De grote "mijn ergernissen op de weg"-thread

Volgende keer (als ge niet gehaast zijt) gewoon een stukje doorrijden en stoppen. laat ze maar achteruit rijden. Wat gaat hm doen ? Uw auto rammen

Ik doe dat ook als ik aan een kruispunt met voorrang van rechts kom en een colonne auto's de voorrang negeert.

De eerste auto's laat ik passeren. Dan begin ik rustig vooruit te kruipen tot ze moeten stoppen. Ze hebben alle tijd gehad om het inzicht te hebben rustig te stoppen.

Er is hier in de buurt waar je dat in de spits moet doen of je staat er soms minuten.

Gisteren was toch een ferme dag. Alles is op een kwartierke gebeurd.

Er was een auto die zonder kijken van de parking van een supermarkt op de steenweg kwam aan 15 per uur. Heb goed mogen remmen. Ze had dan ook achteraan de auto al vele blutsen en schrammen en dan op de ruit een sticker "bébé à bord". Die sticker gaat niet helpen als je zelf gevaarlijke situaties veroorzaakt hoor.

Vervolgens was er een kruispunt waar een hele resem auto's incl mezelf naar rechts moest gaan, en tegenliggers wouden naar links afslaan. Wij die allemaal naar rechts gaan hebben natuurlijk voorrang, maar iemand van de tegenliggers - ene van de Leuvense groendienst - was al de hele tijd meer en meer naar voren aan het kruipen om dan zich echt tussen de auto's die naar rechts afslaan te persen.

Daarna iemand die op een baan van 50 alles dichtsmijt om opeens zonder te pinken af te slaan om op de oprit van aan apotheker te rijden. Daarom pink je dus, zodat je achterligger kan anticiperen dat je wil afslaan..

En daarna een groepje tieners op de fiets die een rotonde willen skippen door op de stoep links te rijden en dan willen ze via het zebrapad van het ene voetpad naar het andere gaan. Ik rij door, sorry, maar als je OP de fiets zit, heb je geen voorrang als je over een zebrapad rijdt. De fietsers hier in Leuven zijn compleet miskweekt omdat autobestuurders alles toelaten en overal voorrang afstaan waar het niet de bedoeling is. Roept er ene naar mij dat ik moet stoppen als ze over het zebrapad fietsen. Nee vriend, als je afstapt van je fiets, stop ik altijd. Maar fietsers die op hun gemakje op het voetpad gaan en dan een zebrapad willen oversteken al fietsend? Nee, sorry. Ik stop natuurlijk wel als het om kleine kindjes gaat die een zebrapad willen over fietsen, dat is gewoon niet verantwoord als die op de straat zouden fietsen.

En daarna een groepje tieners op de fiets die een rotonde willen skippen door op de stoep links te rijden en dan willen ze via het zebrapad van het ene voetpad naar het andere gaan. Ik rij door, sorry, maar als je OP de fiets zit, heb je geen voorrang als je over een zebrapad rijdt. De fietsers hier in Leuven zijn compleet miskweekt omdat autobestuurders alles toelaten en overal voorrang afstaan waar het niet de bedoeling is. Roept er ene naar mij dat ik moet stoppen als ze over het zebrapad fietsen. Nee vriend, als je afstapt van je fiets, stop ik altijd. Maar fietsers die op hun gemakje op het voetpad gaan en dan een zebrapad willen oversteken al fietsend? Nee, sorry. Ik stop natuurlijk wel als het om kleine kindjes gaat die een zebrapad willen over fietsen, dat is gewoon niet verantwoord als die op de straat zouden fietsen.
Dat heb ik ook ooit eens gehad, was toen een vader let zijn zoon, waren op het voetpad aan hey fietsen en willen ter hoogte van het zebrapad ineen oversteken. Ik claxoneer even en wijk wat uit, want stoppen lukt niet meer, zat al veel te dicht (reed ongeveer 30 km/h waar ik 50 mocht).
Begint die vader tegen mij uit te vliegen dat ik voor hen moest stoppen, dat ik een wegpiraat was en veel te snel reed, dat hij op het zebrapad altijd voorrang heeft ....
Ik ben rustig uitgestapt en heb hem op een rustige manier duidelijk gemaakt dat:
1. Hij niet op het voetpad mag fietsen
2. Hij alleen voorrang heeft op het zebrapad als hij afstapt van de fiets
3. Het de bedoeling is dat hij het goede voorbeeld geeft aan zijn zoontje
En dat ik helemaal niet te snel reed en de bewijzen daarvan allemaal op mijn dashcam stonden.

Het is niet alleen in Leuven zo, dat is gewoon overal het geval.
Ik ben al een hele tijd niet meer in Leuven geweest, maar ik vond altijd dat het in Leuven nog heel goed meeviel.

De kwaliteit van de E313 tussen Luik en Hasselt, ale ja het gebrek aan kwaliteit dan.
Budget wat daar ooit aan is ingepompt is 100 Euro voor wat van dat zwart spul om gaten in de weg te vullen.

Daarstraks in Hasselt op de grote ring ene met zijn grootlichten op achter mij, ik pak autostrade, hij ook. Nog steeds met zijn grootlichten op.

Blijft hij achter me rijden, achterste mistlichten opgezet, geen reactie. Ik laat hem passeren en wil hem aankijken, geen reactie. Zet mij achter hem en ik flikker met mijn grootlichten, laat ze even aan staan en flikker nog eens.
Dan rij ik hem weer voorbij, ik krijg een middenvinger en nog steeds die grootlichten op.
Vraagt u af waarmee zo iemand bezig is.

