Pijnlijk, dan koop je de "juiste" fiets... blijkt het toch wel de verkeerde versie te zijn zeker?
Anders moet we het topic title aanpassen naar "Het grote Grail/Grizl 7+ topic"
On a serious note: die 7 was effectief altijd GRX810 maar de upgrade is zo groot dan de beschrijving doet vermoeden. Bij de 6, zogezegd GRX400, zijn er verschillende 600 componenten gebruikt. Bij de 7 zijn eigenlijk enkel de derailleurs geupgrade van 400 naar 810 en de shifters van 400 naar 600. Waar het eigenlijk op neer komt is: je betaald €300 voor een upgrade van 10-speed naar 11-speed. Spaart de volle 80gram uit... als het maar een fiets is voor af en toe eens een follieke dan lijkt mij dat de €300 niet waard.
Vreemd genoeg zijn de upgrades bij de CF SL versies precies dezelfde maar sparen ze daar 300 gram uit

(tenzij ik iets enorm over het hoofd zie)
Pro tip: koop een Garmin mount die geschikt is voor een Edge 1030, dan heb je dat probleem niet.
Ik gebruik persoonlijk nooit nog 3rd party Garmin houders. Ik heb ooit voor mijn Edge 800 zo eentje gehad en ik ben 95% zeker dat dat de reden is dat de tandjes achteraan mijn GPS afgebroken zijn mid ride.
Also: Die boutjes moeten idd volledig aangevezen worden.