Str8_6
Well-known member
#humblebragIs oerdegelijk, enkel in volle sprint kan ik hem zijn kont eens mm laten opheffen.
Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
#humblebragIs oerdegelijk, enkel in volle sprint kan ik hem zijn kont eens mm laten opheffen.
Ik kocht net een Kickr core, hij staat daar in de doos, niet uitgepakt en ik wil hem al meteen weer retourneren. Dus dat kickrplan is waarschijnlijk afgevoerd voor mij.Ik ben dit topic ook wat meer in de gaten aan't houden omdat ik graag ook met indoor fietstraining zou beginnen. Ga al meteen erbij zeggen dat ik er weinig van ken!
Mijn eerste idee was om gewoon een smarttrainer te kopen en mijn oude koersfiets daarop te gebruiken. Eerst was ik aan't kijken naar de Wahoo Kickr Snap maar na heel wat opzoekwerk ben ik meer geneigd de JetBlack Victory te nemen. Kost wat meer maar is duidelijk een veel beter toestel en veel meer future proof. Het probleem is dat mijn oude fiets slechts 7 versnellingen heeft en ik geloof dat de meeste systemen enkel met 8-12 werken? Ik had ook gekeken naar dat Zwift Frame maar dat is toch veel geld voor alleen maar binnen te trainen, ook al ben ik van plan amper de weg op te gaan.
Dus zou ik mogelijk gewoon tegelijk mijn koersfiets vervangen door een wat moderner model. Die zou zoals gezegd het overgrote deel van de tijd gewoon binnen blijven staan in die trainer dus lijkt het me best van gewoon ergens zo goedkoop mogelijk iets op te scharrelen? Wat zijn de zaken waar ik vooral naar moet kijken bij de aankoop in het kader van gebruik op zo'n smarttrainer?
.Tricky natuurlijk zonder support van de fabrikant, al lijkt futurum wel een erg betrouwbare partner mochten er problemen opduiken.Op Futurum staat er nog ene te koop precies. 62kg wel, moet oerdegelijk zijn amai. Staat wrs als een huis.
Waarom doe je je kickr core weg zonder de verpakking zelfs te openen?Ik kocht net een Kickr core, hij staat daar in de doos, niet uitgepakt en ik wil hem al meteen weer retourneren. Dus dat kickrplan is waarschijnlijk afgevoerd voor mij.
Ik heb een endurace cf sl8di2 te koop in M , fiets van 23, daar kan je alle kanten mee uit. stuur gerust een pm indien interesse.

