De grote Smarttrainer thread (oa Zwift, Tacx, etc.)

Begrijp ik het goed dat elke 10 speed cassette dan goed is zolang het 11-34 is ?
Nee, het is eerder:

Elke Shimano 10-speed cassette zal passen (Campa niet bijvoorbeeld), ook een 11-25 of 11-28. Maar omdat je derailleur afgesteld staat op een 11-34 blijf je daar best dicht bij. Een 11-32 of 30 zal wel lukken zonder aanpassingen, maar bij alles wat kleiner is zal je misschien wel moeten afregelen.

Nee, het is eerder:

Elke Shimano 10-speed cassette zal passen (Campa niet bijvoorbeeld), ook een 11-25 of 11-28. Maar omdat je derailleur afgesteld staat op een 11-34 blijf je daar best dicht bij. Een 11-32 of 30 zal wel lukken zonder aanpassingen, maar bij alles wat kleiner is zal je misschien wel moeten afregelen.

Of SRAM

Tdz stage 2. Misschien wel de koninginnenrit met de aankomst op de alp.
Eerste maal ooit dat ik hem deed. Maar na wat opzoekwerk en 3 maand zwiften weet je wel ongeveer wat je moet duwen om snel genoeg en zonder miserie boven te geraken. Eerst +-13km aanloop met kleine opwarming bergop en toch tegen mijn voornemens wat sneller gestart dan ik voorgenomen had en halverwege de klim 1 segment wat minder hard getrapt en dan terug mijn cadans gevonden. Ik had de trainer difficulty op 80% gezet om het klim gevoel te hebben en zo kon ik moeilijk een zelfde ritme vinden door de percentage verschillen in de klim. Al bij al vrij vlot en fris boven geraakt in 56 min en net buiten top 100 van de +-850 deelnemers. Redelijk content na weinig slaap en alcohol gisteravond. Vooral blij dat mijn knieproblemen die ik de laatste 2 weken had en zo maar 4u in 14 dagen op de rollen er had opzitten zo goed als verleden tijd zijn.

Tdz stage 2. Misschien wel de koninginnenrit met de aankomst op de alp.
Eerste maal ooit dat ik hem deed. Maar na wat opzoekwerk en 3 maand zwiften weet je wel ongeveer wat je moet duwen om snel genoeg en zonder miserie boven te geraken. Eerst +-13km aanloop met kleine opwarming bergop en toch tegen mijn voornemens wat sneller gestart dan ik voorgenomen had en halverwege de klim 1 segment wat minder hard getrapt en dan terug mijn cadans gevonden. Ik had de trainer difficulty op 80% gezet om het klim gevoel te hebben en zo kon ik moeilijk een zelfde ritme vinden door de percentage verschillen in de klim. Al bij al vrij vlot en fris boven geraakt in 56 min en net buiten top 100 van de +-850 deelnemers. Redelijk content na weinig slaap en alcohol gisteravond. Vooral blij dat mijn knieproblemen die ik de laatste 2 weken had en zo maar 4u in 14 dagen op de rollen er had opzitten zo goed als verleden tijd zijn.
Wat zijn de waarden die je hebt getrapt en hoeveel weeg je?
Of beter gezegd hoeveel W/kg heb je geduwd op de alp.

Bewust niet gekozen voor de alp maar voor Innsbruck gegaan. Gewoon rustig omhoog getuft en daarna nog 40min met de pace partner gereden.

Hier ook gisteren de 2de etappe gereden als A categorie.
De zin om te racen was er wel niet. En zonder opwarmen maar begonnen om naar boven te freewheelen.
Begonnen met half uurtje te chillen aan 160w om vervolgens de klim te starten op pos. 700/1200.
Mja… door tijdsgebrek toch maar versnelling hoger geschakeld en gewoon naar boven gereden met max hr150. Op 450ste plek bovengekomen. Deed wel eens deugd van te fietsen zonder verplichting 😅
Toen ik naar de KOM keek in zwift zou ik 7de plek gehad hebben moest ik dezelfde waarden getrapt hebben als mijn race 2 weken geleden. Ging wel vet zijn

Wat zijn de waarden die je hebt getrapt en hoeveel weeg je?
Of beter gezegd hoeveel W/kg heb je geduwd op de alp.

Bewust niet gekozen voor de alp maar voor Innsbruck gegaan. Gewoon rustig omhoog getuft en daarna nog 40min met de pace partner gereden.
Volgens strava: 56:30 met 262W
Ik weeg 77kg dus bijna exact 3.4W/kg

Toch jammer dat je dit niet rechtstreeks bij zwift zelf terugvindt. Iedere bocht heb je een segment maar nadien ben je alles kwijt indien je niets gekoppeld hebt.

