Iconz
Active member
Het is SRAM-etap, dus beide levers zijn al geinstalleerd (je shift met ETAP naar een zwaardere vitesse met de rechter shifter, en naar een lichtere met de linker. Switchen van voorblad is beide levers tegelijk). Als je die in 2x wil, is het "gewoon" kwestie van een 2x crankstel, voorderailleur en andere kooi op je achterderailleur te zetten. Geen hydraulische leidingen bleeden of wat dan ook.
Aha, dat wist ik niet. Ik ging ervan uit dat XPLR ETAP enkel in 1x bestaat, dat het niet om te bouwen valt.
Volgens site van SRAM is het trouwens niet mogelijk (Link)
Die is er toch ook in Shimano Die met dubbel blad?
Maar zoals gezegd, met etap is het allemaal behoorlijk simpel (sram heeft hier toch echt wel een serieuze stap voor op Shimano met compleet draadloos te gaan).
Langs de andere kant, 1x is zo erg niet hoor![]()
De Race Green toch niet?
Ik blijf wel fan van 1x, ook op een gravelbike, dus ik zie het zeker niet als nadeel.
Ik heb wel beide shifters geïnstalleerd, just in case. Of voor als ik een dropper wil
Op een bepaalde manier lijkt me 1x niet zo handig op een gravelbike die geregeld wat asfalt zou zien..
Laatst bewerkt:

Dus zowel 28” als 29” passen. De binnenbanden hebben dus ook dezelfde omtrek en pas je aan naargelang de breedte van de buitenband die je kiest.