De grote Gravelbike thread (Grail/Grizl)

Heb je een Grizl?

• Totaal aantal stemmers
    56
Was bij mij ook een gelijkaardig scenario. Mail van Canyon dat de bestelling In Picking stond, uur daarna mail van UPS dat ze hem ontvangen hadden en daarna mail dat hij de volgende dag geleverd ging worden. Dag erop, ik dus als een enthoesiaste puppy zitten wachten, om dan halverwege die dag een mail te krijgen van UPS dat het voor de dag erna ging zijn. Zit toch iets niet helemaal juist bij UPS..

En dan krijg je morgen om 9u een mail van UPS dat je levering vertraging heeft opgelopen, en dat het minstens 1 dag later gaat zijn... En 2 uur later gaat uw deurbel en staan ze daar met uw fiets.

2x besteld bij Canyon, en 2x hetzelfde scenario met UPS.
Geen enkel probleem gehad hier. Vanmorgen toen ik op stond eens gekeken hoe het zat met de tracking en daar stond toen "onderweg". Levering tussen 13h00 en 17h00. Rond 14h kreeg ik dan een mail dat de bezorger bijna bij het leveradres was en nog een uurtje later opnieuw een mail dat de fiets geleverd was. Niks mis mee....

Ik heb toen ik bestelde hier een hele discussie gehad omdat ik wat schrik had om de XS te kopen terwijl de website mij dat toch aanraadt. Dan toch de XS gekocht maar verdorie dat is een klein fietske. Ik ga 'm eens langs Knarf zijne S moeten zetten om het verschil te zien. Hij zit wel goed, daar niet van. Maar als je 'm zo ziet staan is die verschrikkelijk klein.

Geen enkel probleem gehad hier. Vanmorgen toen ik op stond eens gekeken hoe het zat met de tracking en daar stond toen "onderweg". Levering tussen 13h00 en 17h00. Rond 14h kreeg ik dan een mail dat de bezorger bijna bij het leveradres was en nog een uurtje later opnieuw een mail dat de fiets geleverd was. Niks mis mee....

Ik heb toen ik bestelde hier een hele discussie gehad omdat ik wat schrik had om de XS te kopen terwijl de website mij dat toch aanraadt. Dan toch de XS gekocht maar verdorie dat is een klein fietske. Ik ga 'm eens langs Knarf zijne S moeten zetten om het verschil te zien. Hij zit wel goed, daar niet van. Maar als je 'm zo ziet staan is die verschrikkelijk klein.

Die XS heeft ook kleinere wielen zeker hé? Mijn vrouw heeft ook een tijdje met 650c wielen gereden en dat laat een fiets toch een pak kleiner ogen inderdaad.

yep. Die heeft inderdaad kleinere wielen. Dat hield mij ook wat tegen om 'm te kopen. Maar ik had eens met de S gereden en die was mij gewoon te groot. Niet zozeer te hoog maar vooral te lang. We hebben de 2 fietsen (XS en S) net eens langs elkaar gezet en. inderdaad, het is vooral het verschil in lengte. van de bovenbuis. die. op valt. Qua hoogte zijn ze bijna gelijk, maar de XS is merkbaar korter.

Korter en kleinere wielen laten hem inderdaad wel klein lijken. Maar goed we kunnen ons nu ook een beeld schetsen van hoe je op uw fiets zit!

kleine-fiets-54757905.jpg

Zijn er ook mensen hier zonder ne Canyon :D?

Ik denk er aan om eens ne gravelbike te leasen (jaja ik ben er zo ene :fingerguns_r: )maar Canyon is dan uiteraard geen optie. Tegenwoordig zal elk merk wel een gravel serie hebben maar waar is het de moeite?

Weet net of het al eerder gepost is maar als iemand zin heeft om een top georganiseerde gran fondo te rijden in een prachtige streek:

Ben zelf aan twijfelen om voor de gravelbike te gaan, vind het offroad rijden toch wat plezanter en veiliger dan op de gewone wegen en als je kijkt op https://gravelmap.com kan je eindeloos lussen gaan combineren.

Zijn er ook mensen hier zonder ne Canyon ?

