Ergernis bij het oprijden van de autostrade.
Mensen die "de volgorde" niet respecteren. Iedereen kent het wel: je zit in een treintje om de autostrade op te rijden. Je merkt al snel: voor iedereen in dat treintje mag het allemaal wat sneller gaan. Voor iedereen. Niet alleen voor die ene kloothommel in zijn mottige BMW X5 op plaats nummer 6 in het rijtje die denkt dat de evenaar door zijn reet loopt, neen, voor iedereen. Nu, het treintje begint stilaan op de invoegstrook te rijden en iedereen is snelheid aan het maken. Ja, kloothommel, het gaat nog steeds allemaal te traag. Ook voor mij. Maar om te vermijden dat je aan 70 km/h op de autostrade moet komen en/of dat je anderen gaat couperen, blijft iedereen braaf in het treintje snelheid maken om op een deftige manier te kunnen invoegen. Dus neen, kloothommel, ga niet de stoere uithangen door helemaal van op plaats 6 in het rijtje plots als eerste de autostrade op te vlammen om iedereen voor u te gaan couperen die wél op een deftige manier wil oprijden. Eikel die je bent.
Ken je het fenomeen? Plots gaat het pinkertje op achter u (in het beste geval), het gaspedaal wordt door de bodemplaat geduwd en in één ruk gaat het van de invoegstrook meestal 3 stroken over naar de linkse rijstrook. Intussen alles en iedereen couperend die initieel niets zag in zijn linkerspiegel en naar links begon te schuiven, maar dan plots in de remmen moet voor die egoïst.
Ik kan u zeggen: sinds ik elektrisch rijd en dus onmiddellijk het nodige koppel ter beschikking heb, geef ik die idioten een koekje van eigen deeg. Je moet ze goed in de gaten hebben want voor je het weet zitten ze al naast u en ben je ingesloten. Maar meestal lukt het me wel om ze net voor te zijn. -> "ah tiens, ik wou ook net naar links opschuiven en keihard optrekken, ZOALS IEDEREEN HIER, toevallig zeg!" met mijn nonchalante blik op oneindig. Je voelt ze gewoon hun stuur opfretten achter u.
Misschien gaan ze op die manier ooit eens beginnen nadenken met hun neanderthaler-brein: "Ah tiens, zou ik niet de enige op deze aardkloot zijn misschien? Kijk eens aan zeg, interessant.". Wishfull thinking wellicht, maar ik ben een idealist en een doorzetter. Met plezier gedaan voor de maatschappij.