De grote snooker/biljart/pool thread

Ik heb toch wel genoten van de laatste 2 jaar.

Je kan niet zeggen dat het een complete verrassing is dat Brecel & Wilson de laatste 2 WK's winnen.
Maar ze waren wél geen topfavoriet. Ze waren beiden eerder een outsider / schaduwfavoriet.

Het moeten niet altijd dezelfde namen zijn die WK worden he.

Al hoop ik toch dat Ronnie vroeg of laat die 8ste titel nog pakt ;)

Vraag me vooral af of en wanneer hij hiervan op de hoogte gekomen is. De feiten dateren dan wel van voor ze een koppel geworden zijn, maar ze is wel vorig jaar in september opgepakt (en daarna weer vrijgelaten), en toen waren ze al samen.
Kan alleszins niet goed zijn voor je vorm (en dus misschien toch ook al in zijn hoofd tijdens het WK).

PS: ook wel grappig dat het nu L.V. is met een zwarte strook over haar ogen, terwijl ze natuurlijk als vriendin van in het lang en het breed met naam en foto's destijds in het nieuws gekomen is. Overigens wel straf: ze riskeert een voorwaardelijke straf, voor het op grote schaal verkopen van drugs...

Je moet die eens googlen, was op haar 15de al een wegloper en in aanraking met drugs. Eens in een marginaal milieu raak je daar moeilijk uit.
Niet voor het eerst trouwens dat Brecel zich omringt met dubieuze figuren en het zal ook niet voor het laatst zijn want niet het scherpste mes uit de lade.

Ik had ergens een interview gelezen (met Luca) dat zijn vriendin uit een zware periode kwam en .. de kans is dus reëel dat hij het wel minstens ten dele wist. De vraag is alleen: In welke mate.

Maar goed, eigenlijk is dit privé (langs zijn zijde toch). Als hij er iets wil van zeggen dan horen we het wel.

Je ziet toch van ver dat zo iemand niet wil gaan werken zoals de modale Belg? Dan maar de easy way uiteraard 👌

Reizen, dure restaurants, auto’s, juwelen, maar zelf wel geen klop doen. Ofwel betaalt Luca alles, ofwel wil ze ‘zelfstandig’ haar steentje bijdragen.

Een echte independent woman.

Zowiezo dat hij niet vies zal zijn van een lijntje.
Hij wist blijkbaar dat ze gebruikt heeft. Ze zou clean zijn sinds januari 2023 en ze zijn samen sinds maart / april van datzelfde jaar.

Dus als ze open geweest is tov Luca en ze heeft sindsdien niet meer gebruikt dan is het eigenlijk hun keuze om samen een relatie te hebben zeker?

Ik hoop alleen dat ze niet hervalt door de media aandacht en de druk daar rond. Maar ja als je aanpapt met een publieke figuur en je hebt nog een lopende rechtzaak dan weet je dat zoiets vroeg of laat gaat gebeuren hé. Bezin eer je begint. Zoiets ..

Neil Robertson is op de weg terug. Hij heeft een heel jaar een serieuze vormcrisis gehad en hij was daardoor voor het eerst sinds een eeuwigheid weggezakt uit de top-16. Maar hij wint nu vandaag wel de English Open en daardoor staat hij terug in de top-16 waar hij thuishoort. :D

Misschien geeft dit Brecel wat inspiratie want die is dit seizoen ook rotslecht bezig. De perikelen met zijn vriendin hebben alvast niet geholpen. Talent verdwijnt natuurlijk niet zomaar dus die mannen komen altijd wel terug als ze dat echt 'willen'. Maar snooker is mentaal één van de zwaarste sporten en het is niet gemakkelijk uw hoofd continue vrij te maken en te houden.

En er zijn nog topspelers die het moeilijk hebben. Higgins is uit de top-16 gevallen en Ding Junhui bijvoorbeeld heeft dit seizoen nog geen enkele match gewonnen. De top wordt gewoon breder en breder de laatste jaren en als dan je vorm er niet is krijg je anno 2024 ook van de nummer 50 een pak slaag.

Het blijft ook wachten op de eerste Chinese WK én vroeg of laat komt hij er aan. Er is zoveel Chinees talent aanwezig maar de meesten zijn nog een beetje wisselvallig en inconsistent.

--

Ik herinner nog heel goed toen Robertson WK werd (ondertussen alweer 14 jaar geleden). Toen dacht ik (en ik niet alleen) dat hij meervoudig WK zou worden. Maar het is hem nadien tot op heden nooit meer gelukt. Dit geeft ook gewoon aan hoe moeilijk het allemaal is (uitgezonderd als je naam Ronnie is) zelfs met al je 'talent'.

Laatst bewerkt:
Dit is ergens wel grappig. Xintong is terug na een schorsing van 20 maanden en dat hebben ze geweten.
Hij is sinds september terug als amateur (want hij is zijn prof status kwijt) maar ook als amateur start hij met NUL punten achter zijn naam.
Hij moet aldus op de amateurtoernooien voorlopig ook 3 kwalificatierondes spelen (wegens ook géén rankingpunten als amateur)

Van de 3 amateurtoernooien wint hij dan doodleuk de laatste twee en hij maakt dan ook kurkdroog 2x een 147 break.
Ergens is dit een beetje oneerlijk tov die andere "echte" amateurs want hij is daar eigenlijk veruit de nummer 1 maar ja dat in nu éénmaal onderdeel van zijn straf hé? Door 17 winstpartijen op rij als amateur, wint hij aldus ASAP een 'uitnodiging / wildcard' om als amateur deel te nemen een de kwalificaties van de UK Open. Maar als prof is dat dus ook helemaal géén cadeau om tegen deze amateur te spelen. :biglaugh:

Ondertussen heeft hij zijn eerste en ook zijn 2de match als amateurreke tegen een profspeler vrij vlotjes gewonnen (Zijn 18de en 19de winstpartij op rij)
UK Championship 2024: Zhao Xintong makes highest break in win over Sunny Akani

---

Het toont ook eens een keertje in praktijk aan hoe (immens) groot het verschil is tussen een prof en een 'goeie' amateur. Dat een prof die een schorsing uitzat -welliswaar soms met wat moeite- praktisch elke match op amateurniveau wint.

Laatst bewerkt:
En daar is winstpartij nummer 20. Nog 1 zege en hij plaatst zich meteen na zijn schorsing alweer voor de UK Championship. :bow:
Hij is duidelijk blijven doortrainen en hij heeft niet stilgezeten in tegenstelling tot onze goeie vriend Brecel. :support:

Of zijn schorsing niet te streng was laat ik in het midden maar als Higgins (voor diegenen die zijn zaak nog herinneren) een tweede kans kreeg (zonder enige schorsing) moet Xintong die kans ook krijgen.

Terug
Bovenaan