De grote Smarttrainer thread (oa Zwift, Tacx, etc.)

Als je echt naar de Alpen ofzo wil, is Zwift in mijn ogen een goede training, maar ga aub toch ook eens een paar keer naar de Ardennen. 't Is toch een ander gevoel om echt bergop te rijden. En je leert een beetje dalen. (+ 't is ook gewoon een prachtige streek om in te fietsen, af en toe een slecht wegdek moet je er wel bijnemen :p)
Je kan ook nog iets verder rijden, tot in Luxemburg, daar kan je ook klimmen en zijn wegen zo goed als altijd in perfecte conditie.

Je kan ook nog iets verder rijden, tot in Luxemburg, daar kan je ook klimmen en zijn wegen zo goed als altijd in perfecte conditie.
Als je dan toch aan het rijden bent dan rij je beter in één trek door naar de vogezen.
Daar kan je echt klimmen en is de omgeving echt super.

Als je dan toch aan het rijden bent dan rij je beter in één trek door naar de vogezen.
Daar kan je echt klimmen en is de omgeving echt super.
Tsja. Verschil is wel dat wanneer ik naar Clervaux rijdt (Luxemburg), ik 2 uur onderweg ben. En de Vogezen zijn meer dan 4 uur rijden.
Ik kan dus 's morgens om 6h00 naar Luxemburg rijden, daar enkele uren fietsen en probleemloos terug thuis zijn dezelfde dag. Voor de Vogezen ligt dat wat moeilijker, daar ben ik om heen en terug te rijden meer dan 8 uur onderweg.
Maar wanneer je er echt een week-end van maakt, zijn de Vogezen natuurlijk de betere keuze, omgeving is super en ik herinner me nog dat ik de eerste keer schrok van 't verschil met pakweg de Ardennen, hoogteverschil op sommige cols is er niet alleen dubbel zo lang, er zijn er daar ook heel wat die erg steil zijn.

Voor 1 dag eens heen- en terug naar de vogezen is er idd los over. Dit is echt de wereld om zeep helpen …

Gisteren had ik zin in een nieuwe route van 25 a 30km. Maar ik heb alle badges al voor deze afstand. Ik vroeg me af waarom er zoveel routes van 5-10km zijn. Zou dit dan speciaal voor de lopers zijn?

Daar mag je altijd eens een route van delen! Ben er nog nooit geweest.
Is vanuit het Antwerpse dan ook al snel 3u rijden, wat voor mij nog net kan om te gaan fietsen.

De mens bij zwift die beslist heeft dat digitaal gravel rijden de toekomst is wens ik nog veel digitale platte banden toe. Wat is nu de fun aan trager rijden omdat de weg bruin is ipv asfalt.

Daar mag je altijd eens een route van delen! Ben er nog nooit geweest.
Is vanuit het Antwerpse dan ook al snel 3u rijden, wat voor mij nog net kan om te gaan fietsen.
Ik heb er geen fietsroute van, ik ben er dit jaar enkele dagen gaan wandelen (en heb er nog wat met de wagen rondgereden), heb er veel fietsers gezien en wegen liggen er allemaal onwaarschijnlijk goed bij. Ik heb me voorgenomen om volgend daar te gaan fietsen, ipv Wallonië.
Dit zijn twee willekeurige routes die ik van op routeyou heb genomen, en waarvan ik zelf een deel heb bewandeld. Je hebt daar typisch 250-300 m hoogteverschil tussen valleien en heuvelruggen. 100 km en 2000 hm is er dus geen probleem.

Wat doet de snelheid er virtueel toe?
Evenveel als alle info die niet uw hartslag/vermogen/kadans is maar dat is nu eenmaal het idee van zwift, indoor trainen leuk maken. En ik vind voor dezelfde moeite/vermogen trager fietsen omdat de grond een ander kleur heeft niet leuker.

Evenveel als alle info die niet uw hartslag/vermogen/kadans is maar dat is nu eenmaal het idee van zwift, indoor trainen leuk maken. En ik vind voor dezelfde moeite/vermogen trager fietsen omdat de grond een ander kleur heeft niet leuker.
Is nochtans in het echt ook. En je kan altijd andere route nemen :p

Is nochtans ook ten dele een ergernis van me. Omdat het niet duidelijk aangegeven staat in de routebeschrijving. Ik dacht gisteren nog 15 km bij te nemen om op mijn gemak los te rijden, maar die klim die dan volgde was op gravel en redelijk. Lijkt me logisch dat je dat makkelijk kan terugvinden voor je er aan start.

Op de nieuwe map bijvoorbeeld is er weinig ontwijken aan of je verliest de helft van de map. Op watopia is het enkel de jungle en dat stoort me niet echt, daar zijn er genoeg andere opties.

Is nochtans ook ten dele een ergernis van me. Omdat het niet duidelijk aangegeven staat in de routebeschrijving. Ik dacht gisteren nog 15 km bij te nemen om op mijn gemak los te rijden, maar die klim die dan volgde was op gravel en redelijk. Lijkt me logisch dat je dat makkelijk kan terugvinden voor je er aan start.
Routebeschrijving is zwift is onbestaand.
Je moet op voorhand op fan sites opzoeken hoe de routes lopen en waar ze liggen om te weten wat en hoe.
Maar het is net zoals in het echt, je moet uw route kennen, goed uitstippelen of een U-turn maken.

Ik ben nog niet zo lang aan het wielrennen, maar wil niet de hele winter binnenzitten. Nu ben ik op zoek naar een trainer en mijn oog is gevallen op een Tacx Flux 2 T2980. Is dit een behoorlijk toestel? En kan ik er nog jaren mee verder? Vooral in dat opzicht wil ik nu wel wat meer uitgeven aan een goede trainer.
Of zijn er betere alternatieven?

Ik ben nog niet zo lang aan het wielrennen, maar wil niet de hele winter binnenzitten. Nu ben ik op zoek naar een trainer en mijn oog is gevallen op een Tacx Flux 2 T2980. Is dit een behoorlijk toestel? En kan ik er nog jaren mee verder? Vooral in dat opzicht wil ik nu wel wat meer uitgeven aan een goede trainer.
Zelf heb ik de Wahoo Kickr Core staan en zeer content van. Is 1 van de duurdere uit het middensegment.

Zelf heb ik de Wahoo Kickr Core staan en zeer content van. Is 1 van de duurdere uit het middensegment.
+1

Zelf heb ik de eerste tacx Flux gehad en ivm de kickr core is het echt een heel groot verschil. + na 3 maand was hij ook al stuk net zoals bij heel veel mensen.

Denk wel dat de problemen bij de nieuwe versie opgelost zijn maar dan nog vind ik de core veel fijner fietsen.

Ik zou persoonlijk ook de flux afraden.
De tegenhanger van elite is ofwel goedkoper ofwel beter. En die van wahoo is tout court beter.

Terug
Bovenaan