De grote "mijn ergernissen op de weg"-thread

Kleine ergernis: wanneer ik naar werk fiets, gebeurt het redelijk vaak dat er een andere fietser (bijna altijd op een koersvelo) zo vlak achter me komt rijden en dat voor een hele tijd doet. Begin ik me na een tijdje opgejaagd te voelen.

Punt 4

Vandaag in het centrum toch even serieus verschoten. Op een kruispunt waar ik op de voorrangsbaan reed, stormde plots een gemachtigd opzichter uit de zijstraat links met de C3-omhoog om enkele jonge fietsers linksaf te laten slaan (al fietsend dus, ook niet op het zebrapad).
Ik had dat nog nooit meegemaakt en had dit hier ook niet verwacht, dacht dat die enkel aan het zebrapad mochten 'regelen', maar geen verkeer regelen op een kruispunt.
Blij dat het in de zone 30 was...

Zonet weer een gek op de baan.

Ik rijd achter een camionet.
Zie die plots naar de rechterkant van de baan uitwijken. Vervolgens raakt die met zijn rechter voorwiel de duiker die aan de gracht langs de kant van de weg grenst. Met een ruk vliegt de camionet naar links en kan nog net recht blijven.
100m verder een T-splitsing waar de camionet stopt.
Ik zet mij ernaast om te zien wat gaande is…
Bestuurder aan het bellen met een hond naast hem op de zetel.
Ik draai mijn raampje omlaag en zeg hem dat hij toch op zijn minst kan stoppen met bellen vooraleer weer verder te rijden.
Man wordt kwaad en wil uitstappen maar ben dan toch maar zelf weg gereden…

Paar honderd meter verder kruis ik een 15-tal wielertoeristen op de baan…

Stond daarstraks aan een erg druk kruispunt als voetganger.
Auto wou het kruispunt oprijden maar kon niet doorrijden want het stond helemaal geblokkeerd.

Staat stil voorbij zijn stopstreep, maar nog vóór het zebrapad en fietsstrook. Kerel zit rustig op zijn gsm te tokkelen.

Het wordt groen voor fietsers & voetgangers.

Auto's voor hem zijn door kunnen rijden, die kerel wordt ineens wakker. Verschiet precies van 'shit ik moet doorrijden', geeft gas, en rijdt bijna overstekende fietser omver.

Hoe loemp moet ge zijn dat ge op uw gsm bezig zit aan een kei druk kruispunt in vol spitsuur, terwijl ge óp dat kruispunt staat.. Ik snap het echt niet.

Bumperklevende camionet in een continue stroom druk verkeer. Ah ja, want op 30 cm van mijn bumper rijden zal die file van 20 auto's voor ons sneller doen vooruit gaan. :wtf:

Gisteren nog eens een traject Gent-Mol gedaan over Antwerpen in de spits. Was wel aanschuiven, maar je hebt toch sommige gekken die daar iets té vlot van rijvak wisselen. Van links naar echts en elk gat dat ze tegenkomen gebruiken om toch maar vooruit te geraken. Een Golfke en een Porschke.

Had een parkeerticket gekocht, maar was tien minuten te laat terug. Lag al een boete onder de ruitenwisser, geschreven vlak na aflopen van ticket. Echt man. Staat er daar dan zo'n parkeerwachter met een puistenkop naast de auto te wachten omdat het bijna tijd is, om vervolgens met een paal in zijn broek een boete te kunnen schrijven? Uw maatschappelijk nut is weer bewezen ze, onnozelaar.

Ahja, en over de middag vandaag hier een spookrijdende Britse vrachtwagen tegengekomen. Om een of andere reden was mijn eerste reflex om te kijken of ik nergens een tijdelijk verkeerslicht voorbij was gereden, maar die vent moet gewoon erg verstrooid zijn geweest. Schoof dan op naar de juiste kant, maar er kon zelfs geen handje om te excuseren vanaf. Voor 't zelfde geld rijdt die gewoon over een tegenligger.

In West-Vlaanderen rijden ze precies graag te snel.
Ik word elke dag wel voorbij gestoken op 70km/h wegen, ookal rijd ik zelf al 75-80.

Ze zouden hier meer trajectcontroles moeten installeren. Levensgevaarlijk hoe sommige zotten hier zitten te racen.
Ze zijn daar toch al goed mee bezig hier in de westhoek. Jammer genoeg wel meestal op de banen waar je nog veilig sneller dan 70 kan. De zotten gaan ze er zo niet uithalen.

In West-Vlaanderen rijden ze precies graag te snel.
Ik word elke dag wel voorbij gestoken op 70km/h wegen, ookal rijd ik zelf al 75-80.
Dat is toch niet enkel in West-Vlaanderen zo, dat is in elke Vlaamse provincie zo.
Ik zie dat echt overal, alleen op plaatsen waar ze weten dat er een trajectcontrole is, daar houden ze zich uiteraard wel wat in.

