De grote Gravelbike thread (Grail/Grizl)

Heb je een Grizl?

• Totaal aantal stemmers
    56
"Kans op regen vandaag". Vertrokken in Brussel onder een stralende zon, ik rij Sint Pieters Leeuw binnen en de hemelsluizen gingen open... 95km lang tot ik bij mij terug de straat indraai, dan ineens weer droog en zelfs een waterzonnetje. :wallbash:

Al een chance begint er nu toch ook wat blad aan de bomen te komen, ook vrij laat dit jaar.

UdbgK2n.jpg

Oude bedding van buurtspoorweg 287 in Oetingen

Geen Grizl of Grail maar de kogel is wel door de kerk, de Cannondale SuperSixEvo SE 2 is besteld :woohoo:
Wat ik me eens afvroeg: is dat 'gewoon' een Supersix Evo met meer tyre clearance (en gravel-groepset)? Of zijn er nog meer verschillen? Sowieso uitermate coole fiets!

Wat ik me eens afvroeg: is dat 'gewoon' een Supersix Evo met meer tyre clearance (en gravel-groepset)? Of zijn er nog meer verschillen? Sowieso uitermate coole fiets!

Zo iets, er zijn uiteraard meer verschillen maar je moet hem bezien als "snelle" gravelfiets. Het frame wordt ook gebruikt voor de cyclocrosser maar die is dat iets anders afgemonteerd.

In afwachting van mijn nieuwe banden toch maar de originele bijgeleverde g-one allround 35mm terug gemonteerd. Man man ben ik de enige die zo sukkel om die te monteren. Zo hard niet normaal ik ken geen slechtere band om te monteren.

Vrij stevige sidewalls inderdaad, maar net dat maakt ze zo gemakkelijk om (tubeless) te leggen. Waar worstel je mee?

Oh, als je denkt dat dat erg is. De Challenge Strade Bianchi is nog vééééééél erger om te monteren.

Vrij stevige sidewalls inderdaad, maar net dat maakt ze zo gemakkelijk om (tubeless) te leggen. Waar worstel je mee?
Ik werk nu nog met binnenband en ik heb bij het monteren ene naar de kl#ten geholpen al het laatste stukje buitenband over de velg te duwen en die binnenband zat er waarschijnlijk ergens tussen gekneld. Nog een reden te meer om snel alles over te schakelen naar alles tubeless.

Mijn ervaring is wel dat eenmaal opgepompt en een beetje mee gereden het wel vlotter gaat.
Maar zonder lepels een nieuwe band leggen is inderdaad haast niet te doen.

Weet wel dat je met tubeless uw band ook soms eraf zult moeten halen :P

Ik heb net ook EINDELIJK mijn keuze gemaakt, bestelling doorgegeven en voorschot betaald :D
Normaal gezien begin Augustus geleverd (hopelijk wa vroeger want zit momenteel zonder fiets):

byTwMQt.jpg

Ridley Kanzo Adventure 1.0
GRX600 2x afgemonteerd
Heb enkel voor Schwalbe G-One UltraBite's in 700 x 45mm gekozen
Wou het via leasing doen maar met dat onderhouds- en verzekeringspakket kwam er nog een 1200 euro bij dus heb em zo maar besteld. Kreeg de 10% korting die KBC krijgt ook. In totaal onder de 3k (pedalen in) dus me happy.

Er is ook een nieuwe Adventure uit die ik wel fancy, maar boven dat ie nog 500€ extra kost was het bij deze enkel mogelijk om 1x te monteren.

De organisatie van de Gravhell (die morgen doorgaat) heeft de langste afstand ondertussen geannuleerd, door de vele regen van de voorbije dagen. Ze geven zelfs de tip om de routes na te rijden bij droger weer... Dus in overleg met @515 besloten om morgen niet te rijden. We hebben wel de gpx’en van alle afstanden, zie daar het perfecte recept voor een BGGB3 :oi22:!

Ik zat eens op de website van gravhell te kijken. Amper twee bevoorradingen op 201km 😐. Dat is er u toch ook gemakkelijk van af maken hé. Ga je met de mtb rijden krijg je dat al op 65km. (en in de walen 3)

Ik zat eens op de website van gravhell te kijken. Amper twee bevoorradingen op 201km 😐. Dat is er u toch ook gemakkelijk van af maken hé. Ga je met de mtb rijden krijg je dat al op 65km. (en in de walen 3)
Yep, en dan moest je ook nog binnen het vooropgestelde moment aan de bevoorrading zijn want die verplaatst zich (dat is dus 1 en dezelfde die op een andere gaat staan). Ook geen bikewash voorzien (men ging proberen om nog 2 hogedrukreinigers te voorzien), geen douches, geen elektronische betalingen, geen pechdienst en een foodtruck die zeker om 18u weer weg is… Dan waren we 2 weken geleden toch beter gesoigneerd in Opwijk, voor een derde van de prijs.

Die 201km was oorspronkelijk ook niet de bedoeling. Die hebben ze nadien als optie toegevoegd.

Denk dat de originele lange afstand 145km was. Voor die afstand zou een 3de bevoorrading zeker niet misstaan hebben. 1 bevoorrading om de 2u zou toch de referentie moeten zijn... eten kan je altijd extra meenemen maar drinken is veel moeilijker zonder ne muilezel te worden.

Kost dan ook maar 18€ in VVK.
Als de sponsoring beperkt is dan moet je wel wat geld vragen om uit de kosten te komen ook natuurlijk.
Douches gebruiken van een lokale sportzaal of voetbalclub is ook niet gratis bijvoorbeeld.

Je zou denk ik nog schrikken wat iets organiseren kost.

Terug
Bovenaan