Ik denk er aan om eens ne gravelbike te leasen (jaja ik ben er zo ene
:fingerguns_r:
)maar Canyon is dan uiteraard geen optie. Tegenwoordig zal elk merk wel een gravel serie hebben maar waar is het de moeite?

Vind de Trek Checkpoint wel iets hebben, wel prijzig ma bon.

Flanders gravel fields. Rond de 45 euro voor een ritje rond Diksmuide en een paar tentjes met optredens en een hamburgerkraam.. Wtf. Ben blij dat ik de gpxen via mijn werk kan krijgen en dan rij ik die zelf wel eens.

Wat is eigenlijk de reden dat graveltochten minstens 5x zo duur zijn als MTB tochten?

Terwijl die, voor zover ik kan zien, compleet niks extra aanbieden?
Als de bevoorrading en omkadering hetzelfde zijn dan de boslandtrail zelf dan ist wel enigszins verdedigbaar al rij je natuurlijk niet zo lang op 160km dan je wandelt op 100 en heb je dus minder nodig. Moest je alles zelf voorzien kom je wel veel beterkoop uit ja :)

Die was ik inderdaad al tegengekomen alsook de Domane SL5, die laatste is iets meer vis noch vlees maar iets tussen road en gravel mag ook.

Leasen is voordelig en je voelt de kost niet.
Dat wil zeggen dat je veel meer kan/mag uitgeven dan wanneer je particulier een fiets zou zoeken zonder je al te schuldig te voelen!

Als je het heel bont wil maken, dan kom je uit bij een OPEN U.P. Wordt aanzien als de meest veelzijdige gravelfiets.
Komt wel met een prijskaartje, frame kost 4500 euro dus als dat al boven je budget ligt moet je er niet naar kijken. Zou ik ook eerder kopen als ik een '1 bike collection' zou willen.

Ik heb zelf privé een grizl gekocht, maar heb ook lang getwijfeld voor de Focus Atlas en BMC URS.
Die Focus zijn toffe fietsen maar ze wegen makkelijk een kg meer dan gelijkaardige grails. Hoeft geen ramp te zijn natuurlijk, maar ik geef het maar mee. Die BMC is dan weer iets prijziger, maar bon, het is een leasing he :shy:. URS lijkt me ook iets meer aan de mountainbike kant te zitten van de gravelfietsen, dus moet je zelf wat zien wat je zoekt. (Die Atlas gaat meer richting koersfiets)

Leasen is voordelig en je voelt de kost niet.
Dat wil zeggen dat je veel meer kan/mag uitgeven dan wanneer je particulier een fiets zou zoeken zonder je al te schuldig te voelen!

Als je het heel bont wil maken, dan kom je uit bij een OPEN U.P. Wordt aanzien als de meest veelzijdige gravelfiets.
Komt wel met een prijskaartje, frame kost 4500 euro dus als dat al boven je budget ligt moet je er niet naar kijken. Zou ik ook eerder kopen als ik een '1 bike collection' zou willen.

Ik heb zelf privé een grizl gekocht, maar heb ook lang getwijfeld voor de Focus Atlas en BMC URS.
Die Focus zijn toffe fietsen maar ze wegen makkelijk een kg meer dan gelijkaardige grails. Hoeft geen ramp te zijn natuurlijk, maar ik geef het maar mee. Die BMC is dan weer iets prijziger, maar bon, het is een leasing he :shy:. URS lijkt me ook iets meer aan de mountainbike kant te zitten van de gravelfietsen, dus moet je zelf wat zien wat je zoekt. (Die Atlas gaat meer richting koersfiets)

Budget is €3600 inclusief btw dus wel een aanzienlijk bedrag maar niet genoeg voor een Open UP.

Het wordt sowieso een 1 bike collection ben in de eerste plaats loper maar een beetje afwisseling is welkom, zeker wanneer het werk de fiets voorziet. Dus het mag zeker een gravel bike zijn mijn road “dna” of andersom natuurlijk.

Ook al heb ik een Grizl, deze week een pinarello gravel bike gezien en die zijn toch ook wel 🥰. Maar wel gestoorde prijs.

Terug
Bovenaan