De grote Gravelbike thread (Grail/Grizl)

Heb je een Grizl?

• Totaal aantal stemmers
    56
Vaste spatborden in de winter, ik zou ze niet meer kunnen missen. Zoals gisteren passeer ik een smal asfaltbaantje volledig omgeven door bomen, vol met bladeren en uit de zon of wind, waar het water uiteraard gewoon blijft staan. En de spetters vliegen alle kanten op.
Ik vind het geweldig om vlak na een regenbui te kunnen vertrekken en bij thuiskomst de fiets gewoon tegen de kant te zetten, en geen vieze kledij. Ik kuis em dan wel later eens, op een zonnige dag.

IMG20251020162030.jpg
Amai dat loopt mooi door tot aan de BB. Bij de Grail loopt dat niet helemaal door precies.

Amai dat loopt mooi door tot aan de BB. Bij de Grail loopt dat niet helemaal door precies.
Bij de grail stopt het precies hoger ja. Vooraan komen ze ook laag met nog zo'n extra flapje aan. Misschien niet de allermooiste spatborden maar mijn schoenen blijven ook gewoon proper. Lijkt me (zo op het zicht) bij de Grail toch niet helemaal het geval.

Bij de grail stopt het precies hoger ja. Vooraan komen ze ook laag met nog zo'n extra flapje aan. Misschien niet de allermooiste spatborden maar mijn schoenen blijven ook gewoon proper. Lijkt me (zo op het zicht) bij de Grail toch niet helemaal het geval.
Spatborden zijn ook essentieel op een woon-werkfiets.
Ik ga met een Santos naar het werk , met een riem en dragers voor fietstassen (voor mijn kledij , laptop , etc). Ik heb tijdens de week geen zin/tijd om elke keer te poetsen en mijn ketting te smeren :)
Nadeel is, dat is een zware / lompe fiets en zo een riem is minder efficiënt dan een ketting (minder snel dan een pure gravelbike dus), voordeel: geen onderhoud, zelfs al is die fiets vuil tot en met, je kan er mee blijven rijden.

Laatst bewerkt:
Heeft iemand ervaring met die maten van Rose bikes? Volgens hun sizing zou ik dan een 59 moeten pakken, ik ben 1m87. In Canyon heb ik een L en dat mag zeker niet groter zijn.

Blijkt dat ze dan toch weer met M, L , XL, ... maten werken in hun gravelbikes.

Het "voordeel" van thuiszitten met een enkel in het gips is dat eindelijk eens tijd heb gemaakt om door de beelden te gaan van mijn bikepack tripje naar Toscane uit 2024:

Maar fuck wat kijk ik uit naar terug op de fiets geraken :cry:

Het "voordeel" van thuiszitten met een enkel in het gips is dat eindelijk eens tijd heb gemaakt om door de beelden te gaan van mijn bikepack tripje naar Toscane uit 2024:
Ik heb jaren geleden ook die Tuscany Trail eens gereden, maar de route zag er wel serieus anders uit precies. Vond de organisatie zelf ook maar zo-zo. Maar wel schitterende tocht, op culinair vlak wel de beste bikepacking tocht die ik gedaan heb! Overal overheerlijk eten, goeie wijn, excellente koffie, en een vlot traject!

Ik heb jaren geleden ook die Tuscany Trail eens gereden, maar de route zag er wel serieus anders uit precies. Vond de organisatie zelf ook maar zo-zo. Maar wel schitterende tocht, op culinair vlak wel de beste bikepacking tocht die ik gedaan heb! Overal overheerlijk eten, goeie wijn, excellente koffie, en een vlot traject!

Ja de route van het evenement varieert redelijk veel van jaar tot jaar. Wij hebben deze op vakantie buiten het evenement gereden en zelf een route in elkaar geknutseld die voor ons goed uitkwam op basis van de gpx'en van verschillende jaren.

Terug
Bovenaan