De grote "mijn ergernissen op de weg"-thread

Vandaag ook nog gehad. 7 auto's achter een tractor met in de verste verte geen tegenliggers. Ik begin in te halen, planche, en dan moet je hopen dat er niet plots ene denkt van: "moh, traag, even inhalen" en dat doet zonder te kijken in zijn spiegel. Of een idioot die uit een linkse oprit of zijstraat komt zonder te zien omdat hij rechtsaf moet. Tegen dat je dan die rij voorbij bent moet je ook al hopen dat er geen mobiele flitser staat toevallig, want die bende inhalen met 70kmh om het "legaal" te doen, is ook niet echt veilig, aangezien je nergens tussen 2 auto's kan invoegen, want uiteraard rijden ze allemaal veel te dicht op hun voorligger, ook al willen ze er kennelijk niet voorbij.
Ik ga dat dus nooit snappen, de meeste van dat soort chauffeurs rijdt ook nog eens op een halve meter van die tractor omdat ze eigenlijk wel sneller willen, maar actie ondernemen om er voorbij te gaan? Nee hoor.

Heel deze post kan je toch ook als een ergernis opvatten?
Of was het sarcasme?
"Vandaag reed ik de baan op en in de verte zag ik een zot afkomen aan 90km/u op een baan waar je 70 mag en die zomaar even 7 auto's wou inhalen. Ik kon nog net in de grasberm duiken om er niet frontaal op te rijden, want hij had nergens ruimte om terug in te voegen."

Heel deze post kan je toch ook als een ergernis opvatten?
Of was het sarcasme?
"Vandaag reed ik de baan op en in de verte zag ik een zot afkomen aan 90km/u op een baan waar je 70 mag en die zomaar even 7 auto's wou inhalen. Ik kon nog net in de grasberm duiken om er niet frontaal op te rijden, want hij had nergens ruimte om terug in te voegen."
Er staat letterlijk in de tweede zin dat er nergens tegenliggers waren ....

En 90 zot, terwijl dat nog niet zo lang geleden gewoon de standaard was? Sneeuwvlokje. Daarnaast vind je ook die snelheid uit want die staat er nergens.

Er staat letterlijk in de tweede zin dat er nergens tegenliggers waren ....

En 90 zot, terwijl dat nog niet zo lang geleden gewoon de standaard was? Sneeuwvlokje. Daarnaast vind je ook die snelheid uit want die staat er nergens.
Je zegt inderdaad in de verste verte geen tegenliggers. Maar als dan een idioot uit een zijstraat opduikt...

Ja maar daar ben je dan wel vet mee...
Voorbijsteken bij linkse inriten zou ik toch nooit durven...
Dat risico pak ik toch eigenlijk ook wel liever niet.

Maar ik dacht dat het ook wel een regel is om inhalende chauffeurs ruimte te laten, dus niet tegen je voorligger aanplakken zodat de inhalende chauffeur niet meer kan invoegen.
En dan kan je als je inhaalt, eigenlijk gewoon je tussen 2 auto's proppen. En je bent dan denk ik volledig in je recht ook.

Gisteren weer die ergernis: treintje van 5 auto's achter een tractor. We komen aan het punt waar er een middenvak is waar enkel onze richting op mag voorsteken.
Geen 1 die aanstalten maakt om die tractor in te halen. Maar op het moment dat ik op dat middenvak rijd, moet er toch wel 1 uit die rij een volle meter (!) naar links zwalpen op dat middenvak. Gelukkig waren er geen tegenliggers of ik had die in het decor moeten duwen om niet gesandwiched te worden... Wat bezielt zo'n mensen? "ik ben te stom om mijn gaspedaal te vinden aan 30 km/u dus ga ik maar gevaarlijk doen tegenover chauffeurs die volledig wettelijk voorsteken aan 70 km/u"

Wielertoeristen.. tis zondag en mooi weer en ze zijn er weer. Elk greintje verstand hebben ze thuisgelaten of is gesmolten onder hun helm

Eerst een groepje van drie. Ipv mooi op het fietspad reden ze wel achter elkaar maar die middelste reed uit de rij en op de rijbaan. Zo konden ze beter "ronddraaien" denk ik

Dan een groep van een 20 tal. Mogen op de weg, maar met 2 naast elkaar. Hell no precies gewoon een peloton dat het hele rijvak in beslag nam, af en toe één of twee die eruit schoten alsof ze wouden demareren uit de groep.

Gewoon achterlijk en gevaarlijk.
Toch voorbij geraakt, mijn achterligger ook. Iets verder een drukkere rotonde en dan komen ze links en rechts voorbij, een deel op de weg een deel op het fietspad. Als er ene de rotonde opschiet moeten de auto's op de rotonde maar stoppen want de hele zwerm volgt. Nie normaal.

