De grote Gravelbike thread (Grail/Grizl)

Heb je een Grizl?

• Totaal aantal stemmers
    56
Binnenkort leverbaar = langer weg dan 8 weken in de toekomst, maar nog wel een nieuwe batch ingepland voor productie. Wanneer die is: geen idee.
Als je die fiets wil: distill.io gebruiken op de pagina, zodat je direct kunt bestellen van zodra die beschikbaar komt.

Ik overweeg om in kader van een tijdelijke verhuis naar het buitenland ook overstag te gaan voor de gravel hype. De vraag stellen is ze vermoedelijk beantwoorden, maar bestaat er iets beter of gelijkaardig qua prijs/kwaliteit dan de grizl 6?

Iemand overigens een idee wat 'binnekort leverbaar' +- betekent bij Canyon?
Grail 6? :unsure:

Voor dat geld kan er weinig aan canyon tippen spijtig genoeg. Maar met een budget van 2,5k kan je wel een mooie gravel vinden bij veel merken met op zijn minst GRX810 achterderailleur.

Binnenkort leverbaar = langer weg dan 8 weken in de toekomst, maar nog wel een nieuwe batch ingepland voor productie. Wanneer die is: geen idee.
Als je die fiets wil: distill.io gebruiken op de pagina, zodat je direct kunt bestellen van zodra die beschikbaar komt.
Als je voor Canyon maandagochtend gewoon bij de stock drop (om 8:00 of 9:00) op de site kijkt weet je ook of wat je zoekt binnen is (allé of ingepland is voor productie binnen de 8 weken)

Ik overweeg om in kader van een tijdelijke verhuis naar het buitenland ook overstag te gaan voor de gravel hype. De vraag stellen is ze vermoedelijk beantwoorden, maar bestaat er iets beter of gelijkaardig qua prijs/kwaliteit dan de grizl 6?

Iemand overigens een idee wat 'binnekort leverbaar' +- betekent bij Canyon?

Scott Speedster Gravel 30? Bij 12gobiking staat een maat 54 op voorraad voor 1699.
Ook GRX400, 45mm banden, veel bevestigingspunten en een fijne geometrie (en een nettere kabelrouting dan de Grizl).

ShimanoGRXLimitedEdition1XDrivetrain-01.jpg
gemiste kans om daar die limited Edition gepolijste GRX groepset op te zetten.

Kleurstelling is wel wat te fluo voor 90’s te zijn, had meer wit, donkergroen, paars en geel verwacht.

Specialized heeft dat ding wel wat meer begrepen met hun Rock Combo Tribute

RockCombo_Diverge-6920PS.jpg

Laatst bewerkt:
Veel beter dan al die groene gravelfietsen die je bij veel merken ziet opduiken de laatste collecties.

Mocht ik hem kunnen leasen zat hij al in m'n winkelmandje :drool:

Enkel de wielen zijn niet zo een goeie keuze. Voor de rest gewoon een mooie kleurstelling!
Veel beter dan grijs of groen alvast :P

Alé zaterdag nog eens langs de winkel, ik vrees dat de winkelier me gaat moeten overtuigen. :lol:

Was nog wat verder aan het zoeken en dan kwam ik weer bij de "snellere" gravelfietsen uit met de insteek dat ik er te weinig echt heel technische parcours mee ga doen. Fietsen à la SuperSix EVO SE of de Aspero.

Zo een aspero mag je niet onderschatten. Die kan met technische parcours zeker overweg.
Het is maar hoe goed het manneke is en welke banden je erop legt.

62620869-AC89-437-C-A970-1-CD3-E04-D7581.jpg

Het stalen ros verblijd met een carbon vorkje. Ik kan niet zeggen of het comfort verhoogd of verlaagd is, maar die 800gram verschil merk je toch echt wel.

Fotootje in Ursel, op de route van BGGB1, vlak voor het echte ploeteren begon. Uitdagend op de cinturato H’s maar daarom niet minder leuk.

Ps: iemand die graag een Ritchey Venturemax stuur wil ruilen voor eender welk normaal stuur? Stuur maar een DM, want het is mijn meug niet. (Het ziet er wat vreemd uit op de foto, maar google is je vriend)

Ps: iemand die graag een Ritchey Venturemax stuur wil ruilen voor eender welk normaal stuur? Stuur maar een DM, want het is mijn meug niet. (Het ziet er wat vreemd uit op de foto, maar google is je vriend)
Carbon versie? Hoe breed is het?

Goed in de slijk gezeten wel precies :P

snelle vraag. Specialized diverge Sport, 2021 model nieuw. Afgmonteerd met GRX600 en minst aangename kleur, nl https://www.specialized.com/be/nl/diverge-sport-carbon/p/175286?color=290944-175286

voor 3.1k, doen of niet ?

Voordeel: prijs cava voor specialized, meteen beschikbaar, GRX 2x11 itt SRAM Apex 1x op de nieuwe modellen.
Nadeel: banden 38mm (kan wel goedkoop vervangen worden), gewicht tegen de 10kg met pedalen.

De Origine die ik op oog had kost 3.4K voor grx 600 afgemonteerd. Totale gewicht is wel 8.6 kg alles in. Dus zeer strak. Maar ook veel geld voor een GRX600 van een onbekend merk. En 2 maand wachten.

Op een grizzl wil ik niet wachten.

snelle vraag. Specialized diverge Sport, 2021 model nieuw. Afgmonteerd met GRX600 en minst aangename kleur, nl https://www.specialized.com/be/nl/diverge-sport-carbon/p/175286?color=290944-175286

voor 3.1k, doen of niet ?

Voordeel: prijs cava voor specialized, meteen beschikbaar, GRX 2x11 itt SRAM Apex 1x op de nieuwe modellen.
Nadeel: banden 38mm (kan wel goedkoop vervangen worden), gewicht tegen de 10kg met pedalen.

De Origine die ik op oog had kost 3.4K voor grx 600 afgemonteerd. Totale gewicht is wel 8.6 kg alles in. Dus zeer strak. Maar ook veel geld voor een GRX600 van een onbekend merk. En 2 maand wachten.

Op een grizzl wil ik niet wachten.
Voor dat geld, zou ik geen compromissen sluiten en bestellen wat ik echt wil, ongeacht de levertijd.
Heel dat future shock-verhaal, ik sta daar toch altijd wat huiverachtig tegenover. Geen ervaring mee, maar ik neem aan dat dat toch af en toe onderhoud nodig heeft? Want het systeem werkt met een interne veer in de balhoofdbuis (dacht ik toch?).
Alsook: liever een fiets die je graag ziet met grx400, dan eentje waar je niet 100% van overtuigd bent met grx600...

Terug
Bovenaan