De grote snooker/biljart/pool thread

Brecel is met zijn Ironman trainingen bezig
Xintong vs Murphy in R1. Hehe, typisch. :tongue:

En ja Brecel. WK geworden op talent (en natuurlijk ook wel een tijdje hard trainen) maar sindsdien neemt hij het spelletje niet meer serieus op.
Hij zal wel terugkomen. Maar een echt werkpaard in het snooker wordt hij nooit.

Het zal bij 1 WK titel blijven vrees ik. (Al is daar niets mis mee hé, ieder zijn ding en heeft zijn doelen in het leven)

Laatst bewerkt:
Hij geeft veel te veel geld uit aan auto's, komt niet goed lol
Bingham to the rescue

Enerzijds wel ne zalige pé die altijd wel iets voor heeft. :laugh:
Anderzijds trekt zijn snooker inderdaad op niks meer. Komaan Luca tijd voor uwe Ironman te finishen! :D

The most 𝙨𝙪𝙧𝙧𝙚𝙖𝙡 escape from a snooker in the history of the sport?

Het is toch ne kerel se. Misschien is het niet zo slecht dat er zo'n figuur rondloopt in de snookerwereld.
Het zou anders maar saai zijn. :laugh:

Elke generatie heeft wel zo van die speciale figuren rondlopen.

Laatst bewerkt:
Voor een IronMan in wording staat die toch enorm dik (die was toch al een paar maanden aan het trainen neen?)
Wanneer wordt zijn volgende wedstrijd tegen Kyren Wilson uitgezonden?

Journalist: Uw ranking ziet er niet goed uit. En uw spel ook niet.
Luca: I dont care
Journalist: Deze week is er veel cash te verdienen
Luca: Ik ben terug in vorm, ik maak er gehakt van. Ik heb ne nieuwe Ferrari nodig!

Luca Brecel geraakt bij entree op Riyadh Snooker Championship meteen op toerental
Pick your fights... Ik had ook ietske gelezen van ne gouden bal die ze in het spel zouden brengen tijdens dit toernooi (of was het een upcoming tornooi) waar een grote geldsom aan vasthangt, je moet nl. een 147 scoren en dan pas mag je die gouden bal potten. Stond op HLN gisteren ofzo

Pick your fights... Ik had ook ietske gelezen van ne gouden bal die ze in het spel zouden brengen tijdens dit toernooi (of was het een upcoming tornooi) waar een grote geldsom aan vasthangt, je moet nl. een 147 scoren en dan pas mag je die gouden bal potten. Stond op HLN gisteren ofzo
Was vorig jaar ook al zo, gouden bal die van tafel gaat zodra de 147 niet meer kan.

Voor een IronMan in wording staat die toch enorm dik (die was toch al een paar maanden aan het trainen neen?)
Hij is blijkbaar al 13 kg afgevallen. Dat zegt genoeg over hoe dik hij op een bepaald moment stond dit seizoen.
Hij zal ook nooit een panlat worden. :laugh:

En ondertss heeft hij ook gewonnen van Wilson met 4-3. De Ex WK vs de WK. :tongue:
Nu ja we weten allemaal dat als hij er echt met zijn hoofd bij is (lees: dollar pound *signs*) dan kan hij een aardig potje snookeren.

Ook Williams gaat er aan. 4-2. Luca had wel dikke chance met een fluke bij 1-2 achterstand (anders was het 1-3) en dat was toch het keerpunt in de match. Maar goed als je goed speelt en je zit in de flow dan heb je ook gewoon meer dat soort geluk.

Update: Finale verloren van Allen.

Laatst bewerkt:
Het wordt toch wel een beetje belachelijk. Kunnen ze hem nu gewoon geen wildcard geven voor een volledig prof seizoen?

Hij is gestraft geweest maar door hem nu op amateurniveau te laten spelen STEELT hij straks een echte amateur zijn kans om prof te worden.

Xingtong (Door zijn schorsing is hij nu amateur ipv prof)

Zijn laatste 5 toernooien
Winnaar Q-tour 3
Winnaar Q-tour 4
Winst in 4 Q-rondes UK Open - Nipt verloren in R1 van Murphy met 5-6
Winnaar Q-tour 5
Winnaar Q-tour 6

Laatst bewerkt:
Wat een genot om naar Luca te kijken als hij in degelijke vorm is.

Jammer dat hij er gemiddeld genomen te weinig voor doet maar goed elke generatie heeft zijn 'vreemde eend in de bijt' hé.
Het zou anders maar een saaie sport zijn. :rofl:

* Zhao Xintong heeft het eindklassement op de Q-Tour beet en speelt volgend seizoen dus opnieuw bij de profs
(Zonde voor de beste "echte" amateur op die tour wiens kaart ie nu steelt. Maar ja dan hadden ze hem maar een wildcard moeten geven)

* Luca won zonet met 5-2 op de German Open in R1. Hij zag er goed uit tot 4-0 maar dan viel hij een beetje in slaap.
Met zijn huidige vorm gaat hij nooit uit de Tour vallen (niet dat ik dat verwacht had). Maar wil hij volgend jaar nog in de top-16 staan dan moet hij wel nog iets beter presteren en daarna ook nog ver geraken op het eerstvolgende WK.

Laatst bewerkt:
Selby heeft gisteren zoals verwacht de Welsh Open gewonnen.
Brecel - Selby (De eerste halve finale) was natuurlijk The finale avant la lettre (no offense tov Maguire).

Luca zou straks op het WK toch nog eens verder moeten geraken dan ronde 1. De vorm is terug redelijk goed.
Jammer dat hij er niet altijd even veel zin in heeft om hard te trainen maar hij zal nooit echt veranderen.

Mertens en Leclercq zijn allebei uitgeschakeld voor het WK. Dwz dat Luca de enige Belg gaat zijn op het WK.

Zhao Xintong heeft zich alweer geplaatst voor het WK (en volgend jaar is hij opnieuw prof nadat hij het seizoen afsloot als nummer 1 bij de amateurs)
Eigenlijk is hij veel zwaarder gestraft tov bijvoorbeeld Higgins die naar mijn mening een soortgelijke fout begaan heeft in het verleden.

Over de andere Chinezen in dit schandaal spreek ik mij niet over uit.

(Zonde voor de beste "echte" amateur op die tour wiens kaart ie nu steelt. Maar ja dan hadden ze hem maar een wildcard moeten geven)
Hij wint nu al 40 van zijn laatste 41 matchen. Neen ik begrijp niet goed waarom hij geen wildcard verkreeg.

Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan