De grote "mijn ergernissen op de weg"-thread

Man, inderdaad nog zo'n gigantische ergernis. Hoewel het ook niet mag en ik dan waarschijnlijk als eikel aanzien word, haal ik de extreme slakken gewoon in via de pechstrook. Liever dat dan aan 70 te moeten invoegen tussen de camions omdat er zo'n idioot voor me zit. En gewoon een gat laten vallen lukt ook niet altijd, want sommigen doen het er precies om om zo traag mogelijk in te voegen. Snelheid matchen met het verkeer op de rechterstrook is toch echt geen zo'n moeilijke opgave?
Als ik merk dat er zo iemand voor mij zit op de oprit, rijd ik eerst trager om een zo groot mogelijk gat te maken zodat ik voldoende plaats heb om op tijd op snelheid te geraken tegen dat ik moet invoegen.

Vorige week reed ik achteruit op onze oprit, redelijk smalle oprit met weinig zicht op de baan tijdens achteruit rijden.

Aangezien er voetpad ligt en er dikwijls kleine kinderen van in de buurt wandelen/fietsen is dat uiteraard met zeer gematigde snelheid dat ik achteruit rijd.

Ik denk dat mijn wagen al voor 1/3 op het voetpad staat dus ik rij verder en ineens hoor ik gekrijs en boenk.

Fietser in volle vaart tegen mijne auto gereden, al geluk niks aan de auto. Die madam valt daar op de grond, begint mij daar uit te schijten voor roekeloze chauffeur, wegpiraat, dikke nek, ik weet u wonen (serieus madam?), hier komt nog een staartje aan, bla bla bla

Ik raap die fiets op: "blijft er met uw fikken af"
Dus ik laat die onmiddellijk vallen: "wat doede gij na" Ja madam, ge zei dat ik er met mijn fikken moest afblijven

Bon, die fietst verder en achteraan op haar spatbord een plakkaat: weer een auto minder 🤯
Laat ons nu niet belachelijk gaan doen he, als een auto aan 5km per uur de oprit afrijdt, stopt elke voetganger. We mogen er nu wel van uit gaan dat ook aan scholen de ouders verantwoordelijkheid dragen over hun kinderen en kleuters aan de hand hebben of dat ze op z'n minst luisteren als ze horen "stop! Auto!".

Als een volwassene beslist dat ze de regel mag negeren dat enkel kinderen jonger dan 10 op het voetpad mogen fietsen, mag je inderdaad niet verwachten dat ze dat inzicht heeft omdat haar snelheid veel te hoog zal liggen. Daarom dat ze daar in de eerste plaats al niet mag rijden omdat ze daar een gevaar betekent!

En ik snap dat je in sommige straten ècht niet veilig achteruit je oprit op kan rijden. Maar dan zou ik wél zelf zorgen voor meer veiligheid. Bvb geen planten of gesloten omheining zodat je een beter zicht hebt, eventueel een spiegel of zelfs camera die je op de smartphone kan zien, installeren,...

Dat mens klinkt gewoon als een koe. Zij negeert in de eerste plaats al een wetgeving door op het voetpad te rijden.

- Mensen hebben geen geduld meer op de baan. BIjvoorbeeld: ik rij alleen op de baan zonder in de verste verte iemand achter mij. Even verder staat een auto rechts te wachten om dan plots helemaal op het einde toch nog voor mij in te schieten en dan nog eens 60 ipv 70 te gaan rijden. WACHT DAN TOCH EEN SECONDE!

- Op rotondes gelden andere regels blijkbaar? Pinken is daar helemaal niet nodig en je mag ook zomaar van links naar rechts (en omgekeerd) wisselen van rijvak naar hartelust.

- Bumperklevers natuurlijk

Afgelopen dinsdag reed ik op de N80 in de richting van Hasselt, ik was rustig op het tweede vak de tragere auto's die rechts reden aan het inhalen (reed zo'n 125 km/h op de teller), opeens kwam er een camionet heel dicht in mijn gat hangen en zelfs met zijn lichten knipperen, bleek er een van banden De Condé te zijn.

