De grote Smarttrainer thread (oa Zwift, Tacx, etc.)

Op een lenovo laptop van pakweg 5 jaar oud. Werkte sinds de winter van 2019/2020 wel vlot tot vorige week.
Zwift heeft vorige week een update ondergaan dus het kan wel eens zijn dat ze iets geïntroduceerd hebben van bug.
Ik zou voorstellen eerst de firmware eens te upgraden van uw kickr, daarna nog eens testen.
Volgende stap is zwift eens volledig te verwijderen en een clean install te doen.

Als ik kijk op het forum van zwift dan kan ik precies niks terugvinden van mensen met een gelijkaardig probleem. Dus het lijkt mij niet kapot te zijn hoor iedereen.

Zwift heeft vorige week een update ondergaan dus het kan wel eens zijn dat ze iets geïntroduceerd hebben van bug.
Ik zou voorstellen eerst de firmware eens te upgraden van uw kickr, daarna nog eens testen.
Volgende stap is zwift eens volledig te verwijderen en een clean install te doen.

Als ik kijk op het forum van zwift dan kan ik precies niks terugvinden van mensen met een gelijkaardig probleem. Dus het lijkt mij niet kapot te zijn hoor iedereen.
Bluetooth of ant+?
Eerst bluetooth, gisteren met ant+ want de adapter lag nog in de kast van vorig jaar. Morgen wss dan eens uitvoeren wat Mrkend54l zegt in de hoop van.

Gisteren met Eric Min en Anna van der Breggen meegereden.
Met 2500 man heb je altijd wel een groepje om bij te driften :P
Maar die chat en de vragen die gesteld worden was cringe op zeer hoog niveau!

Ook wel onder de indruk van neokyo, echt wel mooi gedaan. Ook veel toffe segmenten

Daarnet m'n eerste 2 races van het jaar gereden.
"sprint series" ... Met als omschrijving: op de platte tussenstukken bekomen van de sprints. En goed om uzelf te pushen...
Ik zag al een rustig groepsritje voor me, met elke km een sprint. Dom van me, maar het was direct vollen bak race voor 10km.:wallbash:
Zonder opwarming en goeie benen een regelrechte ramp. Uiteindelijk met een dipje halfweg, en dus de kopgroep laten rijden, toch nog op 4,2w/kg kunnen eindigen.
Race 2 dan wel eens proberen te volgen. Maar de benen liepen direct vol op de beklimmingen.
De goesting komt wel terug om terug wat te trainen!
Dit weekend probeer ik ook eens een groepsrit mee te pikken. En mijn eerste keer de mt ventoux.

Daarnet m'n eerste 2 races van het jaar gereden.
"sprint series" ... Met als omschrijving: op de platte tussenstukken bekomen van de sprints. En goed om uzelf te pushen...
Ik zag al een rustig groepsritje voor me, met elke km een sprint. Dom van me, maar het was direct vollen bak race voor 10km.:wallbash:
Zonder opwarming en goeie benen een regelrechte ramp. Uiteindelijk met een dipje halfweg, en dus de kopgroep laten rijden, toch nog op 4,2w/kg kunnen eindigen.
Race 2 dan wel eens proberen te volgen. Maar de benen liepen direct vol op de beklimmingen.
De goesting komt wel terug om terug wat te trainen!
Dit weekend probeer ik ook eens een groepsrit mee te pikken. En mijn eerste keer de mt ventoux.
Opwarmen is echt wel cruciaal :P
Zo een race is vanaf seconde 1 oorlog en vanaf het startschot uw beste 20s vermogen bovenhalen.

Morgenochtend "ven-top" voor de eerste keer.
Ik zie net op internet 3w/kg = 1u53 klimmen.
4w/kg = 1u22... Iemand ervaring hiermee?

Ik heb die rit 1 keer gedaan. 2,95 watt/kg gemiddeld. Heeft toen 1h42 geduurd. Wel een heel lichte fiets (Bridgestone Anchor 9) en de llightweight Meilenstein wielen in.

Ondertussen twee weken aan 't zwiften. Ik vind het eigenlijk echt wel een leuke manier van trainen. Ik vind dat de software qua wel niet uitzonderlijk gebruiksvriendelijk, ook een erg storende bug vandaag op de map (geen zicht op het profiel van de rit).
Vandaag trouwens voor 't eerst in Frankrijk gereden, is wel heel mooi. Mijn benen vandaag trouwens volledig choco gereden, nu even recupereren.

Als er iemand op zoek is naar een Kickr Core. Ik overweeg om mijn Kickr te verkopen. Is nog maar 2 maand oud, amper gebruikt. Ik ben zot van buiten fietsen maar me motiveren om op de Kickr te fietsen lukt maar moeilijk. Ook al is het een prachtig toestel.

Ne triestige berg trouwens.

(In Zwift dan toch... T.o.v. Alpe niet ene die ge achterna nog eens zou doen).
Vanuit Bedoin is dat IRL toch ook een echt vreselijk saaie berg? Vanuit Sault heeft de beklimming wel iets, vallei van Sault is heel mooi. Maar vanuit Bedoin is dat echt gewoon klimmen door een saai bos.
Goed , ze zijn nog bergen die vreselijk lelijk zijn (Planche des belles filles), maar de andere cols die ik heb gedaan zijn toch wel een pak mooier.

Alpe Du Zwift is ook gewoon beter uitgewerkt.
Met per haarspeld een segment bijvoorbeeld met uw tussentijden enzo.

De Ventoux heb ik 1x gedaan om de badge van die route te halen. Voor de rest nooit meer. Inderdaad een dodelijk saaie klim.

Dat kan kloppen...
Ik heb hem (in het echt) opgereden aan 270W gemiddeld en dat was 1u29.
Ik woog toen 74-75kg => 3.6W/kg
Bedankt voor de info. Volgende zomer rij ik deze op en mijn doel is onder de 1u30min. Tot nu toe had ik altijd gedacht dat ik 3.85W/kg ofwel 300W voor mijn 78kg moest duwen na wat research werk.
Blijkbaar toch een stukje minder en dat heeft de burger moed al weet Ik ook wel dat dit verre van 1 op 1 terug te brengen is.

Bedankt voor de info. Volgende zomer rij ik deze op en mijn doel is onder de 1u30min. Tot nu toe had ik altijd gedacht dat ik 3.85W/kg ofwel 300W voor mijn 78kg moest duwen na wat research werk.
Blijkbaar toch een stukje minder en dat heeft de burger moed al weet Ik ook wel dat dit verre van 1 op 1 terug te brengen is.
Je gaat virtueel en IRL toch niet gaan vergelijken?
Wind, positie, materiaal kan al snel 20w schelen

Terug
Bovenaan