De grote "mijn ergernissen op de weg"-thread

... Andere ergernis en niet echt op de baan :

In Antwerpen hebben de onder de gedempte Zuiderdokken een nieuwe ondergrondse parking gezet. En ondanks dat die spiksplinter nieuw is en ondanks dat elke parking elk jaar duidelijk wat krapper wordt voor de steeds groeiende wagens hebben ze die parkeerplaatsen toch best nipt uitgetekend. Bovendien zijn ze een beetje apart aangeduid en de gemiddelde mens is blijkbaar een debiel dus er staat daar regelmatig iemand achterlijk geparkeerd. Ik heb er wel nog geen smerige Nederlander ostentatief zich zien parkeren over twee parkeerplaatsen, dat valt dan weer mee.

Maar gelukkig kan ik een stekker in de mijne steken dus ik kan op plaatsten staan waar ik meestal nog redelijk wat ruimte heb. Alsnog, ik zie al zo een of andere aap uit zijn auto stappen met zijn jas/vest los om vervolgens zijn rits tussen zijn reet en mijn auto te sandwichen om er dan eens een goede kras over te trekken.

Sindsdien nog niet geparkeerd, maar ik deel die ergernis in het algemeen wel.

Gewoon idioot dat ze bij het ontwerp niet kiezen voor een deftig formaat parkeerplaatsen. Ja, op papier heb je meer inkomsten als je elk vak 10% smaller maakt, maar als 1 op de 10 plaatsen niet kan gebruikt worden doordat er mensen op/over de lijn parkeren, geraak je die in de praktijk gewoon weer kwijt.

Ergernis van vandaag: iemand die zijn/haar brooddoos van een auto voor de helft voor mijn oprit geparkeerd heeft. Terwijl er 15 meter verder in de straat nog alle ruimte was.

Net even opgezocht, 130 na marge komt op 122.2 uit wat 195 minnelijke schikking is op een 90km/u baan.
Een heel stuk minder dan ik verwacht had, met dat de minimumboete al 63 euro is.
Ik had een veel zotter bedrag verwacht.
Ge kunt niet echt aan zotte bedragen komen met een minnelijke schikking hé, buiten bebouwde kom kunt ge tot 242€ geraken (40km/h over de limiet na correctie), daarboven is het rechtbank...
Binnen de bebouwde kom kunt ge wel aan 282€ geraken (30km/h te snel) voordat ge het moet gaan uitleggen...

De flitspaal aan de bevrijdingstunnel in Antwerpen.
Iets er voor hangen borden dat wagens daar 90 mogen en vrachtwagens 70. Maar toch gaat 80% van de wagens aan die flitspaal in de remmen terwijl ze maar 90 rijden.

Daarstraks weer ene. Ik rij rechts en nader ne vrachtwagen. Links komt er iemand aan dus ik wacht met naar links te gaan tot die mij voorbij is.
Hij passeert net voor die flitspaal. Ik schuif op en net wanneer ik er achter zit: knal op de rem en 70 ipv 90.

Iets er voor hangen borden dat wagens daar 90 mogen en vrachtwagens 70. Maar toch gaat 80% van de wagens aan die flitspaal in de remmen terwijl ze maar 90 rijden.

Daarstraks weer ene. Ik rij rechts en nader ne vrachtwagen. Links komt er iemand aan dus ik wacht met naar links te gaan tot die mij voorbij is.
Hij passeert net voor die flitspaal. Ik schuif op en net wanneer ik er achter zit: knal op de rem en 70 ipv 90.
Dat is toch altijd zo. Bij elke flitspaal zie je wel zo'n sukkelaars. Zelfde met tunnels. Opeens moet iedereen een stuk minder snel gaan.

Paar 100m verder een dubbele rotonde, ik pak de binnenkant want ik moet helemaal rond, terug de richting waaruit ik kom (4e afslag)
Moment dat ik aan de 3e afslag kom en wil afslaan rijdt er daar ene op met een camionette op de buitenste band terwijl hij nie de 1e afslag (in zijn standpunt) dan afmoest waardoor hij me gewoon blokkeert. Oké ipv te remmen rij ik nog eens rond dan maar, blijft die ook teken doen naar mij alsof ik zot ben.