Afgelopen dinsdag reed ik op de N80 in de richting van Hasselt, ik was rustig op het tweede vak de tragere auto's die rechts reden aan het inhalen (reed zo'n 125 km/h op de teller), opeens kwam er een camionet heel dicht in mijn gat hangen en zelfs met zijn lichten knipperen, bleek er een van banden De Condé te zijn.
Zo van die pipo's die als idioten rijden met reclame op hun voertuig. Niet bijster slim...
Nuja, met de fratsen die ik tegenkom ben ik sowieso wel eens van plan een dashcam aan te schaffen. Heb al ronduit zeer gevaarlijke situaties meegemaakt met bijvoorbeeld vrachtwagenschauffeurs die precies dachten dat ze met een rallywagen reden ofzo...

Zo van die pipo's die als idioten rijden met reclame op hun voertuig. Niet bijster slim...
Nuja, met de fratsen die ik tegenkom ben ik sowieso wel eens van plan een dashcam aan te schaffen. Heb al ronduit zeer gevaarlijke situaties meegemaakt met bijvoorbeeld vrachtwagenschauffeurs die precies dachten dat ze met een rallywagen reden ofzo...
Dashcam heb ik ondertussen al een aantal jaren, had er zelfs al eentje op mijn vorige auto.
Geïnstalleerd na voor de derde keer een ongeval met vluchtmisdrijf gehad te hebben.

Vandaag daar een bestuurder aangesproken die daar een halve meter op het voetpad stond. Hij vond het blijkbaar maar normaal omdat hij anders in de modder stond want ge kunt toch passeren met uwe fiets. Dat voetgangers dan op het fietspad moeten stappen omdat hij daar staat is niet zijn probleem. Goe weten dat er 200m verder plaats genoeg is, maar de mijn kind kan niet wandelen mentaliteit van veel ouders tegenwoordig zorgt ervoor dat ze voor de poort moeten parkeren.
Ik denk dat dat schering en inslag is rond alle scholen. Ik zie het hier ook dagelijks (en steeds dezelfde ouders), ondanks herhaalde oproepen van de school om de opritten van de buren niet te gebruiken als parkeerplaats en niet op het voetpad te parkeren...

Vluchtmisdrijf is ook schering en inslag tegenwoordig.
Ik heb het nu al 5x voorgehad in 7j tijd. Meestal was het 'maar' mijn spiegel, maar 1x bumper/voorlicht/zijkant. Degoutant volk.

Ik heb ooit 1 iemand dat zien doen bij een splinternieuwe wagen. Hij reed met zijn jeep gewoon los op die geparkeerde auto op een parking, kijkt naar mij, en weg. Al een geluk had ik de nummerplaat :) Dat autoke was serieus geblutst.

Mensen die alleen in de wagen zitten en een mondmasker dragen, zijn het grootste gevaar op de weg.
Waarom? 🙈
Ik vergeet dat ook soms uit te doen uit ‘gemak’ en dan zit ik ook gewoon alleen in de wagen met mijn mondmasker aan.. tot nu toe nog niet veel mensen in gevaar gebracht met mijn rijstijl tho 😛

Waarom? 🙈
Ik vergeet dat ook soms uit te doen uit ‘gemak’ en dan zit ik ook gewoon alleen in de wagen met mijn mondmasker aan.. tot nu toe nog niet veel mensen in gevaar gebracht met mijn rijstijl tho 😛
slechte chauffeurs zijn zoals alkoliekers, de eerste stap is ontkennen ;)

Vluchtmisdrijf is ook schering en inslag tegenwoordig.
Sinds ik een dashcam heb, heb ik er geen last meer van gehad. Laat ons hopen dat we het zo kunnen houden.
Ik heb de beelden wel al kunnen gebruiken bij incidenten bij andere weggebruikers en iedere keer waren die mensen heel dankbaar dat ze bewijs op beeld hadden.
Ik heb het nu al 5x voorgehad in 7j tijd. Meestal was het 'maar' mijn spiegel, maar 1x bumper/voorlicht/zijkant. Degoutant volk.

