Ik weet niet precies van waar je bent, maar je woont aan de kust dichter bij De Panne dan bij Knokke dacht ik?
Ik weet niet meer wie het hier was die een tijdje geleden het rijgedrag van die regio als "crapuleus" benoemde. Zwaar woord, maar het komt niet uit het niets imo. Groot-Ieper, de hele IJzervallei en bijkomend de kust aan Franse grens ben ik precies ook altijd de enige die de snelheidslimieten volgt en afstand houdt. Aangezien ik daar zelf ook woon, is het rijplezier niet meer wat het ooit was.
Ik waarschijnlijk. Ik vind het rijgedrag in de Westhoek stukken erger dan Gent bijvoorbeeld. Wel nog niet zo erg als Brussel maar dat is "hors categorie" wat je daar ziet. Maar over heel Vlaanderen heen, vind ik Zuid-West-Vlaanderen wel één van de ergere plekken qua rijgedrag. Misschien dat omstreken Brugge niet beter is maar ik rij daar te weinig om daar een mening over te hebben.
Bumperkleven, inhalen aan 60-70 per uur in 30 zones, Doorrazen in woonwijken als sluipweg aan onaangepaste snelheid, veel te gewaagde inhaalpogingen omdat ze gefrustreerd zijn door een trage vrachtwagen of tractor (baan Veurne-Ieper of baan Diksmuide-Ieper kom ik dat teveel tegen.), Inhalen voor blinde bochten, bochten afsnijden, gedrogeerde mensen, blind kruispunten oprijden, ongelooflijk veel van de oude generatie die zat rondrijdt (zelfs zat rondrijden met een +10ton truck.), vroeger reed de politie zelfs zat rond (Ik spreek hier over periode 1990-2010), politie die zijn werk gewoonweg niet deed (zaten te zuipen op café in plaats van controles uit te voeren.), influx van buitenlandse vrachtwagenchauffers die niet geschikt zijn, meer en meer drugs, wegeninfrastruur die onaangepast is waardoor iedereen met een licht lontje gefrusteerd rondrijdt (kuch, Diksmuide, kuch.)
Westhoek had altijd een cultuur van de regels te negeren en dat was bij iedereen zo (als burger of als "autoriteit".) En dat zit er nog altijd in. Dat duurt nog 30 jaar tegendat dat echt eruit is daar. Ik denk niet dat huidige politie nog zo'n stunts doet maar bij de oudere bevolking steekt dat er nog te ferm in. (En West-Vlaanderen heeft een oude bevolking

.) En de jongere generaties, die pakken dat deels over.
Ik denk dat ze deels in Gent het opgelost kregen door de knipzones en "supercamera's" in te voeren waardoor het krapul niet meer met de auto wou naar Gent. (Of ze denken dat ze niet meer binnenkunnen en ze hebben 0% goesting om uit te zoeken hoe het marcheert.) Je hebt wel nog de koeriers die complete psychopaten zijn, de Franse nummerplaten natuurlijk want die zijn op zoek naar hoertjes en die rijden met het principe "fuck the rules" En de gepersonaliseerde nummerplaten die braketestjes uitvoeren om mensen op een zebrapad te terroriseren.