De grote snooker/biljart/pool thread

Luca: Yes ik ga eindelijk een echt GROOT snooker toernooi winnen! The UK Championship 2022!
Nope! De Chinees Zhao Xintong stak er verrassend een stokje voor. (ondertussen geschorst)

Luca: Eindelijk! Ik ga het WK winnen!
Nope ... de Chinees Si Jiahui steekt er (voorlopig) een stokje voor ..

Zou Luca het leuk vinden dat er veel Chineze talenten opstaan? :support:

Had Luca wat ernstiger bezig geweest met zijn carrière en zijn huidige vorm enkele jaren geleden vertoond, dan had hij waarschijnlijk al WK geweest. Nu loopt hij toch het risico met de mondialisering van de sport, dat het moeilijker en moeilijker zal worden om effectief de titel te pakken.

Zeg nooit nooit, maar het wordt er toch niet éénvoudiger op. Het gaat allemaal netjes op zijn plaats moeten vallen.

Laatst bewerkt:
Weer extreem veel pech voor Luca (hij heeft echt 0% geluk). Wit er heel ongelukkig in. Maar wel weer indrukwekkend en meedogenloos van Si om hem na die dosis pech geen kans meer te geven en de tafel leeg te spelen.

Edit: Weeral die witte erin. WTF. :wallbash:

Dit moet voor Luca wel frustrerend zijn. Ach ja, dat Si er vandaag dan maar een einde aan maakt. Want wil je nog komen spelen morgen voor 1 luttel frameke? :unsure: 5-13 is heel stevig overdreven, zeker 4 frames zuiver door geluk gewonnen. Met 'gewoon geluk' had het nu 7-11 of 8-10 gestaan of zo. Deze dosis geluk is echt niet normaal. Ik wil geen afbreuk doen aan de overwinning van Si straks maar dit is toch gewoon een feit?

Edit: En weer geluk voor Si. Maar goed, geluk dwing je af door goed te spelen ;)

Anyways hopelijk een finale dan tegen Selby. De beste tacticus van het hele snookercircuit tegen het grootste aanvallend Chinees talent. Dat wordt een leuke match. :tongue:

Laatst bewerkt:
Los van het feit dat dit een match tegen Brecel is ... ik kan hier echt niet voor "supporteren".
Precies een soort van machine, (quasi) geen emoties, ... neen, laat Selby (hopelijk) maar mooi winnen tegen die kerel.

Iemand een idee wat sommige mensen uit het publiek in hun oor hebben? Commentaar in een andere taal ofzo?

Het geloof is nu weg bij Luca, hij wil (terecht) naar huis. Tijd om met zijn vriendin nog even te gaan shoppen, het vliegtuig naar huis te nemen met de wagen naar huis te rijden, en zich eens goed ladderzat te zuipen met zijn beste vrienden :D

Ik hoop ook op Selby. Si is een toptalent, maar laat Hendry nog maar even het record behouden van jongste winnaar van het WK ooit. :tongue:
Er gaat enorm veel afkomen op Si moest hij WK worden, en die gast is amper 20 jaar. Ik denk niet dat die gast mentaal hier klaar voor is, en beseft wat er allemaal op hem af zal komen. (Ronnie kan er ook van meespreken)

Hier kom je niet meer van terug hé, en al zeker niet hoe beide nu aan het spelen zijn.
Ik zou er ook geen zin meer in hebben als ik Luca was. Nog een beetje vechten tegen de bierkaaien en als beloning morgen nog mogen spelen voor 1 frameke ... right .. Neen tijd om naar huis te gaan en hopelijk straks een finale Si - Selby. (Allen zou ook wel mogen, maar Si-Selby spreekt meer tot de verbeelding.)

Laatst bewerkt:
Woow Si kan nog missen! Brecel die zich nog eens kan amuseren aan de tafel als trainingske :)
Mooie 100+ break!

Precies een soort van machine, (quasi) geen emoties, ... neen, laat Selby (hopelijk) maar mooi winnen tegen die kerel.
Daarom dat ik Hendry eigenlijk ook niet zo leuk vond in feite. Die had in het begin van zijn carrière ook weinig tot geen emoties en dat was voor die tijd ook een helse machine. Meedogenloos en geen greintje emotie in zijn beginjaren. Geef mij dan maar Ronnie.

Het is pas in zijn latere jaren, dat Hendry emoties is beginnen tonen.

Je moet het ook zo bezien: Het is niet omdat Si geen emoties toont aan de tafel dat hij in het echte leven een robot is he. Hendry is ook een zalige pé in het echte leven, maar aan de tafel was dat in zijn beste jaren ook gewoon een "monster". :tongue:

Zo won hij ooit de finale van het WK tegen Jimmy White met 18-5. Jimmy werd er toen ook moedeloos van. :tongue:

Laatst bewerkt:
Iemand een idee wat sommige mensen uit het publiek in hun oor hebben? Commentaar in een andere taal ofzo?
Koptelefoon met BBC commentaar op, zodat je ook kan volgen zoals op TV.

Leuke anekdote: enkele jaren geleden hebben de spelers gevraagd aan de commentatoren om geen mopjes meer te maken tijdens een break. Het was vrij raar dat heel de zaal begon te lachen en de spelers niet wisten waarom.

Moet bij Siu toch ook in het kopje kruipen zo'n comeback.

Er is in ieder geval nog een lange weg te gaan maar wat een heerlijke sessie was me dit zeg!

Haha heerlijke blauwe pot om het 21e frame te beslissen
Luca is ongelooflijk. Aan de ene kant denk je: verdedig meer, heb meer geduld… maar dan zien we nooit de straffe stoten die hij allemaal kan. We gaan er ons bij moeten neerleggen. Dit is zijn manier van spelen. Misschien geen WK winnaar maar we gaan er wel nog jaren van genieten 👍

Ik ben gaan slapen en ik dacht: Ik ga hier lezen: Kansloos verloren met 9-17 of zo.
Zie ik dat het plots 10-14 is. (Ik heb soms nog wat last van de rug als ik 7-8u slaap, vandaag is weer zo'n dag dus ik ben alweer wakker)

Fuck wat is Brecel mentaal sterk geworden zeg in vergelijking met enkele jaren geleden. Misschien een te aanvallend stijl van spelen om echt meervoudig WK te worden, maar als hij telkens zo mentaal sterk kan terugknokken elke match opnieuw, dan is het inderdaad een genot om hem te zien spelen.

Het is toch wel een speciaal figuur, maar dat heeft het snooker ook wel nodig. Het zou een gemis zijn moest hij ermee stoppen.

1 opmerking nog: Si spreekt geen woord Engels. No offense, maar als je topsnooker speelt met het besef dat the UK het mekka van het snooker is, wordt het dan niet stilaan tijd om lessen Engels te volgen? Dat is toch iets waar hij in de toekomst moet aan werken.

Laatst bewerkt:
Lijkt me toch net iets te veel van het goede om dit nog te winnen. Ik denk dat zijn comeback te laat komt. Maar ik laat me graag verrassen natuurlijk.

Terug
Bovenaan