De grote snooker/biljart/pool thread

Neen hij was terug even hervallen. Maar na die 10-6 heeft men duidelijk op hem in gepraat en als hij achteraf die sessie bekeken heeft, weet hij ook goed genoeg dat het anders moest.

Ik had het eigenlijk over Si die ook zo een lel gaf vanuit safety, maar het is wellicht niet slim van hier 'live' commentaar te geven want tegen dat iemand het leest, is het al lang niet meer duidelijk waarover het gaat :).

3-5 toch beetje de juiste tussenstand gezien de verhouding in deze sessie, maar had hier altijd 4-4 moeten maken natuurlijk.

Si had daar ook wel enorm veel geluk. Brecel heeft een snooker nodig voor het frame, legt een goeie op tafel, en in plaats van dat die witte bal in de pocket rolt blijft die daar vlak voor liggen, waardoor niet alleen de snooker mislukt is, maar ook nog eens Brecel snooker lag. Een centimeter verder rollen en die witte was in de pocket, een centimeter minder ver rollen en Brecel kon een nieuwe snooker klaar leggen achter die blauwe.

En ik denk dat ie de bedoeling had om gewoon die witte in de pocket te zwieren met zijn keu (om het frame aan Si te geven), maar het was wat te hard waardoor die witte uit de tafel vloog. Dus na de pech in het frame nog eens pech bij de reactie ook. :p

Selby staat toch ook achter tegen Allen. Straks krijgen we nog een finale tussen de man van het seizoen (toch wel Allen tot op heden), en de verrassing van dit WK (Si).

Maar het is nog (belange na) niet gedaan. Het kan snel keren zeker in een best van 33 frames.

Terwijl ik dit schrijf zie ik op TV dat Brecel zonet frame 10 gewonnen heeft. 4-6. Ik was meer aan het typen dan aan het kijken lol.

Laatst bewerkt:
Chinese players will Chinese. Chinese academies schieren als paddenstoelen uit de grond maar basic hoffelijkheid zoals in Snooker een ongeschteven regel is vegen ze te vaak hun voeten aan. Ach ja.

Als ik kijk naar het gemiddelde pot percentage van Si. 95+%. Dat is echt wel hoog. Alleen Ronnie heb ik ooit beter zien doen maar dat is het dan ook.
Gisteren had het natuurlijk altijd 4-4 gestaan moeten hebben, maar Si speelt momenteel wel gewoon de match van zijn leven.

Ik vrees een beetje voor Brecel, hij moet zijn niveau toch omhoog krikken en hopen dat Si een beetje minder wordt gedurende de lange match anders gaat het snel gedaan zijn.

Het probleem is ook wel dat Brecel een speelstijl heeft die Si vrij goed ligt. Je zou verwachten dat Si met dit niveau straks ook gaat winnen van Allen of Selby. MAAR die spelen een andere speelstijl, dus dan heb je ineens een heel andere match.

Dus ik kan echt geen voorspelling doen wie straks het WK zal winnen.

Je zou denken dat Brecel megaslecht is vandaag, maar Si dwingt dit ook gewoon af. Hij is gewoon heel erg goed.
Misschien dat een verdedigend ingestelde speler (zoals Selby) wel kan winnen van deze SI door zijn ritme te breken, maar Brecel is gewoon kansloos. Hij speelt aanvallend en heeft zijn meerdere daarin gevonden.

Het heeft geen zin om gefrustreerd te blijven. Als ik Brecel was, ik zou gewoon verder spelen want als hij gefrustreerd blijft, dan wordt het straks 5-17 of zo ipv 10-17. Dat is wel een zwakte van hem. Als het niet loopt zoals hij het wil, dan kan hij er zijn klak eens naar gooien. Na dit toernooi moet zijn vader hem nogmaals rond de oren trekken en dat nog eens inpeperen dat DIT GEEN ENKELE ZIN HEEFT en hij gewoon zijn spel moet blijven spelen.

Niet excuseren bij de fluke van de witte bal. Denkelijk ook deels waarom Brecel zo gefrustreerd reageerde.
Id, hij mocht zich daar wel eens voor excuseren, maar dat was ook niet bewust denk ik. Hij zit zo'n beetje in zijn eigen 'zone'.

Terug
Bovenaan