Daarstraks in Hasselt op de grote ring ene met zijn grootlichten op achter mij, ik pak autostrade, hij ook. Nog steeds met zijn grootlichten op.

Blijft hij achter me rijden, achterste mistlichten opgezet, geen reactie. Ik laat hem passeren en wil hem aankijken, geen reactie. Zet mij achter hem en ik flikker met mijn grootlichten, laat ze even aan staan en flikker nog eens.
Dan rij ik hem weer voorbij, ik krijg een middenvinger en nog steeds die grootlichten op.
Vraagt u af waarmee zo iemand bezig is.
De vraag is: ben je op de parking van de Colruyt gereden?

Een collega had dit ooit voor, MAAR hij reed door, toen de rode lichten nog niet branden. Hij had nog gewoon witte lichten. Maar de voorligger had een ongeval met een wagen die uit een zijstraat kwam. En -of wat dacht je- net op dat ogenblik, springen de lichten op rood! Gelukkig kon de achterligger nog terug iets achteruit rijden en hij is toen nipt ontsnapt aan erger.

Vandaar dat ik ALTIJD ruimte laat en pas oversteek aan een spoorweg als ik plaats heb aan de overkant om veilig over te steken.

Onze peuter kon niet slapen (nogal ziekjes) en na 3 uur proberen hebben we het opgegeven en zijn we een toertje gaan maken met de auto, waar hij altijd snel in slaap valt.

Op de A12 richting Antwerpen was er ter hoogte van Londerzeel een tijdelijke afsluiting van het linkerbaanvak dus ik sorteer voor in het middelste rijvak aan de lichten. 500m verder is het linkse namelijk afgesloten.
Ik, niet schuw van een stoplichtsprintje, probeer de man rechts voor te zijn wat eigenlijk geen strijd was want die sloeg rechtsaf. Dus ik laat mijn gas ook wat los.

Vlamt er wel niet een BMW bestuurd door een moslima van links vlak tussen mij in om mij de pas af te snijden? Ik moet hard remmen en claxoneer uiteraard. Ik krijg een fuck you terug, dus ok triggered.
Ik begin die gewoon te volgen.
Dat had ze snel door waardoor ze aan 80 per uur richting Antwerpen bolde. Aan de stoplichten stak ze haar gsm uit het raam en nam ze selfies van mijn auto (sterk als da iets oplevert in het donker). Ik geef niet af en volg haar gewoon verder.

Ze was duidelijk aan het bellen en achterom aan het kijken voor mijn nummerplaat te zien.
Ze had zelfs haar hoofddoek afgedaan, omdat ze het zo benauwd kreeg?

Ik blijf haar volgen tot op de Antwerpse ring (zoon sliep nu woo-hoo) en komen er net 2 flikkenwagens ingevoegd :tongue:
Dus ok ik ga het nu ook niet tot het extreme volhouden, maar da mens begon plots met haar KAPOTTE voorlicht teken te doen naar die flikken.

Die negeren haar compleet en ik ga terug richting Brussel :tongue:

Het idee dat ik haar mogelijk ver heb doen omrijden en de stuipen op het lijf gejaagd heb zonder iets illegaals te doen maakt mijn dag goed.
Ook no more mr. nice guy zeker?

En vooral, een overschot aan tijd.

Elektrische fietsen, alweer. Ik rij op mijn gewone fiets aan een gemiddelde van 20-22km/u en die vlammen plots voorbij tegen pakweg 35-40km/u zonder eens te bellen. Ik schrik me telkens rot. Is dat de normale gang van zaken tegenwoordig? 😒

Elektrische fietsen, alweer. Ik rij op mijn gewone fiets aan een gemiddelde van 20-22km/u en die vlammen plots voorbij tegen pakweg 35-40km/u zonder eens te bellen. Ik schrik me telkens rot. Is dat de normale gang van zaken tegenwoordig? 😒
Jep.
Oplossing ; gemiddelde opdrijven naar 26. Dan passeren ze u niet meer. Tenzij 't ne speedpedelec is. :biglaugh:

Een licht uitvallend been lost vele problemen op.

Overkomt me ook redelijk veel wanneer ik naar werk fiets. Echt schrikken soms!
Ik krijg ook meer en meer het gevoel dat een niet elektrische fietser, zoals ik, een minderheid begint te worden waar ik fiets (haven Antwerpen)

Wat een hel is de E40 Brussel - Brugge weer vandaag
Dat doet mij eraan denken. Ik moet maandagochtend van Mechelen stad naar de Diamant in Schaerbeek.
Dus ik moet voorbij de werken in Zaventem. Iemand een idee hoeveel EXTRA tijd ik moet rekenen? Een half uur? Een uur?

Dat doet mij eraan denken. Ik moet maandagochtend van Mechelen stad naar de Diamant in Schaerbeek.
Dus ik moet voorbij de werken in Zaventem. Iemand een idee hoeveel EXTRA tijd ik moet rekenen? Een half uur? Een uur?
Hangt van nogal veel af.
Uur, het weer, hebben ze ergens gebotst....
Ik heb het tot nog toe redelijk weten meevallen, maar één dag zag ik dat het al van een eind voor de afrit Vilvoorde op de twee linkse tijdvakken van de E19 al stil stond, gelukkig moest ik die dag richting Anderlecht...

Als er niks speciaals gebeurt lijkt het me een 15 à 20 minuten extra te geven.

Maar voor Schaarbeek kan je er altijd in Vilvoorde af, langs de Makro van Machelen naar de N1 en zo richting Schaarbeek...

Terug
Bovenaan