel een mooie streek daar, rond Oudenaarde.
Het is idd oppassen nu in de bossen. Gisteren in Stambruges gereden (wel met de mtb) en daar was het soms ook gewoon gokken naar de ondergrond onder het pak bladeren.

Welke ga je doen? De 90km gravel wil ik wel eens doen maar zaterdag werken dus wordt een andere dag…
Toch niet uiteindelijk :p .
De vriendin heeft beslist dat ze naar de ardennen wil dus het gaat een ritje worden in de buurt van Le Coffee Ride. 't Is er het weer voor, prachtige herfst.

Geen aanrader!

De hele dag in de regen gezeten, de stukken offroad waren 1 modder- en slijkboel. Na 2u sukkelen had ik 16km/u gemiddeld gereden, dan ging ik niet de hele rit van 87km kunnen uitrijden dus vervroegd moeten terugkeren via de grote wegen. Na 2u begon ik ook te verkleumen van de koude dus was blij om terug in het hotel te zijn. Was geen aanrader.

Heb het eventjes gehad met ploeteren op de fiets :p

Geen aanrader!

De hele dag in de regen gezeten, de stukken offroad waren 1 modder- en slijkboel. Na 2u sukkelen had ik 16km/u gemiddeld gereden, dan ging ik niet de hele rit van 87km kunnen uitrijden dus vervroegd moeten terugkeren via de grote wegen. Na 2u begon ik ook te verkleumen van de koude dus was blij om terug in het hotel te zijn. Was geen aanrader.

Heb het eventjes gehad met ploeteren op de fiets :p
Als je niet wil ploeteren, vermoed ik dat de meeste routes waar geen zandgrond te vinden is te vermijden zijn op dit moment. Vorig jaar op dit moment mezelf ook tot aan de enkels in de smurrie gereden in de borinage.

Terug
Bovenaan