Gisteren nog 120km gedaan, Kemmelberg, rodeberg, zwarteberg, 4u op de fiets en veel tijd om na te denken. Lekker koud, maar toch zalig. Vandaag ook kleine 60km, weer koud, maar zalig.Waarom doe je je kickr core weg zonder de verpakking zelfs te openen?![]()
.Ja nu valt het nog mee, maar wacht maar tot januari en februari. Zijn de maanden dat ik zo goed als niet buiten kan fietsen door het weer.Gisteren nog 120km gedaan, Kemmelberg, rodeberg, zwarteberg, 4u op de fiets en veel tijd om na te denken. Lekker koud, maar toch zalig. Vandaag ook kleine 60km, weer koud, maar zalig.
Ik zie mij echt niet lang op een scherm kijken naar een fietsend mannetje. Ik game ook niet, ben totaal niet zo aan virtueel. Was eerder een impulsaankoop door het onstuimig weer van vorige week. Misschien probeer ik het nog eens alvorens ik retourneer, maar eigenlijk denk ik dat het niks voor mij is.
Ik dacht dat ook, tot ik in corona overstag ben gegaan. Het gemak van gewoon bv een uur over de middag in de garage een workout te doen, is niet te onderschatten. Ondertussen heb ik dat echt nodig van tijd tot tijd. Buiten rijden is op weekdagen gewoon niet te organiseren hier, maar als het even kan, ga ik in het weekend naar buiten (offroad is in de winter wel wat moeilijker).Gisteren nog 120km gedaan, Kemmelberg, rodeberg, zwarteberg, 4u op de fiets en veel tijd om na te denken. Lekker koud, maar toch zalig. Vandaag ook kleine 60km, weer koud, maar zalig.
Ik zie mij echt niet lang op een scherm kijken naar een fietsend mannetje. Ik game ook niet, ben totaal niet zo aan virtueel. Was eerder een impulsaankoop door het onstuimig weer van vorige week. Misschien probeer ik het nog eens alvorens ik retourneer, maar eigenlijk denk ik dat het niks voor mij is.
.Speelgoed, nou... de Kickr Smart Bike daar is al bij al toch weinig op aan te merken imo. Support is ook dik in orde. Ik had 1 shifter die na een paar maand de geest gegeven (kabeltje was al een beetje in brakke toestand uit de doos gekomen) heeft en ik had een paar dagen later al een nieuw stuur en shifters als vervangstuk.De stap van smart trainer naar smartbike zoals een echt BG lid het moet doen is wel een dikke luxe. Zeker als je nog mensen in huis hebt die de rollen soms willen gebruiken. Stages heeft jammer genoeg de boeken dicht gedaan ondertussen want er is echt niks aan te merken op de stages bike. Je voelt en ziet gewoon dat de fiets is ontworpen om in fitnessen dagelijks misbruik te overleven. 60kg aan solide staal met stevige en duidelijke afregeling van uw positie. Als je dan een Garmin of wahoo smartbike aanraakt voelt het als speelgoed.

Op vlak van support is het momenteel een dik vraagteken, stages Europa zou officieel nog bestaan dus wie weet. 1week voordat de Amerikaanse tak ermee is gestopt heeft mijn broer nog een nieuw vliegwiel laten plaatsen door stages.Speelgoed, nou... de Kickr Smart Bike daar is al bij al toch weinig op aan te merken imo. Support is ook dik in orde. Ik had 1 shifter die na een paar maand de geest gegeven (kabeltje was al een beetje in brakke toestand uit de doos gekomen) heeft en ik had een paar dagen later al een nieuw stuur en shifters als vervangstuk.
Die support gaat wel moeilijker liggen bij de SB20, of gaat Giant die support over nemen?![]()
Op welk gebied dan specifiek? De 42kg van mijn Kickr Bike krijgt ik ook niet van de grond gesleurd, (ik duw wel geen 1500W...) dus das het probleem niet. Het grote verschil kwa gewicht is dat de Stage een gigantisch zwaar vliegwiel heeft tov de concurrentie maar ik heb op de Kickr op geen enkel moment het gevoel gehad dat een probleem is. Mijn Neo had zelfs geen fysiek vliegwiel en dat was ook geen probleem kwa 'road feel'.Op vlak van support is het momenteel een dik vraagteken, stages Europa zou officieel nog bestaan dus wie weet. 1week voordat de Amerikaanse tak ermee is gestopt heeft mijn broer nog een nieuw vliegwiel laten plaatsen door stages.
Op velofolies de kickr bike en Garmin fiets geprobeerd, is echt wel een groot verschil.
.Kan je de firmware updaten of een factory reset doen?Sinds het begin van de week ineens mega rare problemen met mijn Tacx Neo 2. Tijdens workouts blijft die in ERG modus soms gewoon hangen op een bepaald wattage. Eerste 40 minuten geen enkel probleem, doet perfect wat die moet doen en dan ineens is het gedaan. Wilt hij het wattage niet meer verhogen of verlagen en blijft die hangen op een wattage uit een van de workout blokken.
Als ik Zwift staat mijn Bluetooth uit op GSM en horloge, alles is verbonden via ANT+ sensor. Ik snap er niks van, maar ik word er echt compleet knetter van. Iemand enig idee waar dat aan kan liggen?