Ik heb ooit 1 iemand dat zien doen bij een splinternieuwe wagen. Hij reed met zijn jeep gewoon los op die geparkeerde auto op een parking, kijkt naar mij, en weg. Al een geluk had ik de nummerplaat :) Dat autoke was serieus geblutst.
De eerste bij mij was iemand die me inhaalde en terug naar rechts kwam omdat er een tegenligger aankwam, ik heb nog geremd maar hij raakte me links vooraan. In plaats van te stoppen is hij gewoon verder gereden.
Gelukkig zijn nummerplaat kunnen noteren en naar de politie gegaan. Zijn verklaring "Hij had iets gevoeld, maar wist niet wat het was"
Ik heb gvd vollen bak zitten klaxoneren.

Dan op een parking iemand die mijn voorbumper geraakt had, uiteraard zonder gegevens achter te laten

De laatste was iemand met een dikke Mercedes camionet die vol achterop mij reed terwijl ik aan een rood licht stond te wachten (In Genk, kruispunt Winterslaap, ik kwam van Opglabeek).
Ik stap uit loop naar hem toe, hij heeft zijn deur open, hij excuseert zich (rook de walm van de drank al), hij zegt dat hij hem aan de kant gaat zetten om de papieren in te vullen, ik wil hem nog tegen houden, maar hij was al weg.
Gezopen, met zijn gsm bezig en let de camionet van het werk op de baan.
Ook hier had ik snel met de gsm al een foto van zijn nummerplaat gemaakt.

Dat was uiteindelijk de druppel om voor een dashcam te gaan.

Op mijn vorige auto had ik een Iroad Ione 3300CH
Nu heb ik een Blackvue DR750-2CH 128 GB
Beide met camera vooraan en achteraan.
Serieuze investering wel. Nu, bij een privé-wagen haal je dat er mogelijk wel uit in geval van een ongeval. Bij de bedrijfswagen die ik heb, is tot op heden nog nooit iets doorgerekend geweest aan mezelf (wel aan de werkgever).

De camera aan de voorruit, die hangt nog onder de achteruitkijkspiegel? Of ernaast?
Ik ben groot, dus mijn zicht wordt nu al gigantisch beperkt door dat heel gedoe in het midden van de ruit.

Die Blackvue's zijn idd wel een serieuze investering, maar het zijn ook wel goede camera's. Die Iroad was een stuk goedkoper en eigenlijk ook wel een heel goed toestel, alleen kon ik bij dat merk geen mooi toestel meer vinden dat makkelijk weg te werken viel (klein genoeg om niet te veel op te vallen) en zo ben ik uiteindelijk toch bij Blackvue terecht gekomen.

Bij mijn huidige auto (renault megane) hangt die onder de spiegel, ik zie die als ik normaal zit niet hangen, zit volledig achter de spiegel in.
Bij mijn vorige auto (Citroën C4) had ik die aan de bestuurderskant heel bovenaan tegen de dakhemel geplaatst, ook die hinderde mij totaal niet. Was dat wel een probleem geweest dan had ik hem aan de passagierskant kunnen plaatsen.

Aangezien parkeerplaatsen bij de weg liggen...

Woon in een residentie met in de kelder een honderdtal parkeerplaatsen. In onze straat zijn er welgeteld 4parkeerplaatsen (voorbehouden aan bewoners).
Paar weken geleden gezien dat een van de medebewoners zich parkeerde op zo een plaats met een camper. Nu staat die wagen daar eigenlijk al een paar weken 24/7. Daardoor neemt hij dus een gratis parkeerplaats in ipv gewoon een parkeerplaats te betalen

Doet op zich weinig fout, maar echt asociaal damn

Terug
Bovenaan