Ja maar dan nog. Ge gaat toch nooit van't derde vak naar uwen afrit en al zeker niet wanneer je geen zicht hebt?Dat filmpje heeft mij echt doen beseffen hoe gevaarlijk het daar wel niet is.
Door die gigantische muur aan vrachtwagens dat je daar soms had, kon je op die momenten echt heel moeilijk op voorhand inschatten hoe veel volk er stond.
Als ik niet rechts zit, check ik op 1600m wat de situatie is. Rij vrachtwagens? Pinker op en dan wachten op een gaatje. De meeste truckers laten er wel ééntje als gewoon nen pinker op zet en effe wacht. Is dat niet het geval, ben ik te laat of ik heb niet goed gezien: pech, dan rij ik verder.
Da's iets dat me de laatste meer en meer begint te storen: hoe extreem lui sommige chauffeurs zijn.
Hier in de buurt is er een straat waar alleen lokaal verkeer door mag. Reden: het is een smalle straat en er rijdt veel schoolgaande jeugd door. Ik fiets daar door voor naar de crèche te gaan. Hoe veel auto's daar toch door vlammen om 5 seconden te winnen. Als het al zo veel is?
In't rood de straat voor het lokale verkeer, groen de omweg. Snelle meting in Google maps: 150 meter verschil.
In realiteit (in geval van Lindenstraat naar Liersebaan): als ik een voorligger daar in slaat, belandt die gewoon weer voor me op't eindpunt. Winst: nul. En da's dan meestal ook maar omdat ik voorrang moet verlenen. Gaat het de andere richting uit dan zitten ze meestal achter me omdat ze dan van links komen.
Waarom ge dat blijft doen, echt no clue.