De grote snooker/biljart/pool thread

Indien de finale Zhao - Trump wordt laat ik die toch lekker aan mij voorbijgaan. Zijn quasi mijn minst favoriete 2 spelers van heel de tour.

Als die Xintong nu al van de stress weet... da's toch wel erg vroeg met zo'n voorsprong. Gaat alleen maar toenemen per frame dat Ronnie mogelijks terugkomt.

Als die Xintong nu al van de stress weet... da's toch wel erg vroeg met zo'n voorsprong. Gaat alleen maar toenemen per frame dat Ronnie mogelijks terugkomt.
De beste Ronnie wint deze HF *altijd*. Maar hij is naar zijn normen -sorry dat ik dit moet zeggen- gewoon heel slecht. Deze versie van den Ronnie had in de andere tabelhelft nooit zover geraakt. Dan had hij er ook uit gelegen tegen oa Luca.

Als hij de finale niet haalt dan kan hij dit alleen aan zijn eigen vorm wijten. Hij zit in de (veruit) gemakkelijkste tabelhelft hé. Welke tegenstander van enig niveau kwam hij tot heden tegen in zijn tabelhelft? Eerlijk gezegd: Niemand. Xintong (met zenuwen of niet) is de eerste met een acceptabel niveau en het loopt asap stroef.

Luca heeft zo in 2023 van ne zekere Si Jiahui gewonnen herinner je nog. :tongue: Die arme (toen toch nog) onervaren Chinees stond toen ook plots in de HF en kreeg bij een 5-14 voorsprong last van enorme stress. 1 verschilleke. In tegenstelling tot Ronnie was Luca toen wel gewoon in hoogvorm. Dus hij heeft toen maximaal geprofiteerd om alsnog er op en erover te geraken met ne geweldige comeback.

Dus het kan nog altijd hé! Maar in Ronnie zijn huidige vorm? Hij gaat dan toch zijn niveau heel snel moeten opkrikken.

Laatst bewerkt:
Hij is idd niet goed, klopt. Al heel het toernooi niet.

Heeft blijkbaar ook liggen prutsen met z'n keu wat hem duidelijk parten speelt.

Hij is idd niet goed, klopt. Al heel het toernooi niet.

Heeft blijkbaar ook liggen prutsen met z'n keu wat hem duidelijk parten speelt.
Alleen Ronnie kan door slecht te spelen toch nog zover geraken op een WK. :tongue: Maar ergens houdt het op hé.
Hij geeft dat ook toe: "I am surprised I get this far this year. I play very poorly" Men lacht met zijn interview(s) daarover, maar hij heeft gewoon gelijk.

Indien de finale Zhao - Trump wordt laat ik die toch lekker aan mij voorbijgaan. Zijn quasi mijn minst favoriete 2 spelers van heel de tour.
Higgins is mijn minst favoriete speler. Kudos ivm zijn mentale sterkte = Bij de besten. Echter in een ver verleden heeft hij ook net zo zeer valsgespeeld als Zhao hé. Mij maak je niks wijs. En zijn straf toen in die tijd? 6 maanden wat eigenlijk in praktijk 'nihil' was. Hij is toen echt goed weggekomen. Hij maakte er zich toen niet echt populair mee. En ik ben het alvast niet vergeten.

En tsja Zhao. Ik heb niks tegen die kerel. Hij ziet er mij wel 'ok' uit als mens. Maar het is ne typische Chinees. Een beetje stijfjes en allé ja ... Dan heb ik veel liever Ding. Ding is een beetje anti Chinees vind ik. Hij komt erg naturel over en spontaan. Er is niks fake aan hem. Terwijl je bij andere Chinezen altijd de indruk hebt dat ze er een aparte agenda op na houden. Mss is dat gewoon een gevoel maar toch ..

Laatst bewerkt:
Williams trekt met een 13-11 voorsprong naar de avondsessie. :cheer:

En tsja Zhao. Ik heb niks tegen die kerel. Hij ziet er mij wel 'ok' uit als mens. Maar het is ne typische Chinees. Een beetje stijfjes en allé ja ... Dan heb ik veel liever Ding. Ding is een beetje anti Chinees vind ik. Hij komt erg naturel over en spontaan. Er is niks fake aan hem. Terwijl je bij andere Chinezen altijd de indruk hebt dat ze er een aparte agenda op na houden. Mss is dat gewoon een gevoel maar toch ..
Ik moet wel zeggen dat ik na gisteren terug wat respect heb gekregen voor Xintong. Dat hele schandaal zal altijd een smet(je) blijven, maar ja goed we hoeven niet altijd blijven stil te staan in het verleden. Buiten dat is het wel gewoon een uitstekende speler met een leuke stijl om naar te kijken.

Trump daarentegen tsja, van de moment dat die kwam piepen stond die zijn hoofd mij al niet aan. Als je dan ook nog eens zo goed bent dan stijg je op den duur alleen maar op die ranking van spelers die je niet graag bezig ziet :laugh:

Williams trekt met een 13-11 voorsprong naar de avondsessie. :cheer:
Ondertussen 16-12. Trump laat hier toch een uniek kans liggen op een 2de wereldtitel. Williams speelt wel heel goed maar Trump zelf is gewoon 'meh'.

