De grote snooker/biljart/pool thread

Uiteindelijk was het wel 5-2 en 5-0 en je hebt gezien dat de tweede sessie bijna perfect was 👌👌

Hopelijk is Ryan Day niet gefrustreerd over het krijt van Luca (dat zou voor de kick gezorgd hebben die op die roze bal, waarna Luca 3 frames won)
Ik zie pas nu uw edit. Was dat daardoor dat ie zo aan het sakkeren was? In een interview achteraf ofzo? Of op de BBC wisten kijken?

Ik zie pas nu uw edit. Was dat daardoor dat ie zo aan het sakkeren was? In een interview achteraf ofzo? Of op de BBC wisten kijken?
Nee nee, ik doe hier gewoon een gok. Geen interview achteraf en niet op BBC gekeken. Maar als 2 spelers met verschillende krijtjes (rond vs vierkant) aantreden, zijn er meer kicks. En Luca speelt nog met die oude krijtjes en is een kleine minderheid. De meeste vragen zich af waarom hij niet 'normaal' doet zoals de rest en met die nieuwe ronde speelt.

Day die ipv zijn spel te spelen er een tactisch steekspel van maakte waarin Luca in mee ging. We weten allemaal dat Brecel af en toe ongeduldig wordt als frames te lang duren. Maar dat pakte vandaag verkeerd uit. Bijna alle 'close' frames werden gewonnen door Brecel. Een lastige eerste klip, geluk aan zijn zijde, maar hij wint wel. Nu tegen Ding :D

En Luca speelt nog met die oude krijtjes en is een kleine minderheid. De meeste vragen zich af waarom hij niet 'normaal' doet zoals de rest en met die nieuwe ronde speelt.
Brecel is na Ronnie echt wel de meest talentvolle snookerspeler van het moment. Maar hij is erg grillig. Ach ja elke generatie heeft zijn speciallekes zeker?

Dit is toch typisch Brecel. Tijdens een matchke plots denken dat het een exhibitiewedstrijd is. :biglaugh:
Fluke op geel? Neen hoor, wie hem echt goed kent: dit is een typisch Brecel shot: Een alles of niks poging. Maakt hij geel niet dan had het 5-7 gestaan. Nu 6-6.

Laatst bewerkt:
Selby al meteen zijn koffers mogen pakken zie ik? Oh my...
Selby, Robertson, Wilson = 3 ex-WK in R1 meteen naar huis. We lachen allemaal wel eens met Luca zijn risicovol spel, zijn slordigheidjes en zijn gekke capriolen, maar één minder momentje en uw match kan gewoon al uit uw handen glippen.

Op het WK staat de top-32 (of laten we zeggen de top-24 + 8 die goed in vorm zijn) tegen over elkaar. Niemand daarvan is ne pannenkoek hé.

Alsook: Wordt Luca ooit opnieuw WK? Het is gene Ronnie, dus misschien is het antwoord 'ja' misschien is het antwoord 'neen'.

Er zijn nog topspelers die maar 1x WK geweest zijn tot op heden (Murphy, Wilson, Robertson, Trump). En er zijn topspelers die nog NOOIT WK werden (Ding Junhui, Hawkins, Allen, Carter ..). Zo éénvoudig is het allemaal niet tenzij je naam Ronnie is ;)

Laatst bewerkt:
Voor mij een demo wedstrijd, die dubbel op dubbel, risico ja, maar ergens ook wat verdediging in het achterhoofd. Ding gaf niet thuis, maar dat maakt Luca zijn rekening niet...

Voor mij een demo wedstrijd, die dubbel op dubbel, risico ja, maar ergens ook wat verdediging in het achterhoofd. Ding gaf niet thuis, maar dat maakt Luca zijn rekening niet...
Er wordt wel eens gelachen met Luca maar als je hem in zijn spel laat komen is er niemand van de huidige spelers beter dan hijzelf en Ronnie he.

Hij is niet erg consistent en je weet nooit wat je kan verwachten met hem. Het kan zelfs goed zijn dat Ding straks nog een comeback maakt of hij kan met 13-1 slaag krijgen. Je weet het nooit met Luca. Maar op zijn allerbeste zoals gisteren? Dat is gewoon wereldkampioen niveau. Dus neen zijn titel van 2023 was voor mij alvast geen toevalstreffer.

Ik aanzie hem ook zo'n beetje als de Alex Higgins van deze generatie (Hij was zelf 2x WK en ik denk dat Luca ook maar 1 of 2 keer WK gaat zijn omdat records hem niet interesseren). Met een sigaar in de mond al spelend als dit niet verboden zou zijn :tongue: en terend op zijn talent.

Een paar gokjes:
Kwartfinale voor Luca.
En de nieuwe WK? Facteurke Amateurke Zhao Xintong. :tongue:
Still on track. :tongue: Al hoop ik als Belg natuurlijk op een nieuwe wereldtitel voor België.
Moest hij in de kwartfinale geraken (maar hij is er nog niet) dan is natuurlijk alles mogelijk.

Laatst bewerkt:
Er wordt wel eens gelachen met Luca maar als je hem in zijn spel laat komen is er niemand van de huidige spelers beter dan hijzelf en Ronnie he.
Het was natuurlijk een thing toen de spelers werden aangekondigd bij de BBC. Er werd vanuit de zaal binnensmonds gelachen met zijn privé vlucht. Ik hoop dat hij gewoon zijn ding blijft doen en de criticasters de mond kan snoeren. Heck, het kan misschien wel een drijfveer zijn voor Luca zelf. Misschien zo een slechte zaak niet dus. Maar Luca is, buiten zijn eerste balaanname (die gemiste long pot waardoor Ding de tafel kon leegspelen), furieus gestart, en heeft zeer weinig opening gelaten voor Ding om in te stappen. Die harde knal frame 2 of 3 daar zorgde ervoor dat de ballen all over the place waren, een kolfje naar de hand van Luca. En hij heeft gewoon niet achterom gekeken... Kudos Luca...

Luca nu toch wat slordig. Maar Ding zit (logisch) echt niet in de match. Hoeveel kansen moest een half in slaap gevallen Brecel geven aan hem om dat 2de frame te pakken? Uiteindelijk pakt Ding dat frame wel. Swoit het staat nu 12-4.

Voor Ding zit er nog maar één ding op. De avondsessie van morgen redden. En dat doet hij ook. Hij verliest deze sessie met 5-3 maar er komt dus nog een 3de sessie.

Laatst bewerkt:
I feel for Ding. Hij wint één rommelframe maar hij maakt ook gewoon drie 100+ breaks hé. Het is helemaal niet dat Ding slecht staat te spelen.
Brecel heeft hem gewoon non stop in zijn stoel gehouden waardoor er roest in zijn spel kwam.
Niets is lastiger om na een lange tijd uit uwe stoel te komen en je weet: Ik MOET die ene kans maken of ...

In die zin heeft Luca toch één fout gemaakt waardoor Ding deze sessie nog kon redden. Dat ene frame voor 12-1 dat toch nog naar Ding ging was het enige zwakke frame van Brecel. Eigenlijk had hij dat altijd moeten winnen. Hij toonde daar toch enige genade en .. 9 frames winnen zonder dat Luca één frame maakt is lastig maar in snooker kan alles. (zie Luca zelf vs Si Jiahui in 2023)

Terug
Bovenaan