Op dat kruispunt is dat schering en inslag. De zijstraten komen schuin toe aan de buitenkant van een lange bocht en veel bestuurders denken dan dat ze zich maar meteen kunnen lanceren.![]()
“Het geschreeuw van de trucker ging door merg en been”: Eline (35) ziet hoe vrachtwagen inrijdt op lijnbus in Boezinge
Op weg naar school met haar twee kindjes was Eline Deceuninck (35) uit het West-Vlaamse Zuidschote woensdagochtend getuige van het <a href="https://www.hln.be/ieper/lijnbus-en-vrachtwagen-botsen-in-boezinge-vier-lichtgewonden-vrachtwagenchauffeur-uur-lang-gekneld-en-in-levensgevaar~a847c19a/"...www.hln.be
Ik vraag mij toch af waarom een buschauffeur een camion" over het hoofd ziet. In mijne tijd vond ik de busschauffers in de Westhoek maar ook louche types (continue shortcuts nemen, haltes overslaan, rondrijden met een paar pintjes ,...)
Maar als je links afdraait op een steenweg met een bus tijdens "naar school-uren" en je mist een camion waar je voorrang moet aan verlenen op een kruispunt waar je vrij goed zicht hebt. Dan is het ook wel tijd voor een andere job.
Als buschauffeur natuurlijk totaal onvergeeflijk. Bus is er een van een onderaannemer, hopelijk zijn ze daar wat strenger dan bij de Lijn zelf.