Laatst bewerkt:
Volgens strava: 56:30 met 262W
Ik weeg 77kg dus bijna exact 3.4W/kg

Toch jammer dat je dit niet rechtstreeks bij zwift zelf terugvind. Iedere bocht heb je een segment maar nadien ben je alles kwijt indien je niets gekoppeld hebt.
Geen specifiek klimfiets genomen?
Dat is inderdaad zo een beetje de vermogens die je moet trappen materiaal kan nog wat eraf pietsen.

Toch jammer dat je dit niet rechtstreeks bij zwift zelf terugvind. Iedere bocht heb je een segment maar nadien ben je alles kwijt indien je niets gekoppeld hebt.
Op dat vlak schiet Zwift toch wel zwaar tekort. Er zou toch wat meer trainingsfeatures in hun systeem mogen zitten.
Er is een achievement waarvoor je 25x de Alp beklommen moet hebben. Hoeveel je er al gedaan hebt? Geen kat die het weet, tenzij je Strava hebt.
Ook vandaag geen lightweight's gekregen :unsure:

Geen specifiek klimfiets genomen?
Dat is inderdaad zo een beetje de vermogens die je moet trappen materiaal kan nog wat eraf pietsen.
Ik heb nog maar 1500km op zwift dus nog niet veel speciaals.
Dt swiss arc62 wielen en de canyon aeroad.
Nu zit ik in de everest challenge wel aan 8600m dus binnenkort de trek emonda.

Mijn hartslag op Zwift krijg ik enorm moeilijk omhoog. Bij eenzelfde inspanning ligt die makkelijk 10-20 tellen hoger buiten dan binnen.

Vooral als ik op een rustig tempo rij.

Nog mensen die hetzelfde ervaren ?

Online lees ik wel dat veel kan liggen aan koeling en stabiel blijven van het lichaam. Vooral dat eerste zal hier een grote factor zijn.

Nu denk ik ook dat mentaal aspect meespeelt. Buiten trap je misschien automatisch harder omdat je korte doelen voor je ziet of moet meekunnen met je kompanen.

Je hartslag zou bij de huidige temperaturen buiten eerder 10-15 slagen lager liggen zelfs. Hoe warmer u omgeving hoe harder u hartslag gaat reageren normaal.

Hartslag binnen ligt in principe altijd hoger dan buiten voor een gelijkaardige inspanning, hoofdzakelijk door koelingsproblemen binnen.

Mijn hartslag ligt ook wel gewoon lager binnen dan buiten. Ik kan naar 202 buiten als ik echt enorm diep ga, binnen tot zo'n 193-194.

Maar waarschijnlijk komt dat gewoon omdat ik binnen net niet zo diep kan gaan als buiten.

Nog nooit gehoord dat iemand zijn hartslag hoger ligt binnen dan buiten, het omgekeerde kan ik wel overal vinden op Google.
Nochtans vrij normaal dat binnen hij hoger is dan buiten.
Dat is bij mij niet anders.
Indoor kan je ook gewoon minder hoog gaan dan buiten en bereik je sneller het omslagpunt. Hangt van meerdere factoren af.

Op dat vlak schiet Zwift toch wel zwaar tekort. Er zou toch wat meer trainingsfeatures in hun systeem mogen zitten.
Er is een achievement waarvoor je 25x de Alp beklommen moet hebben. Hoeveel je er al gedaan hebt? Geen kat die het weet, tenzij je Strava hebt.
Ook vandaag geen lightweight's gekregen :unsure:
Op verschillende vlakken schiet zwift toch tekort hoor.

Ik mis ook een hoogteprofiel bij de routes. Of een goeie aanduiding waar de KOM’s liggen. Nu hoef je eigenlijk op voorhand eerst wat googlen over de route.

En gelukkig hebben we zwiftpower om een race wat te analyseren

Ik merk eigenlijk geen verschil binnen of buiten. Ik merk een veel groter verschil tussen s'morgens en s'avonds.
S'avonds na het werk nog fietsen en mijn hartslag blijft een pak lager.

Iemand eigenlijk enig idee hoe groot het effect van de fiets en wielen zijn in zwift? Dat is iets waar ik eigenlijk weinig tot geen aandacht aan besteed - ik rij gewoon. Maar ik vraag het me wel af nu ik wat vaker groepsritten rij

Terug
Bovenaan