Wielertoeristen.. tis zondag en mooi weer en ze zijn er weer. Elk greintje verstand hebben ze thuisgelaten of is gesmolten onder hun hel
Gewoon achterlijk en gevaarlijk.
Toch voorbij geraakt, mijn achterligger ook. Iets verder een drukkere rotonde en dan komen ze links en rechts voorbij, een deel op de weg een deel op het fietspad. Als er ene de rotonde opschiet moeten de auto's op de rotonde maar stoppen want de hele zwerm volgt. Nie normaal.
Nog gekeken of ik ergens op het parcours van een lokale koers terecht gekomen was, maar nope gewoon een groepje dat aan het "trainen" was
Dashcam op en gewoon doorrijden.
Vandaag zelf met de fiets een toerke met de vriendin gedaan van pakweg 30 km.
Eerste rotonde die we passeren kletst er ne fietser tegen een camionette. Camionette rijdt gewoon door. Ik stap af , help de fietser recht en krijg dan pas in de mot dat die zo zat als een kanon is. Kerel kon zelfs niet alleen z'n fiets vasthouden. En dat om 14h in de namiddag Ik heb em op de trappen van de kerk gezet die naast de rotonde ligt en ben ook maar doorgereden. Kerel was volledig van de wereld. Dwaas volk.
Paar honderd meter verder de eerste die van een afrit komt afgeschoten en op het fietspad stopt. Voet op zijne capôt en een lelijk bakkes teruggekregen. Ne mens zou als fietser standaard een hamer op zak moeten hebben.
Zelfde scenario nog eens 500m verder.
Weer enkele km's verder, op een fietspad van een fietsroutenetwerk. Een groepke wielerterroristen die blijkbaar zo weinig mogelijk aan hun stuur wensen te draaien.
3 man langst elkaar en ni willen wijken , awel ik ook ni dan. Gewoon doorgereden en op't laatste moment kreeg em in de mot dat ik niet in de berm ging rijden. Is dan zo moeten uitwijken dat degene die uiterst rechts bij hun reed wel in de berm vloog .
Van hunne tak maken ,si en la , ik stop ook en rijd terug. Heb ze daar toch eens goed m'n gedacht gezegd. Zo'n bende 60+ers met hun fietskes van +5000€ en een pens die bijna over hun stuur hangt . Dwaas volk.
Dan stoppen we in het volgend dorp alwaar een braderij aan de gang was. We parkeren de fietsen aan een stalling en sluiten ze. Gaan eens rond op de braderij en drinken er ene. Zie ik in m'n ooghoek dat er 2 gasten aan ons slot aan het prutsen zijn. Ik schiet recht en loop naar de stalling waar de jongste van de 2 me in de mot krijgt en z'n kompaan waarschuwt. Vliegen allebei weg op een elektrische step.
Vriendin arriveert ondertussen ook en we vertrekken dan maar. Zie ik daar naast haar fiets een minislijpschijf op accu liggen. Die is dus mooi in de fietszak mee naar huis gekomen.
Tot zover mijn zondags fietsavontuur.
Volgende week meer avonturen met Greny in de Limburg.
Echt jong , waar gaat de wereld toch naar toe ?