De grote "mijn ergernissen op de weg"-thread

Soms zeer stereotiep. Bompa die met dagrijlichten door een goed verlichte bebouwde kom aan het bollen is. Zelfs na donker.
Afgelopen week zag ik 's avonds zelfs nog een vrachtwagen rijden met enkel zijn dagrijlichten aan.
Gelukkig was het ook eentje waarbij de achterlichten mee branden met de dagrijlichten vooraan.
Het heeft wel als nadeel dat de weinige auto's die nog geen daglichten hebben, serieus minder beginnen op te vallen.
Weinig? Er rijden toch nog altijd heel wat oudere auto's rond die nog geen dagrijlichten hebben, wel steeds minder uiteraard.
Nu ik moet zeggen dat dat voor mij toch niet echt verschil maakt, ik heb elke auto gezien, dagrijlichten of niet.
Wat wel gevaarlijk is zijn de auto's die 's avonds en soms zelfs 's nachts rondrijden zonder lichten.

Wat ook nog gevaarlijk is, zijn motorrijders die met hun grote lichten aan rondrijden (of met een hele hoop ledverlichting), omdat ze anders niet gezien worden volgens hen. Zij verblinden autobestuurders op die manier en dat kan voor ongevallen zorgen.

Mocht hij of zij met Tesla tot aan het borduurke staan dan kon ik er nog perfect tussen.. mocht het nog eens gebeuren dan stuur ik een vriendelijke mail naar de desbetreffende firma (staat reclame van IT care op).

d8D7t2B.jpg
De tesla staat inderdaad niet zo goed geparkeerd (te veel naar links), maar laten we ook de BMW aan de andere kant van de parkeerplaats niet uit het oog verliezen, ook die staat namelijk te veel naar rechts.
Ik vermoed dat die Mercedes CLA achterin jouw wagen is? Dus je hebt toch nog kunnen inpluggen ol te laden?

Hopelijk zijn ze bij ons toch niet zo marginaal. Zo weinig respect voor andermans auto.

Vandaag mij weer dood geërgerd aan inhalende vrachtwagens in de regen.
Is het eigenlijk wel een regel dat ze niet mogen inhalen in de regen? Want in mijn ervaring wordt die regel gewoon straal genegeerd.

Hopelijk zijn ze bij ons toch niet zo marginaal. Zo weinig respect voor andermans auto.

Vandaag mij weer dood geërgerd aan inhalende vrachtwagens in de regen.
Is het eigenlijk wel een regel dat ze niet mogen inhalen in de regen? Want in mijn ervaring wordt die regel gewoon straal genegeerd.
Als ik zie hoe mijn wagen van 1j er langs de zijkanten al uitziet ben ik er zeker van dat het bij ons ook zo is ja, mensen hebben geen respect voor andermans gerief.

Dat inhaalverbod voor vrachtwagens bij regen is dan ook een belachelijke regel waarbij de pakans zo laag is dat bijna niemand die naleeft inderdaad.

Vanmorgen gepasseerd aan een accident in de Kennedytunnel. Auto gesandwiched tussen 2 camions. Ziet er toch echt afschuwelijk uit.

Vanmorgen gepasseerd aan een accident in de Kennedytunnel. Auto gesandwiched tussen 2 camions. Ziet er toch echt afschuwelijk uit.
Hoe dat auto's er toch in slagen om in zo'n situatie te belanden, het blijft me een raadsel. Sommigen moeten dringend terug naar de rijschool.

Hoe dat auto's er toch in slagen om in zo'n situatie te belanden, het blijft me een raadsel. Sommigen moeten dringend terug naar de rijschool.
Als een vrachtwagen los in uw gat rijdt ga jij gewoon vooruitschuiven tot je voorligger hoor.
Wat gaat een rijschool daar aan doen?

Als een vrachtwagen los in uw gat rijdt ga jij gewoon vooruitschuiven tot je voorligger hoor.
Geen idee of het bij deze zo was, maar ge ziet er ook genoeg die denken dat een vrachtwagenchauffer kan zien wat er zich op 50cm voor z'n cabine bevindt en er bij het minste gaatje tussen schieten hé. Ge hebt er bij allebei idioten tussen zitten. Jammer van de wagen wel, 't was ne schone

Tja, als je ziet hoe weinig afstand vrachtwagens houden is het niet moeilijk hé...
Al eens bekeken hoe dicht auto's op elkaar rijden? In de tussenafstand van 2 camions die 90 rijden, kan je op de strook er naast vaak 4-5 auto's tellen die 120 rijden. En hun gewicht of stopafstand heeft daar niets mee te maken he, het gaat om reactietijd.

In de tussenafstand van 2 camions die 90 rijden, kan je op de strook er naast vaak 4-5 auto's tellen die 120 rijden.
Ik denk toch ook vaker minder afstand te zien tussen camions dan tussen de rest van het snelwegverkeer.

(met uitzondering van linksplakkers die van tijd tot tijd in elkaars gat zitten te fahren.)

Laatst bewerkt:
Waarom zou je jezelf in een positie willen zetten waar een vrachtwagen in je gat kan rijden? Dat zou je weldegelijk moeten leren op een rijschool --> Inzicht krijgen in het verkeer.

Je moet altijd zoveel mogelijk opties openhouden in het verkeer en aan risico analyse doen.

Ik denk toch ook vaker minder afstand te zien tussen camions dan tussen de rest van het snelwegverkeer.

(met uitzondering van linksplakkers die van tijd tot tijd in elkaars gat zitten te fahren.)
Dan zie jij toch dingen die er niet zijn hoor. Er zijn er die te dicht rijden, ongetwijfeld, maar telkens hetzelfde riedeltje alsof vrachtwagenchauffeurs dat vaker zouden doen dan automobilisten is toch echt onzin hoor.

Spotted the linksplakker.
Kwas just hetzelfde aan 't denken. :lol:

Spotted the linksplakker.
Neen, dat is weer veel te gemakkelijk van jou. Indien je niet veilig tussen 2 vrachtwagens kan rijden, dan rijd je die voorbij tot je een veilige plaats rechts hebt gevonden.

Betekent dit dat je mogelijks een afrit mist? So be it.

Neen, dat is weer veel te gemakkelijk van jou. Indien je niet veilig tussen 2 vrachtwagens kan rijden, dan rijd je die voorbij tot je een veilige plaats rechts hebt gevonden.
Hoe doe je dat op plekken zoals de Kennedytunnel? Voor 't zelfde geld zat die rechts omdat hij de afrit moest nemen, komt het verkeer tot stilstand en wordt hij aangereden.

Waarom zou je jezelf in een positie willen zetten waar een vrachtwagen in je gat kan rijden? Dat zou je weldegelijk moeten leren op een rijschool --> Inzicht krijgen in het verkeer.

Je moet altijd zoveel mogelijk opties openhouden in het verkeer en aan risico analyse doen.
Als je een afrit wil nemen kan je al bijna niet anders dan op een gegeven moment tussen de vrachtwagens te komen, zeker op drukke plaatsen zoals de ring van Antwerpen

Hoe doe je dat op plekken zoals de Kennedytunnel? Voor 't zelfde geld zat die rechts omdat hij de afrit moest nemen, komt het verkeer tot stilstand en wordt hij aangereden.
Dan neem je de volgende afrit. Mijn leven/veiligheid gaat boven te laat komen. Ik rij dus echt zo rond. Maar blijkbaar denkt niet iedereen zo..

Terug
Bovenaan