Wat achterlijk volk woont en rijdt daar rond
We weten toch al langer dan vandaag dat 80% van de Belgen niet vlot kan rijden, en dat nog maar een fractie daarvan weet hoe een dubbele rotonde werkt?
Aan het UZ in Gent kan je als je de binnenste band neemt 5 min van je reistijd afsnijden. Alle keren staan ze daar tot op de brug aan te schuiven, om dan de 2e of 3e afslag te moeten hebben. Ipv dat buitenste vak (genzien van de brug komende) enkel te laten voor die die de snelweg op moeten.

Dit weekend waren we met een paar een toertje aan het doen met de motor, die met het minste pk's reed vooraan.
Opeens zitten we daar achter een Ford galaxy of zo die wat aan het lanterfanten was. Die op kop wil die oversteken, maar dienen in die galaxy begint mee op te trekken. Aan 110 of zo zegt mijn maat dat het genoeg is en wil er weer achter kruipen. Die klootzak begint mee te remmen.

De achterste heeft dan maar eens zijn kot goed open getrokken en hem voor die auto gezet en die wat tegen gehouden zodat we er allemaal over konden
Zo'n actie die me niet verbaast. Er rijden echt moto haters rond. Wss gefrustreerde bokken die van hun mama of vrouw gene mogen kopen. Ik heb zelf 7 jaar moto gereden en genoeg situaties meegemaakt waar je bv aan het filteren bent (legaal) en ze rijden opzij om u blok te zetten.

Het prachtige van al is, dat diezelfde 80% eenmaal ze boven zijn in eender welke richting, optrekken naar +90km/u :sop:.

Natuurlijk zal daar niemand met een lintmeter staan om te kijken of je niet op anderhalve rijdt he.
Tijdens je rijexamen controleren ze dit wel, zo zijn ze dan wel weer. :biglaugh:

Bij parkeren: Je mocht max 30cm spatie hebben tov de borduur.
Die gast haalt gewoon en lintmeter te voorschijn tijdens mijn praktisch examen en zegt: 29cm en 29,5cm, je bent geslaagd voor deze proef. :crazy:

Daarnet aan het wandelen op de Kortrijksesteenweg in Gent als ik plots achter me iemand lang en heel agressief hoor toeteren.
Ik draai me om en zie een meisje op het zebrapad staan met haar fiets in de hand en een auto op een paar cm van haar. (Ze was al over halfweg van dat rijvak).
die bestuurder (oude man van 60-70j naar schatting) hing uit z'n ruit en was aan het roepen naar da meisje "Gij achterlijk wijf, zijde gij blind of zo? Zijde gij uw leven beu misschien? Leer ne keer uitkijken godverdomme".
Ik kon me niet inhouden en riep naar diene mens: "Euh meneer, ze staat op een zebrapad".
Begint die tegen mij te roepen: "Gij moet u nie moeien achterlijken aap, gij vuile klootzak, gij achterlijke vent gij".
Da meisje was intussen al lang weggefietst in de andere richting.
Diene gast bleef stapvoets rijden en bleef mij uitschelden, tot hij een 100m verder een smal straatje richting parkeergarages inreed, alwaar halverwege zijn bocht zijn motor stilviel. Ik ben toch even gestopt op te applaudisseren...

Niemand:
Echt niemand:
Eén of andere aap die de verkeerslichten moet afstellen: "Gho, weet je wat nu leuk zou zijn? De lichten bij de drukste invalsweg van een gemeente met meer dan 34.000 inwoners zo instellen dat het tien seconden groen is en er maar maximum vijf wagens doorkomen om ze dan vervolgens twee minuten voor het rood te laten koekeloeren.

Ja, ik heb het over het kruispunt aan de Hoogmolenbrug in Schoten. Kutkruispunt in het kwadraat. :sop:

Vorige week op weg naar de zee voor de AG Coast Walk. Lange baan die afwisselt tussen 50/70/90 km/u. Vrouw aan het stuur. Komt daar een andere vrouw in ons gat hangen, op ne meter van den auto. Begint te zigzaggen. Remt af. Geeft terug volle gas, precies of die vol in ons gat ging vlammen, om dan net voor impact kort te remmen.

Die was continu aan het roepen en precies op haar radio aan het slaan. Slaan op het stuur. Maar echt, helemaal aan het doordraaien. Precies iemand die volledig strak staat van den drug of tourettes heeft ofzo.

10 kansen om in te halen, maar ze blijft allerlei toeren uithalen achter ons. Plots rode lichten. Ik los mijn gordel om uit te stappen. Begint m'n vrouw heel te panikeren omdat ik wil uitstappen. Dan maar blijven zitten voor haar. Het was er los over.