Kickr bike hun shifters zijn inderdaad de beste van de 3 optiesOp welk gebied dan specifiek? De 42kg van mijn Kickr Bike krijgt ik ook niet van de grond gesleurd, (ik duw wel geen 1500W...) dus das het probleem niet. Het grote verschil kwa gewicht is dat de Stage een gigantisch zwaar vliegwiel heeft tov de concurrentie maar ik heb op de Kickr op geen enkel moment het gevoel gehad dat een probleem is. Mijn Neo had zelfs geen fysiek vliegwiel en dat was ook geen probleem kwa 'road feel'.
Een veel groter breekpunt vond ik in mijn keuze dan eerder de shifters... Daar is Wahoo by far het best in geslaagd van real world te simuleren. Tacx heeft daar zo'n vreemde blokjes gezet waarbij ik op één of andere manier spontaan aan Ali Express moet denken. Maar de oplossing van Stages is niet heel veel eleganter met van die rare kleine knopjes aan de binnenkant van u stuur.
De ingebouwde Kickr climb op de Smart Bike is ook wel een leuke bonus. Ik zou er geen €3.5-4k voor betalen zoals de v2 nu staat maar ik heb 2 jaar terug ne refurb v1 recht van Wahoo kunnen scoren voor €2k. Dat was toen voor mij ne no brainer in vergelijking met de ~€2.3k en ~€2.6k die de Stages en Neo toen stonden.
De ideale smartbike is er niet. Ze doen allemaal wel íets beter dan de concurrentie. Het hangt er maar vanaf wat breekpunten zijn en wat niet.
Klopt wel, de climb feature 'blokkeert' niet 100% en geeft altijd wel wat wiggle room. In het zadel voel je dat niet echt maar het is wel voelbaar als je uit het zadel komt. Ik denk wel dat dit by design is omdat scharnierpunten volledig blokkeren terwijl je in volle sprint aan dat stuur ligt te wringen wrs geen al te best idee is. Het side effect is wel dat de trainer inderdaad minder als een blok graniet aanvoelt.Kickr bike hun shifters zijn inderdaad de beste van de 3 opties
Kleine knopjes op stages ben je snel gewoon maar is inderdaad minder als "echt"
Door het op neer scharnierpunt voelt de kicker minder stevig. Ook door de zadelpen/stuur die zoals een normale fiets is ipv een solide blok staal op de stages neemt dat gevoel van een solide blok staal weg.
Ik zeg niet dat de kickr slechter rijd gewoon minder stevig voelt. Door de te brede bovenbuis pas ik gewoon niet op een kickr waardoor die voor mij zelfs geen optie was.

Die stickers die je er zelf hebt opgeplakt? Tja dat ligt aan u dan heBon, gisteren was het aan het regenen en dus die kickr core toch uitgepakt en opgezet en de endurace er op gesmeten.
Ik heb enkel een laptop van het werk, daarop dus Whoosh geïnstalleerd. Begon al met een dll error. Geleden van in de beginjaren 2000 dat ik dat nog eens gezien had bij het installeren van maffia 2.
Dan maar even via de Wahoo-app beetje liggen spelen, beetje liggen trappen op doelvermogen, beetje op helling. Niks voor mij die indoor trainer, na een uur had ik het al voor bekeken. Nog een keer goed doorgeperst en aan 860 watt kwamen de stickers los van het vliegwiel. Ik begon toen al semi-depressief te worden en was aan het denken aan een trip naar de Teide.
Fiets er weer af gehaald, alles netjes gedemonteerd en weer de doos in, retourlabel aangemaakt en de boel staat klaar om te retourneren naar 12go. Ik kan begrijpen dat een indoor trainer helpt om conditie te onderhouden door de winter, maar ik zal het toch aan een ander over laten.![]()

Nee die hingen er al op, die grijze "V-tjes".Die stickers die je er zelf hebt opgeplakt? Tja dat ligt aan u dan he![]()
A dieNee die hingen er al op, die grijze "V-tjes".
.