De grote Smarttrainer thread (oa Zwift, Tacx, etc.)

G@dver ik wil nog eens een intervaltraining doen op zwift maar blijkbaar is die 25km gratis per maand afgeschaft sinds augustus. Toeme toch
Was mij totaal ontgaan.
Maar echt wel weer een rotstreek van zwift… Mijn goesting om te hernieuwen in de winter verkleint hierdoor wel eerlijk gezegd.

voor iemand die hernieuwt in de wintermaanden doet dat er toch niet toe?

Het is vooral de algemene politiek die men hanteert die mij tegen de borst stuit.
Een prijsverhoging eerst, nu deze verandering.
Als consument wordt je daar gewoon allesbehalve vrolijk van.

Buiten de winter maakte ik ook wel eens gebruik van die trail als het slecht weer was.

G@dver ik wil nog eens een intervaltraining doen op zwift maar blijkbaar is die 25km gratis per maand afgeschaft sinds augustus. Toeme toch
haha, ik ook vandaag!
wilde een raceje doen, aan de start vol gas gegeven, maar iedereen schoot uit de startblokken en ik stond aan de grond genageld 😅

Het is vooral de algemene politiek die men hanteert die mij tegen de borst stuit.
Een prijsverhoging eerst, nu deze verandering.
Als consument wordt je daar gewoon allesbehalve vrolijk van.

Buiten de winter maakte ik ook wel eens gebruik van die trail als het slecht weer was.
Ik vond het anderzijds een heel vreemd systeem om telkens 25 kilometer gratis uit te delen.
't is niet alsof je de service nog wilt uittesten. Leuk zo lang het bestond, maar superlogisch dat het is verdwenen.

In december ROUVY beginnen te gebruiken en bevalt me eigenlijk echt goed, bij slecht weer en voor mijn intervaltrainingen te doen is het ideaal.
Sinds gisteren 70 uur op de rollen gereden.

Sorry voor mijn noobvraag, maar bij deze:

Vorig jaar had ik zo'n tacx trainer kunnen overnemen die de switch naar een zwift ride gemaakt had.
Het is zo'n basissysteem waar de fiets met zijn volledig achterwiel op moet.
Hiervoor moest ik een specifieke tacx steekas gebruiken.

Voor mij is dit puur om sporadisch wat beweging te kunnen doen, nooit extreme belasting door dagelijks extreem te zwiften.
Eerder om kennis te maken met de hobby.

Nu komen we in zo'n wisselseizoen. Het ene moment is het ideaal om nog buiten te fietsen, andere dagen zal het te slecht weer beginnen worden of reeds donker zijn als ik thuiskom. Ik zou dus die tacx terug willen gebruiken.

Nu mijn vraag: moet ik iedere keer wisselen tussen steekas van de fiets en die tacx? Of kan ik ook probleemloos met die tacx steekas de baan op?

Google zoektocht levert tegenstrijdige informatie.
Enerzijds lees ik dat die tacx as gemaakt is voor zijdelingse druk, terwijl je op de baan eerder druk van bovenaf hebt (door op de fiets te zitten). Anderzijds lees ik dat dit urban legends zijn.

Wat denken de pro's hier? :)

Ik vond het anderzijds een heel vreemd systeem om telkens 25 kilometer gratis uit te delen.
't is niet alsof je de service nog wilt uittesten. Leuk zo lang het bestond, maar superlogisch dat het is verdwenen.
Ook al omdat je veel meer dan 25km kon rijden. Je kon stoppen op 24km en paar dagen later nieuwe rit starten en dan 100km rijden en dat elke maand opnieuw. Was idd niet logisch...

Werkt da al goed mee andere programma’s ondertussen?
MyWhoosh ondersteunt virtual shifting en dit werkt behoorlijk, al is de implementatie van Zwift wel merkbaar beter.
Als je geluk hebt, kan je een hobbyproject van iemand downloaden en de zwiftcontrols gebruiken. Bij mij verloor het telkens verbinding wat waarschijnlijk ligt aan de bluetooth adapter van mijn computer en niet het programma.

De andere optie is shiften via de gsm via de link app, wat prima werkt

Ik heb nu een maand of 2 de zwift ride en ben echt wel heel blij met de aankoop.
Geen gedoe meer met fietsen wisselen, vrouwlief kan binnen de minuut haar eigen positie afstellen (we hebben elk onze dedicated seatpost), dure racefietsen zien zo veel minder af, ketting wordt niet vervuild door buiten te rijden en het is echt wel een stevig ding.
Ik ben fan

Terug
Bovenaan