Nog gekeken of ik ergens op het parcours van een lokale koers terecht gekomen was, maar nope gewoon een groepje dat aan het "trainen" was

Wielertoeristen.. tis zondag en mooi weer en ze zijn er weer. Elk greintje verstand hebben ze thuisgelaten of is gesmolten onder hun hel

Toch voorbij geraakt, mijn achterligger ook. Iets verder een drukkere rotonde en dan komen ze links en rechts voorbij, een deel op de weg een deel op het fietspad. Als er ene de rotonde opschiet moeten de auto's op de rotonde maar stoppen want de hele zwerm volgt. Nie normaal.

Nog gekeken of ik ergens op het parcours van een lokale koers terecht gekomen was, maar nope gewoon een groepje dat aan het "trainen" was
Dashcam op en gewoon doorrijden.

Vandaag zelf met de fiets een toerke met de vriendin gedaan van pakweg 30 km.
Eerste rotonde die we passeren kletst er ne fietser tegen een camionette. Camionette rijdt gewoon door. Ik stap af , help de fietser recht en krijg dan pas in de mot dat die zo zat als een kanon is. Kerel kon zelfs niet alleen z'n fiets vasthouden. En dat om 14h in de namiddag Ik heb em op de trappen van de kerk gezet die naast de rotonde ligt en ben ook maar doorgereden. Kerel was volledig van de wereld. Dwaas volk.

Paar honderd meter verder de eerste die van een afrit komt afgeschoten en op het fietspad stopt. Voet op zijne capôt en een lelijk bakkes teruggekregen. Ne mens zou als fietser standaard een hamer op zak moeten hebben.
Zelfde scenario nog eens 500m verder.

Weer enkele km's verder, op een fietspad van een fietsroutenetwerk. Een groepke wielerterroristen die blijkbaar zo weinig mogelijk aan hun stuur wensen te draaien.
3 man langst elkaar en ni willen wijken , awel ik ook ni dan. Gewoon doorgereden en op't laatste moment kreeg em in de mot dat ik niet in de berm ging rijden. Is dan zo moeten uitwijken dat degene die uiterst rechts bij hun reed wel in de berm vloog .
Van hunne tak maken ,si en la , ik stop ook en rijd terug. Heb ze daar toch eens goed m'n gedacht gezegd. Zo'n bende 60+ers met hun fietskes van +5000€ en een pens die bijna over hun stuur hangt . Dwaas volk.

Dan stoppen we in het volgend dorp alwaar een braderij aan de gang was. We parkeren de fietsen aan een stalling en sluiten ze. Gaan eens rond op de braderij en drinken er ene. Zie ik in m'n ooghoek dat er 2 gasten aan ons slot aan het prutsen zijn. Ik schiet recht en loop naar de stalling waar de jongste van de 2 me in de mot krijgt en z'n kompaan waarschuwt. Vliegen allebei weg op een elektrische step.
Vriendin arriveert ondertussen ook en we vertrekken dan maar. Zie ik daar naast haar fiets een minislijpschijf op accu liggen. Die is dus mooi in de fietszak mee naar huis gekomen.
Tot zover mijn zondags fietsavontuur.

Volgende week meer avonturen met Greny in de Limburg.
Echt jong , waar gaat de wereld toch naar toe ?

Wielertoeristen.. tis zondag en mooi weer en ze zijn er weer. Elk greintje verstand hebben ze thuisgelaten of is gesmolten onder hun helm

Eerst een groepje van drie. Ipv mooi op het fietspad reden ze wel achter elkaar maar die middelste reed uit de rij en op de rijbaan. Zo konden ze beter "ronddraaien" denk ik

Dan een groep van een 20 tal. Mogen op de weg, maar met 2 naast elkaar. Hell no precies gewoon een peloton dat het hele rijvak in beslag nam, af en toe één of twee die eruit schoten alsof ze wouden demareren uit de groep.

Vandaag hier ook irritatie opgewekt.

Dagelijks ochtendwandeling met de hond. Zo wat op die veldweggetjes in de buurt. De ene na de andere groep, soms ook solo. Aangezien mijn hond dan vlak naast mij moet lopen en ik niet kan uitwijken naar de berm ivm hoog gras neem ik sowieso al de helft van het weggetje in beslag. Vinden veel van die mannen het nodig om volle bak met z'n tweeën naast elkaar mij rakelings te passeren in plaats van even schoon achter elkaar te gaan rijden. :unsure: Had bijna goesting om de lange lits van den hond voor een van hun wielen te gooien.

Sommige waren ook op voorhand aan het roepen. Geen idee waarom. Ik ga niet tussen hoog gras staan met m'n hond hè jongens.

Dashcam op en gewoon doorrijden.

Vandaag zelf met de fiets een toerke met de vriendin gedaan van pakweg 30 km.
Eerste rotonde die we passeren kletst er ne fietser tegen een camionette. Camionette rijdt gewoon door. Ik stap af , help de fietser recht en krijg dan pas in de mot dat die zo zat als een kanon is. Kerel kon zelfs niet alleen z'n fiets vasthouden. En dat om 14h in de namiddag Ik heb em op de trappen van de kerk gezet die naast de rotonde ligt en ben ook maar doorgereden. Kerel was volledig van de wereld. Dwaas volk.

