Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Dat is dan ook het enige voordeel van Leuven t.o.v. Gent!Het hangt ook wat van regio tot regio af, rond het Gentse moet je echt al gaan krabben om aan 40% onverhard te komen op een rit, rond het Leuvense moet je al echt je best gaan doen om aan 30% verhard te komen.
Korte relativering van de hele 2x/1x: ik trek met mijn 1x (34 vooraan, 11-46 achteraan) ook met de lokale fietsclub mee tot 45 km/u. Snelheden boven de 33 km/u zijn meestal toch maar van korte duur.
Op mijn 30x11 kan ik gedurende een aantal kilometer 38-39km/u aanhouden als het wat meezit. Topsnelheid zit ergens rond 45km/u op hetzelfde verzet, dus dan lijkt het mij pittig doch geenszins niet onmogelijk om diezelfde snelheid aan te houden op een 34x11, zeker wanneer het in groep is.45km/h op een 34x11 is aan 115 cadans.
Ik zeg niet dat het niet kan, maar dat is toch al fors hoor.
Ietske minder, tzijn forse 29’ers45km/h op een 34x11 is aan 115 cadans.
Ik zeg niet dat het niet kan, maar dat is toch al fors hoor.
Eindelijk present voor BGGB!
Level 3 komt eraan. Nu nog een locatie

Thx Fingers, heb een racer , dus beter voor een grizl gaan.Heb beiden gehad. Grail is iets meer gericht op racen, Grizl meer op "go anywhere". Maar voor een bikepacking fiets is de Grizl echt een superagressief model met een sportieve geometrie. De Grail (en Grizl) hebben een sportievere stack/reach dan de Endurace wegfiets.
Nu beiden bestaan, zijn er eigenlijk weinig redenen meer om voor de Grail CF te kiezen, buiten dan als het gaat om pure performance en snelheid. Daarvoor boet je dan wel in aan veelzijdheid, een beperktere tire-clearance (42mm vs 50mm+) en een cockpit waar je aan vast hangt (daar waar je bij de Grizl gewoon de handlebars erop zet die je wil, omdat die een gewone stem heeft).
Bijkomend nadeel van de Grail is dat door de verzonken cockpit in het frame, er water blijft staan bovenop de bovenste headsetlager, met alle gevolgen vandien.
Ik heb al, perongeluk, een route gemaakt rond Kalmthout![]()
Ineens deze ook op bestelling gezet!Eindelijk present voor BGGB!
Level 3 komt eraan. Nu nog een locatie