Luca heeft hem precies toch veel energie gekost (Waarvoor dank :tongue:) wat zich nu ergens wreekt. Tijdens de stukken van de sessies die ik gezien hebben tussen Williams en Trump was die laatste toch veel minder indrukwekkend als tegen Luca.

Maar mss is dat ook omdat Williams gewoon beter is met zijn safetyspel in vergelijking met Luca en hij daardoor nooit in zijn ritme kon komen ?

Als Williams het haalt .. Een finale tussen ervaren rot Williams en Xintong is toch wel een leuke affiche vind ik. Xintong had is verwacht. Williams zou een halve verrassing zijn. Een halve en geen hele omdat .. hij is 3 voudig EX-WK en natuurlijk altijd wel een schaduwfavoriet. :tongue:

Laatst bewerkt:
Williams, in stijl die laatste frame. Wie had deze 2 in de finale gezet van tevoren? Zo zie je maar, wat een klasse toch Williams

Williams, in stijl die laatste frame. Wie had deze 2 in de finale gezet van tevoren? Zo zie je maar, wat een klasse toch Williams
Williams “Ik heb eens een exhibitie tegen hem (Xintong) gespeeld toen hij nog maar twaalf jaar oud was. Hij potte breaks van 130 en 138 weg en versloeg me met 3-1, de kleine rotzak” :rofl:

De “kleine rotzak” staat weer 3-1 voor op Williams. Zeker het 3e frame kon beide kanten uit, maar na een tactisch gevecht heeft Xintong hem net gewonnen. Ze waren daar beide sterk in hun safeties.

De “kleine rotzak” staat weer 3-1 voor op Williams. Zeker het 3e frame kon beide kanten uit, maar na een tactisch gevecht heeft Xintong hem net gewonnen. Ze waren daar beide sterk in hun safeties.
Williams is blijkbaar stilletjes aan blind aan het worden. Een operatie zou zijn zicht kunnen verbeteren maar het houdt ook risico's in.
Xintong speelt na een oogoperatie beter dan ooit. Bij oa Hamilton liep het niet zo goed af en betekende dat het einde van zijn carrière.

Williams zeer zwak. Op deze manier gaat het een eentonige finale worden.
Voor de sport een goeie zaak als een Chinees eindelijk het WK wint. Na een Australiër (Neil) en een Europeaan (Luca) nu een Chinees (Zhao)? Men wilde al even heel graag een internationalisering van de sport. En daarin is men toch gedeeltelijk in geslaagd.

Ik weet het: Het is een kwestie van tijd maar men zegt dit al sinds Ding in 2011 in de HF stond en bijna 14 jaar later is het nog steeds niet gebeurd.

Maar ik zou toch wel liever hebben dat Williams iets meer weerwerk gaat bieden want anders zal het rap gedaan zijn. :frown:

1-7, da's gewoon klaar al.
Xintong speelt ook gewoon het meest constant.

Luca --> Bij vlagen extreem goed. Maar dan tegen Trump na 8-8 letterlijk die mentaliteit van: het is 'op' en dan gene bal meer potten.
Ronnie -- Al een wonder dat hij zover geraakte.
Trump --> Fantastisch tegen Murphy en Luca. Plots gewoon plakke kak tegen Williams.
Williams --> Goed tegen Higgins en Trump, heel zwakjes (voorlopig) in deze finale.

WK word je door op de juiste momenten uit te halen en je niveau op te krikken tijdens het toernooi zelf. En Xintong doet dat gewoon het beste.

Je kan mss ook zeggen: Een zware loting maakt ook wel het verschil. Mmm ... Luca had nochtans de allerzwaarste loting in 2023 (3 ex WK'en geklopt waaronder Williams) en toch werd hij WK. Als je echt goed bent, maakt dit niet zoveel uit hé.

1-7, da's gewoon klaar al.
Williams tapt nu toch uit een ander vaatje. Als hij het gat vandaag nog min of meer dichtkrijgt is het nog niet gedaan. :tongue:
Fuck .. as I speak .. hier laat hij het toch weer liggen om Xintong (zwaar) onder druk te zetten. Hoeveel kansen moet je krijgen voor 4-7 ? :frown:

Xintong speelt degelijk maar af en toe begint hij na te denken en dan slaat de vertwijfeling even toe. Hij is zeker wel te pakken.
Maar ja als je het laat liggen .. Je moet je kansen natuurlijk wel grijpen. Williams laat voorlopig net iets te veel liggen.

Laatst bewerkt:
Wist je dat ..
Zowel Xintong als Williams momenteel een lager pottingpercentage hebben in deze match dan Luca tijdens zijn match tegen Trump? Dat was toch echt de meest hoogstaande partij van dit WK. (toch tot de 8-8 waarna Luca het opgaf)

Terug
Bovenaan