Absoluut niet als verwijt naar u toe bedoeld, maar zijt ge als burger eigenlijk niet verplicht om op zo'n moment de politie te bellen ofzo zodat die persoon nog verhinderd wordt nog te kunnen deelnemen aan het verkeer? Geen idee wat de regelgeving daar eigenlijk rond is?

Absoluut niet als verwijt naar u toe bedoeld, maar zijt ge als burger eigenlijk niet verplicht om op zo'n moment de politie te bellen ofzo zodat die persoon nog verhinderd wordt nog te kunnen deelnemen aan het verkeer? Geen idee wat de regelgeving daar eigenlijk rond is?
Ook geen idee eigenlijk. Kerel was had wat schrammen op z'n arm en z'n stuur stond scheef maar voor de rest zag ik niet veel.

Gast had gewoon niet door wat er gebeurt was.
Is met z'n zatte botten tegen de zijkant van die camionette gereden.
Waarschijnlijk met de gedachte dat de haaientanden voor fietsers niet tellen of dat de bestuurders van de auto's toch wel stoppen als er een fietser staan om over te steken.
Chance voor hem dat em er niet onder stak.

HLN artikels over auto's...

1) Opel? Seriously?
2) als ge misschien niet in zijn dode hoek blijft hangen, zou hij misschien opschuiven??
3) hij brakecheckt niet he, gij versnelt op en afrit ... Hij remt af om die moto niet te raken.

Ik zie hier eigen maar 1 slechte chauffeur...

1) Opel? Seriously?
2) als ge misschien niet in zijn dode hoek blijft hangen, zou hij misschien opschuiven??
3) hij brakecheckt niet he, gij versnelt op en afrit ... Hij remt af om die moto niet te raken.

Dat die dashcammer slecht rijdt is duidelijk, maar dat remmen van die andere is toch ook wel geen teken van goed rijden he. Hij begint zelfs efkes te slingeren er door, waarschijnlijk omdat hij effectief in zijn spiegel zit te kijken of de andere wel genoeg geschrokken is. Gewoon twee eikels samen.

Dat uitwijken op de pechstrook is wel belachelijk, de actie is al lang gepasseerd. Gewoon wat drama toevoegen aan zijn gefilmd avontuur.

Het lijkt mij vrij onwaarschijnlijk dat de dashcammer al hele tijd in de dode hoek zat.
Het is dan misschien wel niet de definitie van brakechecken, al ben ik vrij zeker dat brakechecken wel de bedoeling is. Want wat doe je daar anders? Er was nauwelijks ruimte tussen de moto en de dashcammer. Zo weinig ruimte dat de chauffeur serieus aan het slingeren was bij het afremmen.
Dat type chauffeur kan je maar best zo ver mogelijk van je weg houden.
Dus ik snap ook wel de actie om op de pechstrook te gaan rijden. Al denk ik niet dat ik dat zou gedaan hebben.

Maar ik vermoed dat er meer aan het verhaal hangt, de dashcammer zal die andere chauffeur wel vast uitgedaagd hebben (door bijvoorbeeld gebaren te doen dat die niet in de midden moet blijven rijden) :p.

Hij 'moet' langs rechts voorbijsteken is ook veel gezegd. Ozne dashcammer is gewoon iedereen langs rechts aan het voorbijsteken? En is duidelijk aan het versnellen als die mazda invoegt. Ik kan zelden zo lang niet even naar links uitwijken om voorbij te steken. Dus hij anticipeert niet of amper, rijdt dan maar langs rechts voorbij en versnelt als anderen proberen in te voegen.

Domme mensen die domme spelletjes spelen.

1) Opel? Seriously?

Of de dashcam kon zich even laten zakken en dan via links inhalen natuurlijk...

Hij 'moet' langs rechts voorbijsteken is ook veel gezegd. Ozne dashcammer is gewoon iedereen langs rechts aan het voorbijsteken? En is duidelijk aan het versnellen als die mazda invoegt. Ik kan zelden zo lang niet even naar links uitwijken om voorbij te steken

Domme mensen die domme spelletjes spelen.
Op het filmpje is het linkervak trouwens zo goed als vrij. Ruimte genoeg om langs links voorbij te steken. Die Mazda is ook naar links gegaan om dan op korte afstand 2 vakken naar rechts op te schuiven voor de collega eikel en op dichte afstand van de motorrijders die niks verkeerds deden.

Je conclusie is. helemaal correct: domme mensen die domme spelletjes spelen.

Bovendien domme journalistiek want het lijkt me toch duidelijk dat beide wagens geen toonbeeld van hoffelijkheid zijn.

Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan