De grote Smarttrainer thread (oa Zwift, Tacx, etc.)

Ja ik denk dat ze de workouts zo kort & interessant mogelijk willen houden gewoon, ten koste van kwaliteit.

Wel is het zo dat dit programma overal op het internet goeie resultaten oplevert.

Het is me gewoon wat onduidelijk wat ze nu verwachten. Bij een workout van 70 TSS kan het toch niet de bedoeling zijn dat ik dood op de grond lig vermoed ik ?
Dat van mij is ook TSS van 72 op een uur maar imo veel minder zwaar :p

Ja ik denk dat ze de workouts zo kort & interessant mogelijk willen houden gewoon, ten koste van kwaliteit.

Wel is het zo dat dit programma overal op het internet goeie resultaten oplevert.

Het is me gewoon wat onduidelijk wat ze nu verwachten. Bij een workout van 70 TSS kan het toch niet de bedoeling zijn dat ik dood op de grond lig vermoed ik ?
Ik moet zeggen, ik heb de Build Me Up 2 jaar op rij gebruikt en heb het nooit zo zwaar ervaren als jij. Wel blokken gehad waarvan ik eerst dacht: dit lukt me geen 4 of 5 keer, maar uiteindelijk was het nooit een probleem recupereerde ik wel.
Kan zijn dat je gewoon echt een slechte dag had, maar ik ben eigenlijk nooit compleet tot het gaatje moeten gaan in die reeks.

Ik combineerde wel altijd met in het weekend een lange LSD rit buiten en liet dan een lange zware training van het programma vallen in het weekend. Ik heb er alleen maar van genoten in het voorjaar als ik er de vruchten van plukte. Dat het niet allemaal 100% 'volgens het boekje' workouts zijn, kan ik wel geloven, maar ik vond ze goed meevallen, afwisselend genoeg.

Hier eigenlijk eenzelfde ervaring. Ik heb die serie gedaan toen ik net mijn Elite had gekocht, en heb daar wel veel voldoening uit gehaald. Ik heb de eerste twee intervallen ook vaak dat gevoel dat het niet gaat lukken, maar ik kom traag op gang blijkbaar en heb elke training gewoon kunnen afronden...

Gisteren nog deze gedaan (maar na het tweede z5 blok ftp wat verlaagd wegens slechte benen): https://whatsonzwift.com/workouts/l-etape-du-tour-training-club/phase-3-2-escalating-3min-vo2max

Meestal een goed idee om te beginnen aan bv 90% en as ge voelt dat ge meer kunt op te bouwen in volgende intervals. Omgekeerd is meestal moeilijker ;)

Alles begint natuurlijk met een goede bepaling van de FTP he.
Het lijkt mij logisch dat een training als een inspanning moet aanvoelen, maar als je halfdood bent staat gewoon die basiswaarde te hoog.
Ik heb een hele tijd geleden ook eens een ramptest gedaan waarvan ik denk dat die veel te hoog is, heb tot heden nog geen trainingsschema daarop gedaan omdat ik gewoon niet consequent genoeg op de trainer kan kruipen ifv werk, maar ik zou het denk ik toch ook serieus lastig hebben met de FTP die toen bepaald geweest is.

Meestal een goed idee om te beginnen aan bv 90% en as ge voelt dat ge meer kunt op te bouwen in volgende intervals. Omgekeerd is meestal moeilijker ;)
Bwa bij die training gaat de zwaarte al naar beneden elke interval :p

Maar de ene dag is idd de andere niet en ik heb vaak de indruk dat de recuperatie gewoon te weinig is bij die trainingsplannen

Dan ligt mijn FTP te hoog vrees ik, gewoon de workouts aan 90% doen lijkt me dan :)
Het kan aan twee zaken liggen, ofwel FTP die fenomenaal te hoog staat ofwel gewoon rotslechte benen.
Wanneer heb je die wedstrijd gereden en dus dat FTP bepaald?
Ik ga eerlijk zijn als 5min in de gele zone al aanvoelt als heel zwaar dan heb je echt wel een probleem. Ok de wisseling in cadans kan lastig zijn, maar de druk op de pedalen zal vrij constant blijven want uw vermogen daalt ook.

Je moet starten met een goeie bepaling van uw FTP, dat is de basis. Als dat niet klopt dan heeft het weinig nut om te trainen op vermogen.
Het rendement van trainingen doen die consequent te zwaar zijn is zeer laag. En potentieel nefast omdat je in plek van vooruit achteruit gaat.

Bwa bij die training gaat de zwaarte al naar beneden elke interval :p

Maar de ene dag is idd de andere niet en ik heb vaak de indruk dat de recuperatie gewoon te weinig is bij die trainingsplannen
Dat is ook om de trainingen niet te lang te maken, en dus te tijdrovend.
Die korte blokken houden het kort, luchtig en interessant. Niet heel optimaal maar wel effectief voor de effort en tijd die je er maar moet insteken.
Ik denk dat ze ook wel beseffen dat niet iedereen zin heeft om een training van 1,5u of 2u op de rollen te doen op een maandagavond.

Mijn Kickr is net geïnstalleerd, wat een realistisch rijgevoel inderdaad! Aangenaam verrast.

Boel begint wel te kraken wanneer ik hogere wattages trap dus ergens zit er iets verkeerd, al heb ik geen flauw idee wat.

Iemand met een beter alternatief? Ik mis toch wel een tafeltje en dit lijkt me prijs/kwaliteit onklopbaar.
Nope, er is geen beter alternatief :)

Ik ben de afgelopen weken ook op zoek gegaan, en zelfs zonder de korting is dat tafeltje onklopbaar. DC Rainamker heeft er een vergelijking mee gedaan vs. de wahoo desk, en het is zelfs beter, los van prijs. Het wordt onder veel verschillende namen verkocht, oa Lifeline en RAD, maar er zijn er nog op Amazon.

Ik heb zelf iets gemaakt trouwens - on a budget - met 2 kledingrekken.

Ik ben de afgelopen weken ook op zoek gegaan, en zelfs zonder de korting is dat tafeltje onklopbaar. DC Rainamker heeft er een vergelijking mee gedaan vs. de wahoo desk, en het is zelfs beter, los van prijs. Het wordt onder veel verschillende namen verkocht, oa Lifeline en RAD, maar er zijn er nog op Amazon.

Okay, bedankt! Ik neem er ook de mat bij van LifeLine. Voor 20 EUR kunt ge niet sukkelen.

Die wahoo desk, dat is toch compleet van de pot gerukt van prijs :LOL:

Iemand met een beter alternatief? Ik mis toch wel een tafeltje en dit lijkt me prijs/kwaliteit onklopbaar.
Damn ik heb hem nog op het goeie moment besteld. Ik heb em half november voor €80 gekocht, ik geloof dat ik het hier toen zelfs ook naar voor geschoven heb als tip indien er nog mensen interesse hadden.

De tafel staat voorlopig nog in de doos onder de trap bij mijn ouders, aan het wachten tot we binnenkort eindelijk in ons huis kunnen. Maar zoals @poeperman al aangeeft, zeer positief gereviewed door DCrainmaker.

Trouwens: nog een value tip, ik heb tijdens de feesten bij LeCol besteld en ook daar zeer tevereden van. Ik had eind 2020 reeds een paar Sports bibs besteld met een Strava code voor pakweg €60-65 onder het motto voor dat geld kunde niet écht gekloot zijn. En dat klopte ook wel.
Ik zou zeker geen volle pot betalen maar als je in de sale kan kopen daar en dan ook nog eens een Strava code kan stacken dan zijn ze prijs-kwaliteit imo onklopbaar.
Ik heb tussen kerst en nieuw in de sale dus 2 Hors Catgorie Bib Shorts gekocht aan 50% + 20% extra op alle bibs op dat moment en dan ook nog een Strava code voor €61 extra korting. En waanzinning genoeg stacked dat dus allemaal op elkaar... uiteindelijk was het €120 oid voor 2 broeken uit hun top segment. :laugh: Is het Assos kwaliteit? Nee, maar ze zijn zeker niet slecht dan bv de Pro Team broeken van Rapha of dan de €100-150 segment broeken die ik heb gehad van Castelli.
Oh en als je het slim speelt en je besteld onder de naam van u vriendin oid krijg je via refer-a-friend ook nog een paar gratis handschoenen :laugh:

Damn ik heb hem nog op het goeie moment besteld. Ik heb em half november voor €80 gekocht, ik geloof dat ik het hier toen zelfs ook naar voor geschoven heb als tip indien er nog mensen interesse hadden.

De tafel staat voorlopig nog in de doos onder de trap bij mijn ouders, aan het wachten tot we binnenkort eindelijk in ons huis kunnen. Maar zoals @poeperman al aangeeft, zeer positief gereviewed door DCrainmaker.

Trouwens: nog een value tip, ik heb tijdens de feesten bij LeCol besteld en ook daar zeer tevereden van. Ik had eind 2020 reeds een paar Sports bibs besteld met een Strava code voor pakweg €60-65 onder het motto voor dat geld kunde niet écht gekloot zijn. En dat klopte ook wel.
Ik zou zeker geen volle pot betalen maar als je in de sale kan kopen daar en dan ook nog eens een Strava code kan stacken dan zijn ze prijs-kwaliteit imo onklopbaar.
Ik heb tussen kerst en nieuw in de sale dus 2 Hors Catgorie Bib Shorts gekocht aan 50% + 20% extra op alle bibs op dat moment en dan ook nog een Strava code voor €61 extra korting. En waanzinning genoeg stacked dat dus allemaal op elkaar... uiteindelijk was het €120 oid voor 2 broeken uit hun top segment. :laugh: Is het Assos kwaliteit? Nee, maar ze zijn zeker niet slecht dan bv de Pro Team broeken van Rapha of dan de €100-150 segment broeken die ik heb gehad van Castelli.
Oh en als je het slim speelt en je besteld onder de naam van u vriendin oid krijg je via refer-a-friend ook nog een paar gratis handschoenen :laugh:
En hoe zijn de maten van Le Col? Is niet Italiaans, dus redelijk 'normaal' ?

En hoe zijn de maten van Le Col? Is niet Italiaans, dus redelijk 'normaal' ?
Ik kan enkel over de Bibs spreken: eerder aan de kleine kant maar niet extreem.

Ter indicatie: bij Rapha heb ik quasi alles in Large op een paar uitzonderingen na. Broeken zijn Large en goed. Bij LeCol had ik die Sports bibs in Large maar die spanden echt hard op mijn benen. De Hors Categorie heb ik nu in XL en die zitten als gegoten. Dus ik zou voor LeCol broeken one size up durven gaan, jerseys kan ik niks van zeggen. (1m96 - 86kg maar wel een stevige reserve rond mijn middel :unsure: )

Zucht..

Elite direto xr-t is binnen, maar ik kan die op geen enkele manier pairen met mijn smartphone samsung a52s (bluetooth 5.0)

Ik moest de elite my etraining app aanmaken en daar lukt het om activiteiten te doen, maar op zwift kan hij mijn trainer niet terugvinden.

Iemand tips?

Een strijkplank werkt ook ;)

Terug
Bovenaan