Vorige week op weg naar de zee voor de AG Coast Walk. Lange baan die afwisselt tussen 50/70/90 km/u. Vrouw aan het stuur. Komt daar een andere vrouw in ons gat hangen, op ne meter van den auto. Begint te zigzaggen. Remt af. Geeft terug volle gas, precies of die vol in ons gat ging vlammen, om dan net voor impact kort te remmen.

Die was continu aan het roepen en precies op haar radio aan het slaan. Slaan op het stuur. Maar echt, helemaal aan het doordraaien. Precies iemand die volledig strak staat van den drug of tourettes heeft ofzo.

10 kansen om in te halen, maar ze blijft allerlei toeren uithalen achter ons. Plots rode lichten. Ik los mijn gordel om uit te stappen. Begint m'n vrouw heel te panikeren omdat ik wil uitstappen. Dan maar blijven zitten voor haar. Het was er los over.
Grappig. Mijn vriendin werd onlangs de pas afgesneden op een kruispunt door ee nragende en toeterende vrouw die verkeerd had voorgesorteerd nota bene (stond op het baanvak om rechtsaf te gaan want ze wou niet wachten, dus snijdt de mensen die rechtdoor gaan af met veel tralala en agressie).

En de laatste keren dat ik écht agressie zag waren het telkens vrouwen. :unsure:

Niemand:
Echt niemand:
Eén of andere aap die de verkeerslichten moet afstellen: "Gho, weet je wat nu leuk zou zijn? De lichten bij de drukste invalsweg van een gemeente met meer dan 34.000 inwoners zo instellen dat het tien seconden groen is en er maar maximum vijf wagens doorkomen om ze dan vervolgens twee minuten voor het rood te laten koekeloeren.

Ja, ik heb het over het kruispunt aan de Hoogmolenbrug in Schoten. Kutkruispunt in het kwadraat. :sop:

Goed nieuws, binnenkort is ze weg! Ergens deze maand nen tijd lang geen brug meer :p

Grote ring rond Hasselt, 90km/u

Hoeveel er daar al links gaan rijden, maar dan aan 70km/u omdat ze 4 verkeerslichten verder een straat naar links moeten.
Ze hebben schrik om vlot te rijden, ze hebben schrik om in te voegen, zo'n mensen horen nietmeer op de openbare weg

De volgende: Mensen die precies enkel vlot kunnen rijden als het rechtdoor is

Gisterenavond steekt er mij ene op de E313 vrij vlot voorbij met zen Mustang SUV terwijl ik 127 op CC rij.
Volgende afrit moeten we er alletwee af en moet ik serieus in de remmen om er niet vanachter op te hangen terwijl je u in die bocht normaal rustig kan laten uitbollen

Van zodra het rechtdoor is lukt het, van zodra ze pedalen EN stuur samen moeten gebruiken is het precies kortsluiting
Hard rijden op een autostrade is geen bewijs van goed met de auto te kunnen rijden

De volgende: Mensen die precies enkel vlot kunnen rijden als het rechtdoor is

Gisterenavond steekt er mij ene op de E313 vrij vlot voorbij met zen Mustang SUV terwijl ik 127 op CC rij.
Volgende afrit moeten we er alletwee af en moet ik serieus in de remmen om er niet vanachter op te hangen terwijl je u in die bocht normaal rustig kan laten uitbollen

Van zodra het rechtdoor is lukt het, van zodra ze pedalen EN stuur samen moeten gebruiken is het precies kortsluiting
Hard rijden op een autostrade is geen bewijs van goed met de auto te kunnen rijden
Dit viel mij ook op gisterenavond op een afrit. Iemand komt op de afrit en daarop volgt een heel lange flauwe bocht, maar die persoon gaat in de remmen alsof ze aan de eindmeet kwam met een dragster, ik zag nog net geen parachute uit de koffer vliegen. Die mens die er rustig achter bolde moet plots vol in de remmen gaan.

Als die toevallig net even een andere radiozender opzette was het prijs geweest.

En vanochtend een fietser op een plooifiets die zonder kijken zich over een zebrapad begeeft en bijna één geheel werd met mijn voorligger. En dan zo vies kijken naar de auto's die desondanks nog een noodstopje deden... Ze kwam echt letterlijk vanachter een busje gesprint tegen volle snelheid. :unsure:

Geen idee wat sommige mensen verwachten.

Terug
Bovenaan