Dat was niet voor uw rijgedrag, dat was omdat ge in een Peugeot Partner rijdt.
Hij reed met een Citroën C3 Picasso. Hij was misschien jaloers

Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Dat was niet voor uw rijgedrag, dat was omdat ge in een Peugeot Partner rijdt.

Tot ze aan de bebouwde kom komen. Dan rijden ze plots te snel.Mijn grootste ergernis blijven toch echt mensen die systematisch te traag rijden.
Ik neem elke dag een N-weg naar mijn werk waar het vaak moeilijk inhalen is.
Super frustrerend als er dan zo iemand voor je rijdt aan 20km/u minder dan toegestaan.
Ja, of geen regelmatige snelheid kunnen houden.Tot ze aan de bebouwde kom komen. Dan rijden ze plots te snel.
Ik heb hier ook zo'n baan waar je niet kan inhalen wegens middenberm. En sinds het weghalen van de 70km/u borden denken superveel mensen dat je maar 50 mag.Mijn grootste ergernis blijven toch echt mensen die systematisch te traag rijden.
Ik neem elke dag een N-weg naar mijn werk waar het vaak moeilijk inhalen is.
Super frustrerend als er dan zo iemand voor je rijdt aan 20km/u minder dan toegestaan.
Irritant maar minder erg dan mensen die 35 à 40 (!) rijden op een baan waar er om de 100 meter een bord van 70 km/u staat - gisteren achter gezeten en besloten: als je als een tractor rijdt, steek ik voorbij alsof het een tractor isIk heb hier ook zo'n baan waar je niet kan inhalen wegens middenberm. En sinds het weghalen van de 70km/u borden denken superveel mensen dat je maar 50 mag.
Ongelofelijk irritant.

Haha, vanmorgen had ik er ook zo ene voor mij.Tot ze aan de bebouwde kom komen. Dan rijden ze plots te snel.

Erger zijn die fietsers die vaak denken dat ze voorrang hebben terwijl er op de meeste plaatsen haaientanden staan.

1 van mijn stokpaardjes!!!!! Vooral vrouwen hebben 0 inzicht (het is gewoon zo)ergernis van vanochtend:
het hele dorp zit aan te schuifelen achter 2 vuilniswagens die elk een kant van de baan doen.
mens zit te wachten om linksaf te kunnen, dus moet tussen het tegengestelde verkeer door om een parking op te rijden.
stelt u voor da ge ff 20seconden remt om diene mens door te laten, zoda gij zonder een plek te verliezen terug in u rij gaat.
ge verliest zelfs NIKS en de hele rij van wachtend achter diene mens kunnen tenminste terug door.
0,0 inzicht, aanschuiven met oogkleppen en zeker niet opzij kijken als ge het gevoel hebt da ge dom bezig zijt.
Het is al effe geleden dat ik een nieuw rondpunt ben tegengekomen, maar meestal zie ik voorrang voor de fietsers (met Dampoort als grote uitzondering), en wanneer ik als fietser geen voorrang heb dan krijg ik ze wel vaak.Erger is de infrastructuur; waar rotondes vroeger vaak uitgevoerd werden met de fietsers OP de rotonde en dus met evenveel of even weinig voorrang als auto's, worden rotondes nu inderdaad steeds vaker uitgevoerd met "aparte fietspaden" om vervolgens overal haaientanden te kunnen zetten voor de fietsers.
Ah ja, dat is natuurlijk de beweegreden achter aparte fietspaden: dat is om de fietsers te pesten. Vandaar dat ze in Brussel ook graag beslissen meer camera's te hangen: dan kunnen ze de ganse dag kijken hoe die fietsers daar langs de weg moeten wachten.Nergens in dit kutland vind je aparte fietspaden. Maar als het is om ons de fietsers collectief hun voorrang af te pakken aan ronde punten, dan zijn aparte fietspaden plots wel mogelijk hoor.![]()
Toch ook een serieuze ergernis hier. Ik passeer vrij frequent zo'n kruispunt waar er op de baan die ik moet kruisen, een file staat.Ik stond daarstraks te wachten aan een kruispunt (4 wegen) en ik moest rechtdoor. Een vrachtwagen die van rechts komt wil links afslaan (de straat in, waar ik stond te wachten) en zet zijn richtingsaanwijzer op.
Ik heb uiteindelijk daar héél lang stilgestaan omdat iedere chauffeur die zich achter de vrachtwagen bevond, de nood had om die vrachtwagen langs links voorbij te steken, om verder rechtdoor te rijden. De vrachtwagenchauffeur kon -ondanks dat er géén tegenliggers waren- op die manier dus niet afslaan naar links.
Mensen hebben tegenwoordig echt géén geduld meer hé. Zo blokkeer je dus kruispunten.
De reden dat ze de fietspaden van de ronde punten halen is om dode hoek ongevallen te vermijden. De ergernis hierbij is dat overal waar ze het veiliger maken voor de fietser, je ook langer moet wachten als fietser. Zie de ronde punten waar je tijdens de spits niet over raakt als niemand hoffelijk is. Maar ook op fietssnelwegen die parallel lopen met grote wegen. Daar zijn de verkeerslichten conflictvrij afgesteld waardoor je als fietser soms minuten staat te wachten terwijl de hoofdbaan groen heeft.Ah ja, dat is natuurlijk de beweegreden achter aparte fietspaden: dat is om de fietsers te pesten. Vandaar dat ze in Brussel ook graag beslissen meer camera's te hangen: dan kunnen ze de ganse dag kijken hoe die fietsers daar langs de weg moeten wachten.
Hier in de gemeente zijn ze eigenlijk volop bezig met op veel plaatsen het fietspad verhoogd te leggen, liefst nog met een haagje tussen fietspad en weg als er plaats is. Bij zowat elke grote aquafin werf wordt de weg zo terug aangelegd. Eigenlijk zie ik de laatste 10 jaren echt wel op veel plaatsen een verbetering van de weginfrastructuur, het lijkt erop dat ze het eindelijk structureel verstandiger aanpakken dan vroeger. Of ja, op sommige plaatsen dan toch.
Ze laten je er wel tussen maar moeten dat niet doen.Ik vind dat er toch weer wat overdreven wordt. Zelfs op een rondpunt waar auto's voorrang hebben op fietsers hoef ik tijdens de spits nooit langer dan 2-3 wagens te wachten tot er eentje mij door laat.