polar bear
Well-known member
Het is ook een frustratie die ik had in het begin. Je kent de routes niet en wordt constant verrast met helling veranderingen, zeker de jungle inderdaad.Gisterenavond gefrustreerd afgestapt ...
Ik had al een tijd niets gedaan, dus ik heb geen lopend abonnement meer (op Systm). Nu goed, toch even opnieuw goesting en 1 uur tijd all-in, daar kan je toch al iets mee doen.
Ik had Fulgaz nog niet geprobeerd en via Tweakers gevonden dan je de code "22IRONMANVC" 90 dagen trial zou kunnen doen, dus waarom niet. De positieve verrassing was dat je niet meteen een account moet maken om het programma te starten - er komt gewoon een generieke 'Fulgazuser' op te staan, ik vermoed met de standaard 14 dagen trial. Het negatieve was dat die geen enkel device kon vinden: geen trainer of hartslag meter en zonder kon je niet verder. PC herstarten hielp niet.
Dan maar even Zwift opgestart om via de gratis 25 km toch iets te doen. Ik koos een soort jungle route van 13km met klimmen. Toffe beelden van de jungle met een wat gravelachtige route én bijhorende stofwolken. Van de 3km runup was niets te merken, na 500m ging het al omhoog en vanaf dan was het percentage-roulette: elke 10 - 30 sec veranderde het van 3/5/1/7/-1/6/13/5 ... Uiteraard allemaal zonder nog maar een hint van wat er komt; eens je een ritme hebt gevonden, word je weer verrast met meer of minder weerstand. Na 10 minuten had ik het wel gehad. Als ik dan lees van mensen die een uur of meer zo kunnen rondrijden, dan voel ik mij van een andere planeet.
Soit volgende keer pak ik dan wel een workout (al is het daar dan weer bizar dat de inspanning niet klopt met wat je ziet) of zo en het abonnementje van Systm zal ook rap vernieuwd worden.
Nu kun je uw trainer difficulty aanpassen in de settings tijdens je rit. Zet hem op 25% en je rit zal veel aangenamer zijn. Je zal nog even hard moeten trappen voor dezelfde snelheid maar de helling hoe je ze voelt zal maar niet meer 1/4 zijn van de werkelijke percentage die weer wordt gegeven. Voor mij werkt het alvast goed samen met de combinatie van parcourskennis
: elke 10 - 30 sec veranderde het van 3/5/1/7/-1/6/13/5 ... Uiteraard allemaal zonder nog maar een hint van wat er komt; eens je een ritme hebt gevonden, word je weer verrast met meer of minder weerstand. Na 10 minuten had ik het wel gehad. Als ik dan lees van mensen die een uur of meer zo kunnen rondrijden, dan voel ik mij van een andere planeet.