Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Ik zie niets speciaals? Dat is gewoon de zwarte lak die er wat af komt door wrijving met de ketting. Is altijd zoBuitenblad van mijn Grizl is er zeer slecht aan toe. Zoveel km's heeft-ie niet gedaan, ketting altijd ontvet en lube op gedaan. Is dit louter slechte afstelling?
Bekijk bijlage 47358
Yup, verschillende tanden zien er zo uit.Die ene tand lijkt toch afgebroken?
Mss te vaak ge-cross chained?Yup, verschillende tanden zien er zo uit.
Dat is compleet normaal.Yup, verschillende tanden zien er zo uit.
Direct ambitieusEerste gravel bike is besteld, de Orbea Terra Race
Zou in de toekomst wel een aantal gravel races willen rijden ook.
Maar eerst lokaal wat ritjes doen, ideaal als afwisseling met de koersfiets denk ik zo![]()
. Heb je al wat ervaring off road? Je zou niet de eerste "roadie" zijn die na een paar ritten al hotsend en botsend over stenen, putten en sporen van gedacht verandert.Heb mijn MTB verkocht. Mijn eerste fiets was een MTB en daar een jaar veel met gereden.Direct ambitieus. Heb je al wat ervaring off road? Je zou niet de eerste "roadie" zijn die na een paar ritten al hotsend en botsend over stenen, putten en sporen van gedacht verandert.

Was het parcours de moeite?Afgelopen weekend reed ik ook de Ginger Jack Gravel.
Twee mensen met MTB achtergrond en 2 met koersfietsachtergrond.
Eigenlijk frappant hoe ver die 2 op ons terugvielen op "technischere" offroad stukken.
En "technischere" tussen quotes want er was compleet niks technisch. Maar als je die gaten in een wedstrijd moet dichtrijden kan je het wel schudden.
Ik vind het daar wel mooi.Was het parcours de moeite?
Op de Terra Race liggen de Vittoria Terreno T30 40mm banden. Iemand ervaring mee?
Wat zijn over het algemeen genomen goede gravel banden voor in België? Kga niet zo direct de nattigheid gaan opzoeken![]()
Gravel is een breed spectrum, en dat geldt evenzeer voor de bijhorende banden. Maar blijkbaar zou er tot 50mm in passen (wordt in dit artikel vermeld), dus zou ik sowieso opteren voor bredere banden. Meer comfort, meer grip.Op de Terra Race liggen de Vittoria Terreno T30 40mm banden. Iemand ervaring mee?
Wat zijn over het algemeen genomen goede gravel banden voor in België? Kga niet zo direct de nattigheid gaan opzoeken![]()
Ik denk dat het wel de nieuwe zijn, Terreno T30 Fine Loose Gravel EnduranceDat lijkt mij de oude "Terreno Dry" te zijn? Die lagen ook standaard op mijn SuperSix maar dan in 38mm variant. Op zich geen slechte band maar ik ben naar de de Pirelli cinturato gravel M 45mm overgestapt en ik vond dat op alle vlakken een betere band. Zelfs op asfalt.