De grote Gravelbike thread (Grail/Grizl)

Heb je een Grizl?

• Totaal aantal stemmers
    56
De mijne is vrijdag ook toegekomen, maar nog geen tijd gehad voor een testrit. Moet hem ook nog eerst tubeless zetten.
Heel tevreden van de matcha kleur, minder fel dan ik had verwacht (in positieve zin). Zelfde qua gewicht.

Haha herkenbaar vandaag. Alleja met wat lef en ervaring misschien wel, maar niet echt plezant. Zelfs echt ruwe gravel met putten en bulten gaat echt goed.

Met andere banden met meer noppen zou het ook wel enorm schelen maar daarom heb ik die niet gekocht.

Het is ook een kwestie van durf denk ik, ik had tot vandaag nog nooit offroad gefietst, en elke keer dat achterwiel een beetje wegtrekt slaagt mijn hart toch een paar slagen over.

Aan Bloso domein Hazewinkel(Willebroek) ligt een kronkelend gravelpad vlak naast het water, dat was echt genieten!

Ik zie je afbeelding niet, maar aan de uitleg te horen hebben we het over iets anders. Ik heb het over die 2 uitsparingen achter de rails, vermoedelijk voor een zadeltas gemaakt maar als je zoals ik graag met een beperkt zadeltasje rijdt à la Lezyne Road Caddy zit dat door de positie van die uitsparingen zeer bizar.
Je kan uw road caddy toch perfect door die uitsparingen halen en zo bevestigen? Dat dient daar effectief voor.
Al kan het wel zijn dat het beter werkt met een roll caddy i.p.v. een road caddy.

Is gemaakt voor "strap rolls" die volledig aan je zadel hangen, en niet aan je zadelpen.

Je kan uw road caddy toch perfect door die uitsparingen halen en zo bevestigen? Dat dient daar effectief voor.
Al kan het wel zijn dat het beter werkt met een roll caddy i.p.v. een road caddy.
Ik zie niet in hoe zo’n roll beter zou werken. Ik heb zo’n BBB zakje gekocht gelijkaardig aan een road caddy maar dan wat groter voor de grotere band maar naar mijn idee werkt dat voor geen meter in vergelijking met gewone zadelrails.

Model X
5-EEC4-AD8-59-CD-4-F20-A342-10-C2-AEFA4-CFB.jpg

Gewoon zadel
41-DBAD6-C-097-B-4-AF3-BE64-94-F10-CC10-DCA.jpg

Tubeless, tussen 2.25 en 4.5 bar, afhankelijk van de ondergrond (van rulle bosgrond tot asfalt).
Is dat niet veel? Ik weeg 83 en zet mijn tubeless max op 2,5 bar voor asfalt en nog iets minder voor off-road. 3 bar off-road slipte ik te veel en zelfs op asfalt vond ik dat toch ook vrij hard rijden.

Levering van mijn Grizl 6 XS opnieuw met een maand vertraagd, nu al 25. Apr - 06. Mei 2022 :(

Ik begrijp weinig tot niks van Canyon hun systeem, de mijne was ook enkele weken naar achter geschoven, en dan een maand voor datum een mailtje van UPS dat ze onderweg waren met een bestelling van Canyon.

Ik begrijp weinig tot niks van Canyon hun systeem, de mijne was ook enkele weken naar achter geschoven, en dan een maand voor datum een mailtje van UPS dat ze onderweg waren met een bestelling van Canyon.
Zal mss iemand geweest zijn die de bestelling geannuleerd heeft of iemand die een verkeerde maat terug gestuurd heeft.

Terug
Bovenaan