Dat is toch niet enkel in West-Vlaanderen zo, dat is in elke Vlaamse provincie zo.
Ik zie dat echt overal, alleen op plaatsen waar ze weten dat er een trajectcontrole is, daar houden ze zich uiteraard wel wat in.
Gevoelsmatig heb ik hetzelfde idee. Ik rij toch wel veel kilometers rond in dit landje, maar dit soort chauffeurs kom ik vaker tegen in West-Vlaanderen en ook wel in Oost-Vlaanderen.
In Vlaams Brabant is het vaak rustiger.
Limburg en Antwerpen zijn gemiddeld (hangt sterk af van waar juist in die provincie).

Ongevallen per provincie:

Had een parkeerticket gekocht, maar was tien minuten te laat terug. Lag al een boete onder de ruitenwisser, geschreven vlak na aflopen van ticket. Echt man. Staat er daar dan zo'n parkeerwachter met een puistenkop naast de auto te wachten omdat het bijna tijd is, om vervolgens met een paal in zijn broek een boete te kunnen schrijven? Uw maatschappelijk nut is weer bewezen ze, onnozelaar.
Als dat een ticket was op nummerplaat, werken die tegenwoordig met een app om hen te sturen naar zones (per parkeermeter) waar meer tickets (bijna) verlopen zijn en zien ze al op afstand welke plaat ze moeten hebben.

Als dat een ticket was op nummerplaat, werken die tegenwoordig met een app om hen te sturen naar zones (per parkeermeter) waar meer tickets (bijna) verlopen zijn en zien ze al op afstand welke plaat ze moeten hebben.
Dan is 4411 toch wel handig lijkt me?
Starten wanneer je aankomt en stoppen wanneer je weer vertrekt.
Om eerlijk te zijn, ik parkeer bijna nooit waar je moet betalen, dan wandel ik liever iets verder dan dat ik geld uitgeef om te parkeren.
Wanneer ik mijn vader mee heb parkeer ik wel zo dicht mogelijk bij de plaats waar hij moet zijn, maar dan heb ik ook zijn parkeerkaart.

Gevoelsmatig heb ik hetzelfde idee. Ik rij toch wel veel kilometers rond in dit landje, maar dit soort chauffeurs kom ik vaker tegen in West-Vlaanderen en ook wel in Oost-Vlaanderen.
In Vlaams Brabant is het vaak rustiger.
Limburg en Antwerpen zijn gemiddeld (hangt sterk af van waar juist in die provincie).

Ongevallen per provincie:
Ik rij vooral in Limburg en Vlaams-Brabant en ik word ook constant ingehaald als ik rond de 75 tot soms 80 km/h rij waar 70 de max snelheid is.

Ik weet nu niet waarom je die ongevallen er bij haalt, het is nu niet dat er een aangetoond verband bestaat tussen het inhaalgedrag en het aantal ongevallen.

Blijkbaar zijn er nog mensen die niet weten dat je geen fietsers mag inhalen in een fietsstraat en dat je er netjes moet achterblijven .

Gisteren dus rijdend in een fietstraat netjes een paar meter achter een fietser die zijne tijd nam , plotseling ingehaald door een bmw die al een tijdje achter mij hing ….natuurlijk besluit die fietser net op dat moment om links af te slagen en doet dit dus zonder te kijken …(wat zijn recht is want normaal moogt ge die niet inhalen dus ) , zat natuurlijk bijna onder die bmw maar soit , niks ergs gebeurt maar natuurlijk die bmw rijder zijn vingertje gebruiken met de nodige gebaren en woordenschat .
Soit , moest hem die fietser aangereden hebben zou hij misschien verbaasd zijn geweest dat hem niet in zijn recht ging zijn geweest denk ik .

(Ik zou nog in het voordeel van die fietser getuigd hebben ook en nee heb niets tegen bmw rijders . ;) )

Blijkbaar zijn er nog mensen die niet weten dat je geen fietsers mag inhalen in een fietsstraat en dat je er netjes moet achterblijven .

Gisteren dus rijdend in een fietstraat netjes een paar meter achter een fietser die zijne tijd nam , plotseling ingehaald door een bmw die al een tijdje achter mij hing ….natuurlijk besluit die fietser net op dat moment om links af te slagen en doet dit dus zonder te kijken …(wat zijn recht is want normaal moogt ge die niet inhalen dus ) , zat natuurlijk bijna onder die bmw maar soit , niks ergs gebeurt maar natuurlijk die bmw rijder zijn vingertje gebruiken met de nodige gebaren en woordenschat .
Soit , moest hem die fietser aangereden hebben zou hij misschien verbaasd zijn geweest dat hem niet in zijn recht ging zijn geweest denk ik .

(Ik zou nog in het voordeel van die fietser getuigd hebben ook en nee heb niets tegen bmw rijders . ;) )
Ik heb gisteren ne BMW in m'n gat gehad. 50 in de bebouwde kom was te traag voor meneer. Haalt mij in om dan aan 70, 4 voorrangen van rechts te negeren.

Zo passeerde ik eens met de fiets aan een accident. Meneer stond mevrouw van alles te verwijten. Mevrouw had niet goed gekeken en blablablabla. Ik stap af, ga naar meneer, ik zeg; 'meneer, 't is hier voorrang van rechts hé, gij zijt in fout'. Ik heb nog nooit iemand zo snel bleek zien trekken.

Terug
Bovenaan